Rechtshulp nodig mbt verkoop van een kitten

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 6 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Die 200 ben ik alweer kwijt aan dierenartskosten, speciaalvoer, en benzinekosten. No worries, hier wordt niets aan verdiend ;)

Hayandiz, paula1984, GossipGirlxoxo en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh en ik denk niet dat ik ben opgelicht hoor, want dan zijn het bijzonder slechte oplichters. Uiteindelijk zijn zij ook de boot ingegaan. En ik geloof ook niet dat dit de intentie was.
    Wel denk ik dat ze mij graag de schuld van hun eigen onkunde willen geven. En dat ze dit wel bewust hebben gedaan. Ook de dreigende taal en het achterhouden vond ik erg vervelend.
    Ook voelde ik me wat genaaid, en voorgelogen. Ik werd zwart gemaakt en ook die dierenarts is voorgelogen. Al vind ik zijn handelen naar mij toe niet oké, en heeft hij er ook zijn excuus voor aangeboden, ik snap het wel als je blind uit gaat van 1 kant van het verhaal.

De mensen verder nog berichten sturen, en het ze inwrijven heb ik niet gedaan en ga ik ook niet doen. Heb alleen gemeld dat ze hier at en aan het spelen was.
    Verder heb ik van hun uit niets meer gehoord na vrijdagavond.
    Dat zegt mij ook wel iets.

Verder ben ik er wel klaar mee. Je mag prima kritisch zijn naar mij hoor, het zal mij nu mn reet roesten want ik weet hoe het zit en ik weet dat ik niet met vervelende bij bedoelingen heb gehandeld.
    En ik heb Claire lekker thuis waar ze het fantastisch doet, dat is mij het aller belangrijkste.

Oh ja nog 1 ding. Die 400 euro. Er was geen diagnose gesteld. Er stond in het rapport ( dat je gerust mag lezen ) dat het beeld bij levershunt paste. Dat is zo’n beetje worst case scenario. Maar verder is er geen onderzoek naar gedaan.
    Ik ging er dus min of meer vanuit dat ik een kitten zou terug kopen die ik in zou moeten laten slapen.
    Daarom vond ik 400 genoeg, want de dierenartskosten waren daarna ook ruim voldoende geweest.

Hayandiz, spruitje80, Lafelife en 21 anderen vinden dit leuk.
  3. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Misschien het topic beter lezen. Dan merk je vanzelf dat Ts is besodemieterd en dat de kopers verdomd veel mazzel hebben dat ze het katje heeft teruggenomen.
    Het is Ts niet om het geld te doen maar om het leven van het diertje. Als je de foto's en laatste berichten leest, zie je het bewijs.
    Dus ja. Je bent 1 vd weinige die hier zo over denkt. Denk ik. HOOP ik.

Lexie74, Hayandiz, spruitje80 en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Maar je kunt ook niet in de portemonnee van anderen kijken he. Fijn dat jullie dat kunnen betalen, maar ik ken ook mensen die jammer genoeg aan dieren beginnen alleen geen geld hebben voor dierenarts kosten.

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Prima dat je het vreemd vind. Maar jij hebt naar mijn idee niet het gehele topic gevolgd eerlijk gezegd. Daarom vind ik van jouw mening wat er in je eigen onderschrift staat. Het feit dat je denkt dat ze er 200,- aan ‘overhoudt’ zegt namelijk ook al iets... Wat ze er écht aan over heeft gehouden? Een valse beschuldiging van de koper dat de kitten ziek wegging bij haar, een valse beschuldiging door voorliegen van de koper aan hun eigen dierenarts naar @Aszz, reiskosten om Claire op te gaan halen wat een behoorlijk eind rijden was, en vervolgens de speciale voeding om het snoetje er weer bovenop te voeden omdat ze van de kopers ook geen fatsoenlijk voer heeft gehad wat de leverwaarden ook kan verklaren. Kortom; daar gaat je winst alweer. Nou is dat dan waar je het voor doet? Ik denk dat de eurotekentjes al uit je ogen mogen zakken, want daar hoef je het echt niet voor te doen. @Aszz had 10x liever gezien dat Claire in een warm en liefdevol huisje zat waar ze haar alles gaven wat ze verdiende dan deze ellende en zure nasleep. Dit gun je je beestjes niet als je ze in vertrouwen mee geeft naar een nieuw thuis, ongeacht wat ze ervoor hebben betaald.

Hayandiz, Gewooniemand, Aszz en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Maar dan geef je toch om te beginnen al geen 600 euro uit aan een kitten?

Hayandiz, Vergeten, Gewooniemand en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Egoïsme ten top vind ik dat.
    Maar goed, ik dwaal af van de daadwerkelijke inhoud van dit topic.
    @Aszz ik wacht op nieuwe spam :D
    En ik wil nog even zeggen dat je naar m.i. goed hebt gehandeld :thumup:

Gewooniemand, Aszz en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Waarschijnlijk omdat ze de aanschaf wel konden betalen, maar dit even niet hadden ingecalculeerd.
    Maar dit zijn allemaal aannames, ik ken TS niet, ik ken de mensen niet en was er niet bij.
    Komen in ieder geval niet over als oplichters, anders hadden ze de kat wel willen houden en/of het volledige bedrag terug gewild. Vind het vooral sneu voor het diertje, maar gelukkig gaat het met de poes beter en is ze weer fijn thuis.

Is het ook. Mensen denken vaak gewoon niet goed na, daarom lopen er dieren bij die van alles mankeren, maar geen geld is voor behandeling. Of dieren worden naar het asiel gebracht, of nog erger: vastgeknoopt aan een boom ergens.

Maar ik dwaal een beetje af.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zit trouwens mn profielfoto weer eens goed te bekijken wahahaha :roflmao::roflmao::roflmao:
    Heel apart :o::roflmao:
    Deze heb ik al een jaar of 3 denk ik.

Hayandiz, Zonnestralen, Evanesco en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Funny pic :D

En houden zo: velen herken ik aan hun profielfoto, handtekening of naam. In die volgorde ook denk ik :)

Shay25, dreumesje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. AliceBlue

AliceBlue Actief lid

13 feb 2020
    107
    49
    28
    Vrouw
    Ik
    Ik heb idd een hekel aan mensen die aan een kat beginnen,geen geld hebben dus niet laten castreren of steriliseren en als ze naar de da moeten het maar uitstellen. Dan ben je gewoon een asociaal.Ik kende zo iemand,kat kreeg elk jaar een nestje want steriliseren was zo duur en het hele nestje ooit had oormijt. Daar was ik toen echt pissig om. Ze heeft er mij een gegeven die 14 is geworden maar met 7 weken of zo want anders kostte het teveel voer pfff

Zoe123 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Door oplettendheid van ts. Bij een ander hadden ze misschien wel de dierenarts kosten zonder bewijs (die overdreven waren) en de kat vergoed gekregen en hadden ze uiteindelijk wel geld verdient eraan. Ik ben er van overtuigd dat dit de insteek is geweest toen het liegen begon.

En de 1 raakt in paniek bij diaree dat kan. Maar bij de dierenarts vertellen ze op 27 oktkber dat ze dat net 1 dag heeft en tegen ts dat ze dat al vanaf 11 oktober heeft. Waarom zouden ze daarover liegen? Alleen met de intentie er zelf beter van te worden toch?

Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Dus een verhaal waarbij die bekende forummer ons allemaal voorliegt? Of het echte verhaal? Wat gewoon zwart op wit in een dierenarts dossier staat?

Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

In dit geval niet, er is gewoon zwart op wit bewijs van de dierenarts van de kopers. Dus niet eens van die van ts die misschien baat heeft bij een goed verslag omdat hij de kitten gezond verklaart had bij vertrek.

15. GossipGirlxoxo

Ik vind dat vrij logisch. Op dat moment was er nog geen diagnose. Als ze hadden gezegt de kitten is gezond we kunnen er niet voor zorgen had ze vast de hele €600 terug betaald. Maar nu koopt ze een kitten terug waarvan ze niet weet wat voor dokterskosten er nog zullen volgen. Achteraf blijkt het reuze mee te vallen maar dat wist ze nog niet toen ze de kitten terug kocht. In het ergste geval moest ze het zelfs misschien in laten slapen. Zou jij daar €600 voor terug geven als je al bewijs hebt dat je word opgelicht?

dreumesje, Gewooniemand en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Nog los van alle tijd die je hier aan kwijt bent geweest.

Aszz vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

Dan moet je niet aan dieren beginnen. Echt punt zonder discussie mogelijk. En als je al in zo een financiele situatie zit koop je al helemaal geen kat van €600 maar zoek je op marktplaats een huis tuin en keuken katje uit van €100. Al ben ik van mening dat je als je dierenarts kosten niet kunt missen je aan geen enkel dier mag beginnen ook niet aan 1 die goedkoper is in aanschaf.

Mvm2018, Gewooniemand, Zoe123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hoe gaat het met Claire? Gaat het al wat beter met haar buikje en ontlasting?
    Merk je weer wat verschil?

19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee maar wie maakt een kat nou express ziek?

Wat ik me wel voor kan stellen is dat het kitten compleet werd ondergesneeuwd door de andere dieren en dat de nieuwe eigenaren geen idee hadden hoe ze hier mee om moesten gaan. Van het kitten afwilde en zo het hele verhaal aan alle kanten hebben aangedikt.

Maar uiteindelijk blijft het koffiedik kijken. Het doet er ook niet echt meer toe. Ze heeft een heerlijk huisje gevonden. :)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haha ja ik ben er wel druk
    Ja beter! Wordt echt normaler.
    Ze woog vanochtend 1930 gram. Op naar de 2 kilo.

Maev, Bailey07, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina