Oh jee, wat rot. Zouden ze elkaar misschien aansteken door de kattenbak? Hopelijk knappen ze snel op. Al hebben Ragdolls ook best gevoelige buikjes. Onze asielkat kun je alles geven, zonder te mengen overstappen op ander voer en dat gaat allemaal goed. Bij onze Ragdoll niet. Overigens is hij sinds gisteren ook aan de diarree. Vanmorgen toen ik thuis kwam ook. Heerlijk met die lange haren. Gelijk onder de douche gezet, nog een voordeel dat het zulke makkelijke katten zijn die dat toelaten. Geen idee waardoor hij nu weer diarree heeft, misschien iets van het aanrecht gesnoept ofzo.
Ze gaat naar een aparte kattenbak op haar ‘eigen’ kamer. Maar goed, zou zomaar kunnen. Die ouwe is net een vuilnisbak en eet eigenlijk alles. Hij snoept ook veel van haar mee dus zou zomaar kunnen. Hahaha ja hij laat het ook allemaal toe. Ik doe nu alleen zijn achterkant wassen en heb de haren er allemaal weg geknipt. Ziet er ook uit maar goed, scheelt wel. Ik moest ze sowieso ontwormen, en haal dus straks Panacur op bij de dierenarts. Dat is ook tegen Giardia. En alles maar even poetsen met dettol en uitwassen. Mijn man ziet het geld wegvliegen op dit moment hahaha. Oeps.
Ach gosh wat een schatje! Heel vervelend dat iedereen een beetje van het padje is. Zal heel hard duimen dat het door de wisseling kwam van de brok
Persoon is een heel fijne vette brok, ze vinden het vaak ook heerlijk. 1 van onze ragdolls bleef er van eten en gaf vergeet nergens last van. De ander kreeg ook fijne pro een moest met braken dan anders. Nu alweer een tijdje op de royal Canin en dat verdraagt hij toch beter. Sterkte met je beestjes, het komt uiteindelijk vast goed maar nu is het even heel veel en het vervelend natuurlijk.
200 gram is erg veel in zo'n korte periode. Ik zou even de DA bellen. Misschien is I/D van Hills een goede tijdelijke voeding voor je oude mopperd. Dat is een heel licht verteerbare brok (geen idee of t ook in natvoer te verkrijgen is, maar vast wel), o.a. voor als ze zo vaak overgeven (en daarna niet meer willen eten). Ik zou even overleggen hierover. Ook zou ik meteen even polsen of ondersteuning met een pijnstiller zoals Metacam of Novacam (al dan niet tijdelijk) een idee is. Edit: Ik lees dat de oude mopperd vaak meesnoept uit het bakje van de anderen. Dit kan zeker klachten geven als overgeven. Of diarree daar ook door kan komen weet ik niet (maar zou me niks verbazen), maar dat weet de DA ongetwijfeld wel. Sterkte en beterschap met de ziekenboeg!
Dat klinkt wel zorgwekkend. Heb je overleg met de DA hierover en wat is het advies? Zie op de foto's op insta dat claire alweer mooi in haar vacht zit!
Wij gaven onze ragdolls kittens eerst ook purizon. Echter merkte ik dat daarvan hun ontlasting veel zachter werd en soms hadden ze diarree. De ontlasting stonk ook veel meer. Toen overgezet naar Royal canin en ontlasting is nu normaal en geen stank meer. Vind t wel jammer want purizon is kwalitatief een betere brok. Maar ik werd gek van elke keer hun achterste te moeten wassen omdat er weer poep achter was gebleven.
Alles is weer redelijk normaal nu op de oude brok. Dus ik denkstap Giardia uitgesloten is. De oude man eet nog wel, maar slaapt 23.5 van de 24 uur. Ik wil niet gaan dwangvoeren, dat heb ik in mei met onze andere oude Ragdoll gedaan en dat was zo’n hel. En bij deze, Simba, is het al een hele uitdaging om er een pilletje in te krijgen. Metacam of andere pijn stiller durf ik niet aan met zijn lever en nieren. Die zijn al niet best. De dierenarts zei idd wat ik al deed, Hills ad geven en verder afwachten. Ik wil ook niet met hem naar de dierenarts slepen. Is allemaal zoveel stres voor hem.
Wij hebben bijna het dubbele betaald en hebben er meerdere lopen <3... ja hoor en het is het zeker waard!
Ik zou panacur en diastop eventueel online bestellen, veel goedkoper! Ik las dat je purizon niet meer gebruikte; dat is bij ons de enige brok waar ze goed op poepen en verder krijgen ze rauw.
Ja, prima toch? Maar ik zie het verband met mijn post niet? Die ging totaal ergens anders over, zie de quote in dezelfde post.
We hebben veel gebarft, ook met de hond, maar het was vaak zo’n gedoe. Ook KVV ging bij de ene heel goed, de andere was continue gedoe. Ik geef nog wel elke week een beetje kivo aan Simba, die vind het nog lekker zo af en toe, en ga ik ook geven aan Claire. En omdat Purizon goed staat aangeschreven dacht ik een goede keuze voor ze te maken. Maar ze vonden het zelf blijkbaar geen goed idee
Zijn ze ook getest op Tritrichomonas foetus ? Enkele jaren geleden gingen wij ons Bengaal kitten ophalen bij de fokker. Diertje helemaal gezond verklaard maar enkele dagen na thuiskomst krijg hij diaree dat niet overging. Ook de andere jonge kat dat uit een ander nestje kwam kreeg het. Toevallig nam een andere kittenkoper ook contact met ons op of wij ook diaree problemen hadden. Kittens die nog niet opgehaald waren bij de fokker hadden nergens last van. Giardia testen waren negatief bij alle 3 kittens. Totdat een andere dierenarts ons wees op bestaan van Tritrichomonas foetus en deze test bleek positief. Alleen een heel vervelend medicijn om toe te dienen die ze niet altijd meegeven. Tritrichomonas foetus uit zich vaak pas als er een stress situatie ontstaat en vaak alleen bij jonge dieren. De rest kan drager zijn en wel dus verspreiden. Uiteindelijk bleek de moederpoes de bron te zijn die geïmporteerd uit Engeland was. Wij hebben de extra kosten vergoed gekregen door de fokker en ook die heeft al haar dieren behandeld. Ze heeft het nooit geweten en voelde zich ook erg schuldig door alles.
Wij hebben net purizon in huis om te testen (ze reageren hier wel goed op, zeker die ene met allergie) en als we een nachtje weg willen, kan ik geen rauw geven dus dat is het fijn als we dit achter de hand hebben. Ze zijn er echt gek op. Brokken zijn wel idd vettig.
Ik denk dat je haar post niet helemaal goed leest. Ze bedoelt als je geen geld hebt voor een dierenarts, waarom dan wel 600 euro aan een kat uitgeven. Als je het kan betalen en er waarde aan hecht. Zeker doen. Maar jezelf in de schulden helpen omdat je een dure poes wil, dat is niet zo slim.
Geprobeerd....ene kitten vind het heerlijk. Andere trekt de neus er voor op en eet het helaas echt niet.
@Devilschase waar haal jij Orijen? Toen dat uit het assortiment ging bij Zooplus, hebben we geen fijne leverancier meer gevonden.
Dat verkopen ze hier bij het lokale tuincentrum en bij Natulistic, dat zit bij mij om de hoek, maar je kan online bestellen. Ook acana hebben ze. https://www.natulistic.nl/nl/kat/droogvoer/orijen/g-20000183 Ik weet niet of ze overal bezorgen, is een lokale dierenwinkel. Waar woon je?