Hallo, Zoals in de titel al staat beschreven ben ik benieuwd hoe lang je recht hebt op een zwangerschapsgerelateerde ziektewetuitkering. In principe heb je 104 weken recht op een ziektewetuitkering a 70%. Maar heb je ook 104 weken recht op een zwangerschapsgerelateerde ziektewetuitkering a 100% of geldt dit enkel voor 1 jaar? Alvast bedankt! Groetjes
Beste Ikzelf, Je vraagt hoelang je maximaal een Ziektewet-uitkering wegens zwangerschapsklachten kan ontvangen. Je kunt maximaal 104 weken (2 jaar) een Ziektewet-uitkering ontvangen. Het maakt hierbij niet uit wat de oorzaak van je klachten is. Ben je deze hele periode ziek door zwangerschaps- of bevallingsklachten dan krijg je ook de hele duur 100% van je dagloon. Ben je voor en na je zwangerschapsverlof ziek door dezelfde oorzaak? Dan worden deze ziekteperioden bij elkaar geteld. Gaat het om verschillende oorzaken? Dan begint na het verlof een nieuwe periode van 104 weken. Actuele informatie over de hoogte van een Ziektewet-uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hallo, Bedankt voor de informatie. Als ik het goed begrijp dan heb je 104 weken recht op een zwangerschapsgerelateerde ziektewetuitkering a 100 % mits het aanwijsbaar is natuurlijk dat de zwangerschap of bevalling de oorzaak van de ziekmelding is!?
Ok en dan nog 1 vraag. Omdat je ziek bent tgv zwangerschap krijg je 100 % uitbetaald in de ziektewet. Is hier ook nog een regeling voor bij de Wia/Iva? Groeten
Ok en sorry, ik heb nog een vraag. Ik heb begrepen dat je de iva krijgt tot aan je aow leeftijd tenzij er veranderingen zijn in bv je gezondheid. Je wordt in principe ook niet meer opgeroepen. Maar in sommige gevallen word je de eerste 5 jaarlijks opgeroepen. Hoe weet ik of ik ook de eerste 5 jaar jaarlijks wel of niet word opgeroepen? Alvast bedankt. Groeten
[FONT="] Beste Ikzelf,[/FONT] [FONT="]Je hoeft geen sorry te zeggen hoor[FONT="]. [FONT="][FONT="]We he[FONT="]lp[FONT="]en je graag. [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT] [FONT="]In het verleden werden mensen met een IVA-uitkering de eerste vijf jaar ieder jaar opnieuw opgeroepen voor een herbeoordeling.[/FONT] [FONT="]Dat is niet meer zo.[/FONT] [FONT="]Wel ben je verplicht om veranderingen in je situatie aan ons door te geven. [/FONT] [FONT="]Het kan zijn dat je naar aanleiding van deze veranderingen wordt opgeroepen voor een herbeoordeling.[/FONT] [FONT="]Actuele informatie over het doorgeven van verandering met een IVA-uitkering vind je op deze pagina[FONT="]. [/FONT][/FONT] [FONT="]Met vriendelijke groet,[/FONT] [FONT="]René[/FONT] [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT] [FONT="]www.uwv.nl/webcare[/FONT]