LJN BM0972, Rechtbank Assen, 78298 / KG ZA 10-60 :: Jure.nl Heb je hier wat aan? vond ik met google toen ik zocht op rechtzaak titanium baby
titanium baby is een merk en snooze en breeze is een type. het gaat om een 2 buggy's die erg veel lijken op de quinny zapp. maar meer voordelen hebben. zie hieronder, overal kan ik lezen dat er een rechtzaak loopt/liep. maar wil de uitkomst weten quinny zapp met ligstand? nieuw de breeze !!!!! op=op te koop aangeboden < Kinderwagens en wandelwagens < Kind en Baby op Speurders.nl titanium breeze kleur: zwart adviesprijs:199,00 vekoopprijs:149,95 verzendkosten zijn inbegrepen..! op = op =op = op =op = op= op = op omdat de breeze teveel concurentie is voor de quinny zapp is er een rechtzaak aangespanne tegen de wagen omdat hij de plek van de zapp inneemt. omdat hij teveel op de quinny zapp lijkt.,maar meer voordelen heeft en goedkoper is en als je moet kiezen tussen 1 wagen met dezelfde status met ligstand of zonder ligstand is de keuze snel gemaakt, de maker van de breeze heeft gewoon echt aan de mama's en de kleine boeffie's gedacht. dus mensen... op = op NIEUW bestel de breeze en hij komt direct vanuit de fabriek naar u thuis................. u kunt hem dus niet komen ophalen,omdat ik de wagen zelf niet in huis heb. ik moet hem dus bestellen bij de fabriek. hij is dus niet tweedehand maar 100%splinter nieuw De breeze......... het zusje van de quinny zapp. binnen 4 dagen in huis. deze aktie geld tot 15april !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! op = op hierboven heb ik 3 foto's in dezelfde kleur. 1 van de breeze titanium 1 van de quinny zapp 1 van de breeze titanium ingeklapt met toebehoren zoals hij geleverd word.(showmodel) ik heb hem namelijk zelf ook voor mijn zoontje van 2+ gekocht. WAT IS HET VERSCHILL???? laat me u zeggen wat het verschill is.. 1.de breeze is goedkoper 2.boodschappenmandje is bijgeleverd.WAT BIJ DE QUINNY ZAPP NIET HET GEVAL IS ALS JE HET NIEUW KOOPT. 3.de breeze kan in in de slaapstand.WAT DE QUINNY ZAPP NIET KAN u wilt toch ook dat u kindje moeiteloos een slaapje kan doen, ZONDER NEK PIJN. 4.hij is net zo klein en compact als de zapp het patroon is alleen net iets anders. ze lijken bijna als twee druppels water op elkaar. Het enige verschil is dat de BREEZE ook in de LIGSTAND kan. De quinny zapp kan niet in de ligstand!!!! TITANIUW BREEZE KLEUR ZWART ADVIESPRIJS: 199,00 Voor 150,00 VERZENDKOSTEN zijn INBEGREPEN.! levertijd BINNEN 3dagen.! na ontvangst betaling !!! De Buggy Titanium Breeze Black heeft ergonomisch geplaatste handgrepen met een hoogte van 104 cm. De achterwielen zijn breed geplaatst, waardoor de 'bestuurder' van de buggy normale passen kan nemen. De 3 standen verstelbare zitting en 5 punts gordel zorgen voor gezonde steun en veiligheid. De 13 cm. wielen zijn van lichtgewicht 'long-life' materiaal. De zwenkwielen aan de voorzijde zijn vast te zetten. De Buggy Titanium Breeze Black is met één hand op te vouwen; handig als u uw kind op de arm heeft. de kap kan men ook los maken als het mooi weer is. Wordt geleverd inclusief: - boodschappenmandje - kap - regen- en windzeil -reistas(opbergtas) -voetenzak(beschermer tegen de weer en wind) (Beugel is apart leverbaar) -(adapterset om maxicosi te bevestige apart leverbaar) Eigenschappen: - te gebruiken vanaf 6 maanden - voorzien van een lichtgewicht aluminium chassis - 5-punts veiligheidsgordel - comfortabele zitting - de rugleuning is verstelbaar in 4 standen - verlengbare zitting voor ondersteuning van de beentjes - vast te zetten zwenkwielen - gewicht van 5,6 kg u bestelling kunt u doen via email! binnen 3 dagen is huis.... vriendelijke groeten ...eliza....
naar mijn mening is het een superwagen. mijn vriendin heeft hem, en er is niks mis mee... volgens mij is de rechtzaak omdat hij te veel op de quinny zapp lijkt,
Het komt erop neer dat Titanium niet heeft kunnen bewijzen dat ze het ontwerp niet hebben 'gestolen', terwijl de andere partij wel voldoende bewijs geleverd heeft dat het om een kopie gaat. Dit gaat om de Duitse rechtzaak, en wat het gevolg voor de verkoop in Nederland is is nog niet duidelijk. (Dat haal ik er tenminste uit) Edit: woordje 'niet' vergeten te typen, en foei mijzelf ook een t in een d veranderd.
thanx voor nu heeft t volgens mij voor nl ook gevolgen, want hij is bijna overal uitverkocht of niet leverbaar. ik wilde hem ook graag hebben en heb de snooze toch nog kunnen krijgen.
Ik denk dat ze hier in Nederland afwachten, dus dat de winkels ze niet meer bestellen totdat er zekerheid is. Want dat zou best wel een financiele tegenvaller zijn als je met een voorraad zit die niet meer verkocht mag worden.
klinkt logisch maar kan nergens lezen dat hij niet goedgekeurd is of onveilig is.... of begreep ik dat verkeerd?
Als ik op het rechtbankverslag afga zie ik inderdaad nergens staan dat de Titanium Breeze onveilig zou zijn.
Hier bij de babyzaken zeggen ze dat hij niet meer besteld kan worden en ze uit de handel zijn ivm de gelijkenis op de quinny zapp