Waarom zijn mannen zooo veel zieliger dan vrouwen als ze ziek zijn..??

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerbries, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Zucht...

Meiden dit is vast voor velen heel herkenbaar maar wou t toch ff kwijt, mijn man is ziek.
    Hij is zielig, ooh zo zielig, je zou denken dat hij doodziek is en bijna met één been in zijn graf staat..
    Meneer heeft wel helemaal een buikvirus.
    Dat betekent voor mij nachten niet slapen, honderd keer op en neer met zijn spuugbakje lopen, washandje op zijn hoofd houden, water aangeven, en vooral de hele tijd aanhoren hoe zielig we wel niet zijn! Meneer ligt naast je in je oor te zuchten en te steunen, oh ik hou t niet hoor, oh ik voel me zo beroerd, oh oh oh ik kan het lichtknopje niet aandoen, wat met één armbeweging binnen bereik is.. zucht.. ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik doe het met alle liefde maar er zijn tig dingen waarvan ik denk dit kan je ook wel ff zelf doen.

Als ik ziek ben, en bijv een griep te pakken heb dan wordt t min of meer weggewuifd en zit er voor mij bijna niet anders op dan gewoon door te gaan met de dagelijkse routine. Moeders kunnen immers niet ziek zijn. Het huishouden en het verzorgen van de kleine gaat door.

Heb er al vaak een discussie met mijn man over gehad, ben ik nou de enige die vind dat mannen zich wat dat betreft enorm aanstellen??

Of zijn wij vrouwen gewoon supersterk? :D

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Vrouwenpower!!!!!!!

Nee even zonder gekheid; hier kan hij al zielig zijn als er een scheet dwarszit zegmaar...

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ooooow dit herken ik zo erg ...

Als ik ziek ben doet hij ook wel genoeg maar ik ga gewoon door met dingen doen want ja Life Goes on en ga echt niet liggen steunen en kreunen op mijn bed, of het moet heel ernstig zijn maar als ik griep heb ga ik gewoon door ...

Hier ook eentje die nog net niet om zijn moeder gaat liggen janken als hij een beetje krampies in zijn buik heeft omdat er een poepie dwars zit ...

Mannen .... ;)

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Ja erg he?

Als ik bijna 40 graden koorts heb, gaat meneer vrolijk naar zn werk zonder er maar over na te denken of het misschien fijn is om oppas oid te regelen voor onze zoon. Kortom of ik rmoet het zelf regelen of ik zorg voor m.

Maar als hij een verkoudheid heeft (lees hij snuift een keer) dan ligt ie dood te gaan op de bank en vraagt of ik alsjeblieft niet thuis kan blijven van mn werk om voor onze zoon te zorgen. ;)

Vind het wel lief dat je zo voor m zorgt.

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb dit vorige week gehad manlief was ook ziek heb de hele avond op zijn rug zitten wrijfen want dan kon hij een beetje ontspannen.. we gingen optijd naar bed want ik moest de volgende dag gewoon weer te werk.. nou van slapen is niets gekomen hoor eerst een emmertje halen toen een beetje water toen een beschuitje daarna nog even een extra kussen... uit eindelijk waren we 3 uur verder en ik sliep nog steeds niet... manlief wel al ging het niet van harte gekreun en gesteun in zijn slaap.. nou jammer voor hem maar dan ga ik toch echt naar de logeerkamer heheheh.. dan zoekt hij het maar lekker uit.. ik wil graag slapen..

ben 2 weken kots en kots misselijk geweest van de zwangerschap..
    mij hoor je niet hoor en als ik dan vraaag of hij wat water kan pakken krijg je een zucht hehehe

dus ja wat mannen nou meer als ons voelen ik heb geen idee..
    wij vrouwen zijn gewoon van het betere geslacht denk ik:p

xxxx nukie

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    hahahaha ik denk dat iedereen dit wel herkent:D

Als meneer hoofdpijn heeft doet hij alsof hij dood gaat, als ik hoge koorts heb verwacht hij nog dat er gekookt wordt lol.
    En als ik dan klaag dat mag niet maar hij mag dan vol op klagen als hij ziek is of iets heeft.

Maar ja wij zijn blijkbaar het niet 'kerm, zeur, steun, puf' geslacht als we ziek zijn haha.

7. tanja8

tanja8 Niet meer actief

das wel herkenbaar. Bij een klein verkoudheid kan hij opeens niet meer ademen en dus niet meer slapen dus mag hij de hele dag in bed liggen'want ik ben zoooo verkouden'.

hahaha gekke mannen:)

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    hihi ja ik ben wat langer misselijk geweest met veel overgeven en het enige wat ie vroeg was toen ik weer ns boven de pot hing: kan je volgende keer de deur dichtdoen, want wat een goor geluid is dat!

Verder is ie wel lief hoor ;)

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Wij vrouwen zijn gewoon van het sterkere geslacht!

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

LOL dat moettie bij mij niet flikken hahaha dan spuug ik de volgende keer over hem heen hahaha, als je moet overgeven denk je er toch niet aan om even snel de deur nog dicht te doen omdat hij het een vies geluid vindt.

Bij mij was het elke keer 'ja je zegt wel dat je kotst maar ik zie het je nooit doen' dus trok hem een keertje aan zn jasje dattie mee moest komen en hoppaaaa daar ging mn maaginhoud.
    Na die tijd gelooft hij me hahaha hij wil nooit meer dat ik hem erbij roep lol

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

dan ben ik waarschijnlijk de enige die dit niet herkent....
    manlief is ten eerste al nooit ziek, en als hij hoofdpijn ofzo heeft klaagt hij niet, neemt ook geen paracetemol ofzo, manlief is een bikkel haha, gaat ook gewoon werken...
    tenzij hij echt heel beroerd is .... dan meld hij zich ziek en laat mij een lekker soepje maken voor hem... maar verder... geen geklaag of zielig gedrag

12. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Dit is zo herkenbaar. En wij vrouwen maar door gaan idd..

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    die van mij is ook zo geweest zelf alles gedaan hebben als ze ziek zijn en als ik het dan was kon ik toch nog alles doen. Maar toen heb ik het anders aangepakt toen ik ziek was...toen ben ik gewoon in bed gaan liggen en heb gezegd maak je eten maar zelf...nu ben ik ziek en doe je het ook maar zelf

14. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    Herkenbaar :D
    en ik stel me dan altijd aan als ik zeg dat ik last heb van maagzuur of wat dan ook. het is maar goed dat mannen niet zwanger kunnen worden, dat zouden ze niet aankunnen :p

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Herkenning herkenning!

Hier ook één die vanuit zijn bed klagelijk om kopjes thee roept als hij ook maar iets van keelpijn voelt.

En dan 10 seconden later met zo'n zielig stemmetje er achteraan roepen: "met honing!"

;););)

Laatst was ik helemaal klaar met dat overdreven gedoe, en toen werd hij boos en riep hij dat hij 'dan wel naar zijn moeder ging om daar uit te zieken'. Ik: prima, moet je doen, doei!
    Nou, toen was hij helemáál witheet...hahahaha...

16. namya

namya Niet meer actief

hij wil het liefst de hele dag aan me uitleggen hoe rot en ziek hij zich wel niet voelt en waar het allemaal precies pijn doet, alsof hij mij moet uitleggen hoe erg het is om ziek te zijn (ja,en ik ben natuurlijk nooit ziek en heb geen idee hoe het voelt ZUCHT)

bij nader inzien volgens mij vanuit het oog van de man zijn wij vrouwen ook nooit zo erg ziek als hun, wij gaan immers door en dat kan toch niet als je zo ziek bent, dus bij de vrouwen valt het wel mee.......volgens mij gelooft mijn man dit echt :(

17. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Wauw wat veel reacties, ik voel me in ieder geval begrepen.
    Manlief voelt zich alweer een stuk beter en zit lekker op de bank fifa te spelen, en ik ben brak van de hele nacht in de weer zijn :)
    Maar goed allang al blij dat de man in hem weer naar boven gekomen is :D

Ik zei wel vanacht: schat, ik was de eerste 10 weken van de zwangerschap iedere dag zo beroerd als jij nu, dan weet je ook eens hoe ik me voelde.
    Ik ben namelijk 14 kilo afgevallen tijdens de zwangerschap daardoor.
    Kon geen eens de bus naar mijn werk nemen want moest er dan tussendoor gewoon uit om te spugen ;)
    Zo en zo heeft ie wel meer respect voor me sinds de bevalling en de periode erna, ben vlak na de operatie geopereerd aan galblaas.

Zo heb je ook de uitspraak: het is maar goed dat vrouwen baren anders waren er véél minder kinderen op de wereld geweest. Hélemaal mee eens :D:D
    Bedankt voor alle reacties meiden!

18. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    hahaha

Gelukkig is die van my nooit ziek! Ik ben wel echt vaak verkouden, grieperig enz en zit dan te zeuren waar ik allemaal last van heb:)

19. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Wat een HERKENNING!! :D :D

Moet er niet aan denken dat mijn man zou moeten bevallen... :$

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow herken het helemaal!
    Mijn man voelt ook elk pijntje. Een sneetje in zijn vinger moet praktisch gehecht worden! En hij loopt er zo mee rond alsof ie met zijn arm in het gips zit!

Nu is ie dinsdag geopereerd ( amandelen eruit ) En hij zei vantevoren. Weet niet hoor of het wel zo'n zeer gaat doen, heb best een hoge pijngrens.
    Nou, sorry maar toen heb ik hem echt vierkant uitgelachen :D :D

Maar goed, nu is het dus echt een ramp! Oke, dat doet zeer amandelen eruit. Mag ie van mij best zielig doen. Maar om nu compleet mijn verjaardag te vergeten. Auwtsj dat doet toch best een beetje pijn bij mij....

Deel Deze Pagina