Kosten volledige renovatie huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 7 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Heeft iemand hier recentelijk een huis volledig laten renoveren? En dan bedoel ik echt volledig, dus elektrische installatie, leidingwerk, ruimtes anders inrichten, volledig isoleren, vloerverwarming, kozijnen, warmtepomp, zonnepanelen, keuken, badkamers, etc. En ik denk ook nog een uitbouw.

    Ik ben benieuwd wat dat dan gekost heeft en hoe groot je huis en hoe luxe het afwerkingsniveau is. We hebben een bezichtiging ingepland en als het wat is, gaan we uiteraard met een aannemer praten, maar misschien moeten we wel meteen een bod uitbrengen, dus ben me alvast aan het orienteren.
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik denk dat dit moeilijk te zeggen is. Het is van te veel dingen afhankelijk. Hoe is de staat nu? Welke luxe wil je?

    Je kan een IKEA keuken kopen, maar ook een Poggenpohl. Daar zit al een enorm prijsverschil tussen. Hoeveel zonnepanelen wil je? Hoe groot wil je de uitbouw maken? Hoeveel badkamers heb je?
     
    GossipGirlxoxo en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  3. Clara14

    Clara14 Niet meer actief

    Wij hebben vorig jaar een hoekwoning uit 1903 gekocht.
    Boven hebben we alle wanden vernieuwd en geïsoleerd binnen omdat alles steens muur was.
    Nieuwe badkamer en allemaal nieuwe plafonds, en deurkozijnen.
    Ook beneden alles nieuw keuken, wanden, plafonds, vloeren en vloerverwarming, wc alleen de meterkast en de kozijnen voor zijn niet nieuw.
    Wij hebben heel veel zelf gedaan en met handige familieleden.
    De verbouwing heeft denk ongeveer 50.000 euro gekost en dat is ruim gerekend
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  4. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Dit is ook kostenbepalend! Fijn dat jullie zo handig zijn. Scheelt enorm.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    Een collega van mij is bezig om zijn huis volledig te verbouwen, nieuwe keuken, andere indeling in de kamer, de badkamer, alle slaapkamers, dakkapel op zolder, deel van zijn kozijnen etc echt vanalles. hij had verschillende offertes, varierend van 300.000 euro en de minste was volgens mij rond 100.000 euro, ook afhankelijk van de afwerking, materialen en dergelijke, en ook de kosten van de mensen die het doen als je het allemaal laat doen.
    Buren hebben een paar jaar geleden een uitbouw gedaan, nieuwe vloer en keuken erbij, waren ook al ca. 70.000 euro kwijt.
    je zult op internet kunnen kijken wat een keuken, badkamer, zonnepanelen en warmte pomp kosten….
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Bedankt voor de reacties.
    Even wat meer info: Het huis is uit de jaren ‘20. Het is redelijk ruim, iets boven de 200 m2 woonoppervlak en we willen dus beneden een uitbouw van denk ik 30-40 m2, ligt er een beetje aan, ik vind het moeilijk in te schatten vanaf de huidige plattegrond (aangezien we de indeling toch ook compleet anders willen), in ieder geval moet er behalve de normale leefruimtes nog een extra ruimte voor onze zoon komen.
    2 toiletten
    2 badkamers (nu maar 1, maar wil eigenlijk ook een badkamer op de begane grond, dan is het huis meteen levensloop bestendig).
    We hebben een dure smaak en als dan toch alles op de schop moet, gaan we niet voor een ikea keuken enzo, dus luxe afwerking.
    Ik denk dat de schatting van de makelaar (200-250.000 euro) dan wel redelijk goed is, ik was zelf bang dat we het daarmee niet zouden redden eigenlijk, dus dacht even ervaringen is wel handig.
    Op internet vind ik allerlei bedragen, maar dat zit allemaal lager, denk dat dat misschien ook regio afhankelijk is? Hier hebben de aannemers heel veel werk momenteel, dus dat maakt ze ook duurder.

    O ja, we gaan waarschijnlijk niets zelf doen, we hebben 2 kinderen met beperking, dus dat kost al erg veel tijd en energie, we willen dan gewoon in een volledig af huis kunnen trekken, want ook de verhuizing wordt een hele onderneming voor ons.
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.842
    113
    Gelderland
    Afhankelijk van de hoeveelheid m2, bouwjaar, aannemers en tijd.

    Tussen de 50.000 en 100.000 is mijn ervaring vanuit mijn omgeving, excl tuin.
    Persoonlijk zou ik bij het opknappen van een huis nooit bezuinigen op materialen. Alleen de stopcontacten kosten bij ons bijv al 400,- (en dan heb ik alleen benden gedaan!) en dan moet de stroom nog aangelegd worden.
    Moeten er bijv muren gesloopt worden (dus eventuele nieuwe steunbalken) en weer opnieuw opgebouwd worden, verander je de ruimtes, omleggen stroompunten enz enz

    Wij hebben veel opgeknapt, zijn nog lang niet klaar en hebben een huis uit 97. De basis is dus gewoon prima. Van het ene komt het ander dus er komen altijd onvoorziene dingen bij.

    ik weet niet precies op welk bedrag we nu zitten maar ik denk toch al wel 36.000/40.000 Wij hebben oa gedaan.
    keuken, muren laten stucen, vloer woonkamer &hal plus twee slaapkamers, nieuw glas in als ramen, schilderwerk, toilet, overal nieuwe deurkozijnen plus wat nieuwe deuren, deurbeslag, raamklinken, groepenkast aanpassing, verwarming aanpassing, nieuwe stopcontacten bij gemaakt en overal nieuwe opdekplaten op, kleine dakkapel (materialen komen er nog bij maar basis is besteld) en vervanging openslaande deuren.
    Dingen die nog komen zijn oa raambekleding, badkamer, tuin, onze slaapkamer volledig, garage isoleren en vloer. Kortom, straks moet het hele huis gedaan zijn. Wij zijn groter gaan wonen dus komen meubels en lampen te kort. Dat zijn maar kleine dingen in het geheel maar komt er allemaal wel bij :)

    Wij hebben onwijs veel hulp gekregen van mijn super handige ouders. Als wij veel dingen hadden moeten uitbesteden was het bedrag vele malen hoger geweest.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.842
    113
    Gelderland
    Als ik je aanvulling lees dan denk ik dat jullie eerder aan de 150.000+ moeten denken.
     
    GossipGirlxoxo en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hier hele beneden verdieping gestript en ruimtes gesloopt. Nieuwe tegel vloer leidingen verlegd nieuwe keuken twee nieuwe kozijnen nieuwe deuren plus kozijnen binnen stucen etc en zijn 40.000 kwijt.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Mijn ouders hebben een jaren dertig woning. De vorige eigenaren hadden al best wat gerenoveerd, maar zij hebben ook nog best wat veranderd en vervangen.
    Het is van veel afhankelijk, maar bij oude huizen loop je vaak nog tegen dingen aan als de riolering, leidingen enz. vervangen. Houten vloeren, weet ik wat. Ramen die enkel glas zijn of glas in lood, zachtboard platen, waardeloze isolatie enz.
    Heb je al een bouwkundige keuring laten doen? Daar staat ook in wat noodzakelijke kosten zijn, onderhoudskosten op de langere termijn, welke isolerende dingen je kunt doen en ga zo maar door.

    Als ik het zo hoor, denk ik dat je in jullie geval aan minstens 100.000 moet denken. Waarschijnlijk eerder nog meer.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  11. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Met 2,5 ton moet je wel een aardig eind komen denk ik hoor.
    Wij hebben dan een nieuwbouwhuis, maar met aanpassingen/meerwerk en tuin waren we ruim een ton verder, vergelijkbare oppervlakte (zonder uitbouw).
    .
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je 250 ton wel kwijt bent. Wij gaan alleen beneden verbouwen en dat kost al 80-100k en dan is de basis echt prima, wel nieuwe keuken, serre (maar 12m2), vloerverwarming en vloer, stucen en nieuwe hr++ ramen, wc, nieuwe deuren, raambekleding, verlichting, haard. We doen niks zelf.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat is echt heel lastig te zeggen.

    de meest recente verbouwing die ik van een collega heb gehoord was 2,5 ton en die heeft veel pech gehad omdat er houtrot of betonrot bleek te zitten een van de twee.

    Een ander heeft ook alles laten verbouwen maar meeste kozijnen zaten er al in net als vloerverwarming. Wel wat muren verplaatst, nieuwe keuken, badkamer en de tuin ook wat opgefrist.
    En die was meer dan 3 ton kwijt.

    Dit gaat wel beiden om huizen van rond de 200m2 vloeroppervlakte.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  14. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Ik denk dat je ook aan 150.000+ moet denken.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  15. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Als we een bod uitbrengen, zal dat onder voorbehoud van worden.

    Het huis is in het verleden wel extra geisoleerd en heeft spouwmuren, dus ik denk dat isoleren op zich niet te duur zal worden. De rest misschien wel ;), maar ik ga er nu even vanuit dat we met 250.000 een heel eind kunnen komen inderdaad en dan houden we nog wel een buffer over (als we rond de vraagprijs zouden betalen).
    Eerst maar eens kijken hoe het voelt, maar het staat op een mooie locatie op zich, dus het zou kunnen dat we meteen moeten bieden en dat voelt licht ongemakkelijk als er zoveel moet gebeuren, haha, maar ik voel me er al wel wat zekerder over nu.
     
    Oilell vindt dit leuk.
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Dat is wel heel veel geld voor een relatief kleine verbouwing....
     
  17. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij zijn op dit moment bezig met een grote verbouwing omgeving Noord Holland
    Uitbouw 2,5 bij 6m, alle elektriciteit vernieuwd, vloerverwarming begane grond en 1ste etage en alle vloeren geëgaliseerd, badkamer verplaatst naar een andere kamer, deuren en deurposten verbreed en vernieuwd, nieuwe trap, nokverhogende dakkapel over een lengte van 6m met kunstof kozijnen, alle wanden gestuct, wc beneden vergroot en opnieuw betegeld, boven wc gedraaid en opnieuw betegeld, oude badkamer gesloopt en een washok gemaakt incl met nieuwe aansluiting en tegels, alles wordt geschilderd, overal nieuwe kozijnen.
    Incl bouwtekeningen, constructierapport en vergunningen.
    Alleen nog een nieuwe voordeur en een nieuwe keuken.
    Wij hebben alles uit handen gegeven en zijn rond de 110.000 kwijt zonder nieuwe keuken.

    Met 250.000 kom je zeker een heel eind.
     
    Vero0504, Lafelife en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Jeetje dat is niet veel hoor
     
  19. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij zijn momenteel bezig met een totaalverbouwing. Alles is eruit,enkel de muren blijven staan. Ook de ganse vloerplaat wordt opnieuw gegoten. Wij zullen een uitbouw plaatsen van + 40m alle ramen en deuren vervangen nieuwe vloer + vloerverwarming. Nieuwe keuken en badkamer. We hebben nu een budget van 150 000 euro maar we weten nu al dat we niet zullen toekomen. We denken dat het eerder €200 000 zal zijn. Veel dingen zijn ook afhankelijk van je smaak en de afwerkingsgraad. Onze keuken alleen komt op €20 000. Dan telt het snel op!
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  20. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Moet ook wel zeggen dat ons huis ongeveer 130m2 is en dat telt natuurlijk ook kwa prijs.
    De prijs is ook excl. tuin.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina