Rechtzaak...wat kan ik verwachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 28 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Daar zullen ze destijds samen achter hebben gestaan lijkt mij.
    Ik verdien dat ook, heb namelijk dezelfde baan.
    Mijn vriend verdiend veel meer maar werkt dan ook 60 uur en is doordeweeks niet thuis
    Dat doet hij graag en hij wilt ook niet dat ik meer ga werken (ik zelf ook niet) omdat ik ook nog alleen voor de kinderen zorg en een huishouden heb.

    Als je het hebt over het nu dan ben ik het wel met je eens dat Ts nu een andere baan moet gaan zoeken om meer inkomen te genereren.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  2. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.986
    528
    113
    Hier
    Wat bijzonder om te zien. Er is hier al gedoe over de alimentatie terwijl het niet om jullie kind gaat en het niet jullie situatie is en jullie kennen elkaar nog niet eens. Misschien een mooi moment om in te zien dat het heel lastig is voor gescheiden ouders om tot een compromie te komen.

    De vader zal vaak vinden dat die te veel betaald. En de moeder zal vaak vinden dat vader wel wat meer bij kan dragen. Het blijft een lastige situatie.
     
    jojo85, flipflop, Nataly1972 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik heb het over na het uit elkaar gaan of scheiden, dus nu!
    Ik werk ook minder als mijn man, en dat is ook een keuze geweest. Maar als het anders loopt ga ik meer werken!
     
  4. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    #64 snoes79, 4 jul 2020
    Laatst bewerkt: 4 jul 2020
    Ik ging er van uit dat de advocaat van ts wel een eigen kas spekkend was, inderdaad. Met name omdat hij een bedrag berekend, waar ik vraagtekens bij zet. Wellicht niet fair van mij, maar dat zou mijn advocaat niet worden.

    Als je samen bent, dan heb je samen een huishouding en daar samen de verantwoordelijkheid voor. Dat moet je inkleden hoe je wilt.
    Maar als je uit elkaar gaat, veranderd dat in mijn ogen wel. Ieder heeft een ander huishouden en met gaat door met andere partners enz.
    Een kind heb je samen en verzorg je samen, dus 50/50. Waarom wil je dan na het scheiden het niet 50/50 doen?
    Omdat je minder verdient?
    Waarom is de man daar dan verantwoordelijk voor?
    Ts heeft een andere partner met een kindje op komst, is door gegaan. Haar ex hoeft toch niet meer te betalen, omdat ts een lager inkomen heeft. Ze heeft toch in die twee jaar haar inkomen toch kunnen verhogen?

    Daarnaast lees ik een inkomen van €900, dat zal wel meer zijn met alle toeslagen?
    Weet ik natuurlijk niet maar van €900 kun je geen huishouden runnen tegenwoordig. Maar het uiteindelijk inkomen met toeslagen horen we niet. En het inkomen van ex zonder overuren weten we ook niet. Ik heb mijn post geschreven op basis wat ik lees hier.
     
    Eefje00 en Liekje81 vinden dit leuk.
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dan had ik je verkeerd begrepen ;)
     
  6. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Voor de zoveelste x ik EIS nog helemaal niets. Het is berekend op draagkracht. Mijn ex zit er een stuk warmer bij hoor kan ik je vertellen ;) en al ZOU mijn partner "een aardig inkomen" bij elkaar harken. Dan nog is hij niet de vader en is het logish dat er iets aan alimentatie betaald wordt. Welk bedrag dan ook. Dus hou je aannamen voor je als je veder geen toevoeging hebt. Want hier schiet ik weinig mee op.
     
  7. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Misschien hoor je veder geen inkomen omdat dat er niet is he...al mijn toeslagen zijn stopgezet toen ik met mijn vriend ging samen wonen. Dus de rest van de vaste laste betaald mijn vriend, inclusief een groot deel van de verzorging van mijn zoontje. Prima. Maar aangezien vader gewoon in beeld is is er recht op alimentatie...welk bedrag dan ook!
     
  8. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Weet niet wie dit doet maar van mij mag dit topic verwijderd worden. Berichten als je zoekt maar een andere baan,je eis is belachelijk etc. zijn volledig zonder enige kennis neergezet hier en totaal niet relevant aan de vraag die ik stel. Het is heel makkelijk voor sommige dames om de situatie in te vullen terwijl ze de ballen verstand hebben van én dit hele onderwerp én de hele situatie. En het argument met je verteld te weinig is ook onzin. Ik bepaal zelf wel hoeveel privé ik hier neerzet en als je dan te weinig info hebt om de vraag te beantwoorden dan reageer je lekker niet. Afzeiken en oordelen is zo makkelijk tegenwoordig. :thumup:
     
    anica, Maev, NdNk en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    je topic gaat niet verwijderd worden ;)
    Mensen reageren op wat jij aan info geeft. Als de helft daar van mist dan krijg je dus antwoorden waar je niks mee kan.
    Ook die antwoorden zijn goed bedoeld hè ;)
    Ik had overigens zelf over het stukje heen gelezen dat jij een andere partner heb.
     
  10. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Hey riga, er zijn trema normen voor de alimentatie.
    Laat je niet gek maken door de meningen hier.
    Laat het gewoon wettelijk uitzoeken en dan van dat uitgaan.
     
    Syane, jojo85 en riga01 vinden dit leuk.
  11. Spax

    Spax Lid

    27 dec 2019
    22
    55
    13
    #71 Spax, 4 jul 2020
    Laatst bewerkt: 4 jul 2020
    Laat kletsen. Duidelijk dat veel mensen hier écht niet weten waar ze het over hebben. Juist advocaten hebben zich aan de Trema normen te houden en kunnen niet zomaar een leuk bedrag aan alimentatie bedenken.
     
    Syane, flipflop en riga01 vinden dit leuk.
  12. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Nog even wat anders na mijn vorige reactie, ik krijg 295 per maand voor mijn dochter en hij had wel minder dan jou ex nu.
    Zo raar is het bedrag nu ook weer niet.
    Maar ik heb het gewoon laten uitrekenen bij een advocaat met de tremanormen.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  13. Jegelskerdeg

    Jegelskerdeg Niet meer actief

    #73 Jegelskerdeg, 5 jul 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2020
    dubbel
     
  14. Jegelskerdeg

    Jegelskerdeg Niet meer actief

    Ik kreeg 325 euro van mijn ex-partner. hij moest bruto 800 betalen en kreeg 200 belasting terug en hij heeft 3400euro netto .Zonder advokaat probeerden we vrienden te zijn en niet te praten over het verleden en dat werkte maar we hebben ook ruzie gemaakt buiten de mediator om maar we wilden geen kosten voor een advocaat. Sorry voor jouw situatie
     
    riga01 vindt dit leuk.
  15. Jegelskerdeg

    Jegelskerdeg Niet meer actief

    We hadden hetzelfde, advocaat zei mijn ex man 3000 plus mijn 1000 delen tot 2 en we hebben allebei nee gezegd, we hebben onze andere plannen. Dat kan ook en hebben wij samen gemaakt me ex en ik
     
    riga01 vindt dit leuk.
  16. Spax

    Spax Lid

    27 dec 2019
    22
    55
    13
    Zou je je hier niet op willen richten ipv de alimentatie? Tenzij je natuurlijk een hele leuke ex-schoonmoeder hebt en je zoon zijn oma geweldig vindt

    Lijkt mij niet helemaal de bedoeling van een zorgregeling... (snap dat je niet reageert hoor gezien de pinnige reacties hier, maar qellicht n ook iets om met je advocaat te bespreken?)
     
  17. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Hier kan ze niets aan doen en haar advocaat ook niet. Het staat haar ex vrij om de zorg in te delen zoals hij wenst wanneer het kind bij hem is.
     
  18. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    Uiteraard kan je na een scheiding meer gaan werken om een hoger inkomen te krijgen. Maar de keuzes die je toen samen hebt gemaakt hebben vaak wel gevolgen gehad. Zo hadden wij de keuze gemaakt dat m'n ex toen studies ging volgen om hogerop te komen. Ik heb al die jaren geen stappen gemaakt in m'n carrière om zo ruimte te geven aan zijn studie en carrière. Hij is hierdoor flink meer gaan verdienen. En toen gingen we uit elkaar, hij verdiende inmiddels flink meer, ik niet. Mijn carrière heeft al die jaren bewust stil gestaan. En ja nu kan ik natuurlijk meer voor mezelf gaan oppakken en dat doe ik ook. Maar als alleenstaande moeder is de situatie nu wel compleet anders! Dus ja, mijn ex moet absoluut meer betalen aan kind alimentatie en partneralimentatie om zo dezelfde levensstandaard te kunnen behouden. Voel ik mij schuldig over het ontvangen van partneralimentatie, nee absoluut niet! Ik heb al die jaren zoveel mogelijk gemaakt voor hem.
     
    riga01, Ysabella, jojo85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik denk dat je voor jezelf moet bedenken wat je fair vindt. Jouw ex zal wel moeten betalen voor zijn kind. Maar op een inkomen van 2300 euro per maand 400 euro aan alimentatie lijkt me gewoon niet realistisch.

    Mijn ex moet 350 euro betalen (uitgerekend door de rechtbank) en die heeft een inkomen van ongeveer 7000 netto per maand.
    Al denk ik dat als we het opnieuw laten berekenen dat het wel hoger uit zal vallen.

    Het is jammer dat hij een zaak tegen jou is gestart. Wat probeert hij precies aan te vechten?
    Was de alimentatie te hoog?
    Je moet niet met je laten sollen omwillen van ie zoon. Maar een goede band met de vader hebben is ook van belang. En de twee dagen dat hij bij pappa is moet die toch ook nog geld hebben om eens wat leuks te ondernemen met jullie kind?

    Ik zou dus wel serieus luisteren naar zijn bezwaren op de hoogte van de kinder alimentatie.
     
    snoes79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina