Reclame bol, sint vertrekt, kerstman komt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mamavan2SE, 6 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.842
    3.607
    113
    Vrouw
    Nou ik denk echt niet dat sinterklaas verdrongen gaat worden hoor. Levert veel te veel geld op.

Ik vind de reclame grappig.

2. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Bedankt!

Ik vind 'm wel prima eigenlijk

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zie het probleem niet... Sinterklaas is terug naar Spanje, dus nu kerstreclames. En ja, daar komt de kerstman steeds vaker in voor, omdat veel mensen toch ook aan kerst doen. So what? Waarom moeten we altijd overal maar iets negatiefs van vinden?:rolleyes:

Axia, olleke, Sado en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ook niet hoor ;) maar als ik lees dat er kinderen van in de war raken dan zou ik dat dus zeggen. :p

5. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.958
    1.294
    113
    Ik vind het een leuke reclame. Grappig ook. Zie ook het negatieve er niet in.

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

hier wel en echt heilig.
    Ik zei vandaag nog dat ik even de kerstvrouw zou bellen voor de cadeaus en grapte er gelijk achteraan: Oh nee dat hoeft niet, ik ben de kerstvrouw.
    Nou ik was echt niet goed bij mijn hoofd en moest niet zo raar doen.
    De kerstman komt met de slee en die brengt de cadeaus, mama heeft daar toch geen geld voor.

:rolleyes:dusss

Ot: de reclame vinden ze wel leuk :D

Sado en Zuul vinden dit leuk.
  7. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.422
    113
    Hier krijgen ze met Kerst geen cadeaus, anders hadden ze er vast ook heilig in geloofd :D

8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

M’n jongste vind die reclame geweldig, gaat er echt voor zitten als hij voorbij komt.

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Jeetje, je kan ook overal wel iets achter zoeken. Zo denken zwengelt in mijn ogen juist die discussie weer aan :roflmao:

Zuul, Axia, olleke en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.046
    113
    :roflmao: Hier soortgelijke discussies met mijn zoon.
    Ik heb al zó vaak uitgelegd dat de Kerstman niet echt bestaat maar een soort “sprookje” is en dat papa en mama cadeaus onder de boom leggen als het kerst is.
    Maar “echt niet hoor, mama. De kerstman komt cadeaus brengen” :o:

Is misschien ook wel verwarrend, Sinterklaas bestaat wél maar de Kerstman niet :p

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.046
    113
    Huh? Hoe bedoel je deze?

Misschien kom ik dan in andere winkels dan jij, maar ik zag de afgelopen weken niet anders dan mooie etalages en anders ingerichte winkels met schilderingen en poppen van Sinterklaas, de Pieten en Ozosnel. Samen met (nep)cadeaus, slingers, etcetera.

Mamavandrie34 en nizzie86 vinden dit leuk.
  12. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.832
    5.567
    113
    Ik zie het dus dat sint zijn staf komt halen omdat hij die vergeten is. Verbaasd is dat heel Nederland al direct na zijn vertrek in kerstsfeer is. Hij krijgt daarom een kerstmuts zodat hij samen met de rest mee kerst kan vieren. Juist het zoeken van verbinding, niemand uitsluiten en samen een fijne warme tijd tegemoet te gaan. Ik krijg er juist een positief gevoel van.

hummeltje5, Jippie, Zuul en 14 anderen vinden dit leuk.
  13. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.431
    2.221
    113
    Ik ook! Ik vind het echt een leuke reclame ook.
    Ik zou niet weten hoe je hier iets negatiefs van kunt maken.

hummeltje5, Axia, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.124
    5.044
    113
    Vrouw
    Mijn dochter denkt dat de Kerstman in Amerika is en Sinterklaas in Nederland. Ze snapt dus wel dat ze de cadeautjes van ons krijgt, maar ze denkt wel dat hij bestaat :p

Sado vindt dit leuk.
  15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Eens, zo interpreteer ik hem ook.

LisbethSalander vindt dit leuk.
  16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    Eigenlijk kan ik de poging van deze bisschop om kerst wat meer terug te brengen naar de essentie wel waarderen, al is de manier waarop wel lomp als er kinderen oprecht in de kerstman geloven. Ik vind het tenenkrommend dat we bij kerst in de eerste plaats aan eten en kerstmannen denken en veel kinderen niet eens meer weten wat kerst eigenlijk voor feest is.

Italiaanse bisschop zegt dat de Kerstman niet bestaat, kerk biedt excuses aan
    https://www.volkskrant.nl/a-b57fc3d6

17. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Mijn 5-jarige vindt de reclame geweldig. Hij ziet een Sint die mee kerst gaat vieren. Gezellig juist!

Ik vind het zelf altijd zo rigide dat die twee feesten zo strikt gescheiden zouden moeten blijven. Het zijn twee verschillende feesten zeer kort na elkaar. Logisch dat er soms een overlap is en er bv al kerstversiering zichtbaar is, terwijl er nog kruidnoten en chocoladeletters in de schappen liggen. Ik zie het probleem daar niet in, en al helemaal niet dat Sinterklaas verdrongen wordt.
    Pfff kruidnoten liggen eind augustus al in de winkels, lijkt mij dat de Sint echt wel genoeg aandacht krijgt.

Linnidee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina