Nou ik denk echt niet dat sinterklaas verdrongen gaat worden hoor. Levert veel te veel geld op. Ik vind de reclame grappig.
Ik zie het probleem niet... Sinterklaas is terug naar Spanje, dus nu kerstreclames. En ja, daar komt de kerstman steeds vaker in voor, omdat veel mensen toch ook aan kerst doen. So what? Waarom moeten we altijd overal maar iets negatiefs van vinden?
hier wel en echt heilig. Ik zei vandaag nog dat ik even de kerstvrouw zou bellen voor de cadeaus en grapte er gelijk achteraan: Oh nee dat hoeft niet, ik ben de kerstvrouw. Nou ik was echt niet goed bij mijn hoofd en moest niet zo raar doen. De kerstman komt met de slee en die brengt de cadeaus, mama heeft daar toch geen geld voor. dusss Ot: de reclame vinden ze wel leuk
Jeetje, je kan ook overal wel iets achter zoeken. Zo denken zwengelt in mijn ogen juist die discussie weer aan
Hier soortgelijke discussies met mijn zoon. Ik heb al zó vaak uitgelegd dat de Kerstman niet echt bestaat maar een soort “sprookje” is en dat papa en mama cadeaus onder de boom leggen als het kerst is. Maar “echt niet hoor, mama. De kerstman komt cadeaus brengen” Is misschien ook wel verwarrend, Sinterklaas bestaat wél maar de Kerstman niet
Huh? Hoe bedoel je deze? Misschien kom ik dan in andere winkels dan jij, maar ik zag de afgelopen weken niet anders dan mooie etalages en anders ingerichte winkels met schilderingen en poppen van Sinterklaas, de Pieten en Ozosnel. Samen met (nep)cadeaus, slingers, etcetera.
Ik zie het dus dat sint zijn staf komt halen omdat hij die vergeten is. Verbaasd is dat heel Nederland al direct na zijn vertrek in kerstsfeer is. Hij krijgt daarom een kerstmuts zodat hij samen met de rest mee kerst kan vieren. Juist het zoeken van verbinding, niemand uitsluiten en samen een fijne warme tijd tegemoet te gaan. Ik krijg er juist een positief gevoel van.
Ik ook! Ik vind het echt een leuke reclame ook. Ik zou niet weten hoe je hier iets negatiefs van kunt maken.
Mijn dochter denkt dat de Kerstman in Amerika is en Sinterklaas in Nederland. Ze snapt dus wel dat ze de cadeautjes van ons krijgt, maar ze denkt wel dat hij bestaat
Eigenlijk kan ik de poging van deze bisschop om kerst wat meer terug te brengen naar de essentie wel waarderen, al is de manier waarop wel lomp als er kinderen oprecht in de kerstman geloven. Ik vind het tenenkrommend dat we bij kerst in de eerste plaats aan eten en kerstmannen denken en veel kinderen niet eens meer weten wat kerst eigenlijk voor feest is. Italiaanse bisschop zegt dat de Kerstman niet bestaat, kerk biedt excuses aan https://www.volkskrant.nl/a-b57fc3d6
Mijn 5-jarige vindt de reclame geweldig. Hij ziet een Sint die mee kerst gaat vieren. Gezellig juist! Ik vind het zelf altijd zo rigide dat die twee feesten zo strikt gescheiden zouden moeten blijven. Het zijn twee verschillende feesten zeer kort na elkaar. Logisch dat er soms een overlap is en er bv al kerstversiering zichtbaar is, terwijl er nog kruidnoten en chocoladeletters in de schappen liggen. Ik zie het probleem daar niet in, en al helemaal niet dat Sinterklaas verdrongen wordt. Pfff kruidnoten liggen eind augustus al in de winkels, lijkt mij dat de Sint echt wel genoeg aandacht krijgt.