Wij zijn 'gewend' om op best wel extreme vakanties te gaan. Nu weten we dat we echt niet alles kunnen wat we voorheen deden maar wat dan wel. We hebben al: -Nieuw-Zeeland of Canada of Australie met Camper -Zuid-Afrika met auto en tentjes -America Wie heeft er bijvoorbeeld ervaring met Azie en een kleine. We zijn al wel eens in Thailand en Maleisie geweest maar altijd malaria tabletten nodig gehad. En zuid America? Noordelijk afrika? Helemaal extreem Antartica? Vertel vertel! We denken weer aan jan/febr/maart dus onze knul zal dan zo'n 9 maanden zijn.
Naar elk land kan je met een kleintje, in alle landen leven er immers ook baby's (hm, behalve Antarctica dan, daar woont geen baby denk ik). Maar als je toch extra voorzichtig ivm de gezondheid van de kleine wilt zijn, dan enkele tips. Met zo'n kleintje wordt niet aangeraden naar een malaria gebied te gaan, malaria kan ernstiger verlopen (ook tabletten geven geen 100% zekerheid!). Noordelijk Afrika is geen probleem, Marokko, Egypte, dat is goed te doen met een kleintje van 9 maanden, en in jan/feb/mrt is het daar ook niet te warm (kinderen drogen sneller uit, ook iets om rekening mee te houden). Tegen een koude omgeving is geen bezwaar, als de kleine maar warm genoeg aangekleed wordt (lijkt me duidelijk...). Ik ging vroeger ook overal heen. Nu kijk ik toch ook wat voor onze kleine fijn is, want ik merk dat hij veel gesjouw niet prettig vindt. We zijn 2 weken naar Turkije geweest, je zou denken dat stelt niet zoveel voor, maar het was er toen erg warm, en met dat reizen enzo, merkte ik toch dat het van hem niet zo nodig had gehoeven...
Wij zijn twee keer naar amerika geweest, met twee kinderen, eerste jaar waren ze 1 en 3, tweede jaar 2 en 4, en volgend jaar gaan we weer. Wij trekken dan met een camper, prima te doen met kids. We houden zo veel mogelijk aan wat ze gewend zijn, dus eten op tijd, en slapen op tijd. Je hebt alles bij. Kinderen zijn erg felexibel, zelfs geen last van jet lag gehad bij ons.Wij reizen veel, ver en lang, zijn ze gewend van klein af aan. Ook wij zijn globetrotters, echter met kinderen kijk je wel naar een aantal zaken: Geen malaria gebieden goede medische voorzieningen bereikbaar en ook leuk voor kinderen Kinderen hebben het snel leuk, wij wandelen veel, bekijken veel en wisselen dit af met echte kinder dingen zoals pretpark, zwemmen etc Verder bekijk het van dag tot dag, af en toe rustdag is belangrijk, je moet het reistempo wel wat aanpassen.Laat het vooral leuke ervaringen zijn, dan blijven ze reizen ook leuk vinden.Volgend jaar is de jongste net 1 jaar geworden, we reizen dan met drie kleine kinderen. Een nachtmerrie voor velen, die al op zien tegen twee uur auto rijden. Echter voor ons alleen maar positief, we gaan steeds een maand weg, een hele maand alleen met ons gezin , en tijd voor elkaar, heerlijk! Verder een beetje slim zijn, vermijd discussie met de kinderen, en breng dingen leuk, vermijd stress! Hoe? Laatste paar dagen voor vertrek hebben we het niet meer over "de vakantie" met de kinderen, ze worden anders druk, en overenthousiast. De dag dat we gaan zeggen we het pas, koffers in de auto, en wegwezen. Sommige kinderen worden gewoon ziek van de spanning, vermijden dus. Verder je kinderen laten helpen, vinden ze gaaf... koffer rijden, buggy duwen, laat ze nuttig zijn. Onze oudsten vinden dat geweldig, en willen graag een hulp zijn, je hebt dan geen geruzie of gezeur dat ze weglopen etc. lang verhaal, maar conclusie...reizen met kinderen hoeft geen probleem te zijn. Wij ervaren het vooral als een verrijking, al het wel anders is zonder kinderen.
wij zijn ook gewend om verre reizen te maken en zijn net terug van een vakantie naar de caribbean. Vond de vliegreis erg vermoeiend (ze heeft alleen heen heel eventje gehuild en verder de hele weg lief geweest) doordat je constant met je kind bezig bent. Kwamen dus best moe aan en nog moeier thuis ivm tijdsverschil. Heen geen last gehad van een jetlag, nu thuis een klein beetje van slag. Maar we zetten de wekker steeds en hopen zo weer in het ritme te komen. Daar ook geen last gehad van warmte oid. Nu hebben wij een hele makkelijke meid, anders had ik het denk ik niet gedaan. Zou dus zo veel mogelijk naast jullie eigen wensen rekening houden met de kleine (zie wat hierboven staat) en een leuke vakantie uitzoeken. Zou ook letten op het reisschema, een hele dag onderweg is erg vermoeiend. Wij hadden heen een vliegreis van ca 12 daarbij nog bijna 3 uur vertraging plus de 3 uur die je van te voren nog op schiphol moet zijn. Ze was compleet gevloerd en wij ook. Dus zou kiezen voor een rechtstreekse vlucht (informeer ook naar babywiegjes aan boord, wel zo makkelijk voor iedereen, ArkeFly heeft ze bijv. niet) en dat je daarna niet nog eens bijv. 4 uur in een bus hoeft ofzo. En pas het ritme aan. Wij hebben uitstapjes van halve dagen gemaakt omdat het anders te vermoeiend werd. Persoonlijk zou ik je adviseren uit bovenstaande om de campertocht te doen (en dan in Amerika of Canada, dat is korter vliegen, met name NwZl is heeeeel ver!). Dat is voor de kleine het comfortabelst reizen en je hebt alles bij de hand. Fijne vakantie.
ik woon in amerika hahah.. en dat is goed te doen hoor hihih.. maar zij zijn al verschillende keren naar mexico geweest.. cailynn is wel gewend om lange rin de auto te zitten vanwege afstanden hier dus dat is ook makkelijk.. maar bijv mexico en adnre mid amerikaanse landen.. is niks mis mee. met eten is het wel wat uit kijken maard at is meestal dat doe je zelf al.. tenminste ik wel ik zou niet naar gebieden gaan waar het extreem heet is.. wij wonen dan wel hier en is altidj wle lekker weer.. maar paar weken terug bijv was het 40 graden en mn meisje had er wel even moeite mee.. ze was een beetje chaggi enzo maarja wta wil je.. en dan is ze toch wel wat gewend.. maargoed.. ik denkd at er keus zat is hoor.. zolang je de juiste dingen meeneemt zal er geen probleem zijn..