Man heel enthousiast boom gesnoeid , komt dit goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 17 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    791
    147
    43
    mijn man is heel enthousiast gaan snoeien vandaag, ineens was de boom kaal. Nu heb ik weinig kennis wat betreft bonen, maar komt dit nog goed??

Bijgevoegde bestanden:

2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Zo kort is het niet volgens mij komt dit wel goed.
    Anders even googlen op de boomsoort dan kom je er wel achter.

3. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    791
    147
    43
    Hihi weet nog niets eens hoe deze boom heet

4. Manque

Manque Niet meer actief

Hij ziet eruit alsof hij vaker zo onder handen genomen is (aan de groei te zien), dus het komt wel goed denk ik. Is het een wilg?

5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Of het met zijn kont goed gaat komen kan ik zo niet beoordelen. Dat moet je echt even een foto van de betreffende kont plaatsen. Met die boom gaat het helemaal goedkomen.

toch3, Kukido, samarinde01 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Vast wel. Wij hebben een pseudoacacia en die is een keer bijna tot aan de ent kapot gewaaid aan het einde van de zomer. Het jaar erop waren we bang dat hij het niet meer zou doen, maar wat later dan normaal kwam het toch weer goed.

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja hoor. Bomen zijn veerkrachtiger dan je denkt. Ik heb vorig jaar een sering ongeveer op dezelfde wijze gesnoeid (nog nèt iets rigoureuzer) en toen was mijn man ook bang dat het niet meer goed zou komen, maar hij ztaat er nu weer keurig bij. Het is soms nodig om zo veel weg te halen om de vorm erin te houden (of krijgen).

Ik kan het verder niet heel goed zien, maar het ziet eruit als een acacia.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja hoor, ik denk het wel. De meeste mensen zijn juist te terughoudend met snoeien.

Deel Deze Pagina