Wat verklaren psychologen in media over dader dood broertjes?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by bunchy, May 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    Ik kijk bijna geen tv maar ben benieuwd wat experts zeggen, dus forensisch psychologen, onderzoekers over de vader? Wat heeft hem ertoe aangezet? Het blijft me maar bezig houden..

2. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het blijft mij ook maar bezig houden. Alleen denk ik dat we nooit antwoord zullen krijgen op jouw vraag.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ook hun zullen nooit achter de waarheid komen...

4. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    Nee maar theorieën? Nog niks over vernomen in dagbladen of tv? Radio?

5. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Onderzoeken waren nog bezig, en een aantal onderzoeken naar de toedracht zouden vandaag gedeeltelijk afgerond worden.
    De vind plek van de jongens hadden ze vrij gegeven, maar vanmiddag hebben ze het weer helemaal afgezet omdat ze de sloot daar uit gingen baggeren om te kijken of er nog meer lag of zo :(

6. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    De politie heeft het gebied bij Cothen weer afgezet waar zondagmiddag de lichamen van de broertjes Ruben en Julian werden gevonden. De sloot wordt verder uitgebaggerd. De politie zegt tegen persbureau Novum nog op zoek te zijn naar enkele voorwerpen die nog spoorloos zijn, waaronder een zaklamp en een sleepkabel. De plek werd gisteravond nog vrijgegeven nadat het sporenonderzoek op de plek was voltooid.
    Bij de lichamen van de jongetjes in een duiker van de Wijkersloot vlak bij het Amsterdam-Rijnkanaal werden zondag al het camouflageshirt en de spanbanden gevonden waar de politie naar op zoek was. Door de vondst hiervan ging de politie ervan uit dat de lichamen die van Ruben en Julian waren. Hoewel het onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut pas later vandaag of morgen wordt afgerond, bestaat er geen twijfel meer dat het om de broertjes gaat.
    Geen stille tocht

Er komt definitief geen stille tocht voor de broertjes op verzoek van de familie. Dat heeft de gemeente Zeist vandaag bekendgemaakt. De familie zou liever zien dat mensen aanstaande zondagavond een kaarsje voor hun raam branden tussen 19.00 en 20.00 uur. Die manier van herdenken sluit aan bij 'Wereldlichtjesdag', waarop elke tweede zondag in december overleden kinderen worden herdacht. De familie van Ruben en Julian vindt dat een mooie manier om ook hen te herdenken. De burgemeester van Zeist Koos Janssen was eerder al terughoudend over een stille tocht. Hij vreesde dat zo'n herdenking te massaal zou worden.
    Eerder was er ook sprake dat mensen massaal ballonnen zouden oplaten. De familie zegt dat liever niet te willen, omdat een van de broertjes veel interesse had in duurzaamheid. De familie vindt dat het oplaten van ballonnen daar niet bij past.

7. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    Het gaatmij met name om de inschatting van evt psychische stoornis bij de vader? Narcisme? Depressie? Enkel uit wraak?

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Daar is nog niks over bekend.

En denk ook niet dat ze daar over gaan speculeren.

9. adi

adi Niet meer actief

Zouden ze zijn schoenen en boxershort hebben gevonden?

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Het enige wat ik daarover tot nu toe heb gelezen komt uit het AD en daar stond in dat hij de horror voor de moeder zo groot mogelijk wilde maken.

Alleen... is zo'n topic in dit stadium al wel gepast, zeg maar?

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    In het ad staat een stuk.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik denk dat we daar nooit achter gaan komen ...

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Zo ver zijn ze nu nog lang niet... ze waren zich vooral aan het concentreren op het vinden van de jongetjes. Ik vraag mij dan ook echt af hoe zo'n "betrouwbare" diagnose je nu nog kunt stellen, want je krijgt alleen nog maar informatie over zijn persoonlijkheid uit tweede hand. De beste meneer is er zelf immers niet meer om te onderzoeken....

14. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Was dat in het AD van vandaag???

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

In de NRC next vandaag een heel stuk over de vader en zijn beweegredenen. een dame die er in gepromoveerd is gaf an dat het ws het medea complex was, haat tegen de moeder dus. Erg hoor

16. adi

adi Niet meer actief

In ad staan een aantal artikelen, zoals dat ze bepaalde spullen nog steeds niet hebben gevonden. En dat ze nog niet weten wanneer en hoe kinderen zijn overleden.

17. kissi

kissi Actief lid

Jul 13, 2011
    271
    0
    0
  18. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
  19. adi

adi Niet meer actief

Ze heeft die opmerking ook snel eraf gehaald.. Maar het laat inderdaad goed blijken hoe enorm groot de haat tussen deze twee was. En in wat voor emotionele hel de kinderen hebben opgegroeid.

Ik word echt onpasselijk van deze artikel overigens.

20. jippie84

jippie84 Bekend lid

Mar 13, 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL

Ik wordt nog veel onpasselijker van een ander artikel hierover op deze site... Daar staat een foto bij van 2 "vermoorde" poppen. Ben helemaal in shock erover.. Hoe smakeloos kan een journalist zijn...

Share This Page