Wat mij zo tegenstaat aan die reclame van dat masker is dat de indruk wordt gewekt dat deze meneer wel wordt uitgelachen om zijn uiterlijk. En het is ook duidelijk dat deze meneer gescreend is om zijn uiterlijk. De doelgroep van McDonalds zijn jongeren, de doelgroep waar het pesten veel voorkomt. Ik snap zoiets echt niet. Lees het verhaal van Tim Ribberink en Fleur Bloemen nog eens.
Net zoals (volgens mij was dat van glorix ofzo?) die reclame van bleek die goed was tegen "ONhygiënisch vuil". Is er dan ook zoiets als hygiënisch vuil...
eeeuh, ja?? modder op je vloer is vuil maar dat hoeft niet per definitief onhygienisch te zijn.. daar heb je dus geen anti bacterieel middeltje of chloor voor nodig. en zo zijn er nog veel meer soorten vuil die niet meteen onhygienisch zijn..
Geachte heer, mevrouw, In antwoord op uw e-mail bericht ik u als volgt. De Reclame Code Commissie ontving reeds eerder een klacht gericht tegen bovengemelde reclame. De Commissie behandelt deze klacht in haar vergadering van dinsdag 7 mei 2013. Omdat uw klacht overeenkomt met de klacht die door de Commissie wordt behandeld, is besloten deze niet apart in behandeling te nemen maar u in het bezit te stellen van de beslissing van de Reclame Code Commissie zodra vaststaat dat daartegen geen beroep wordt ingesteld. Voor de goede orde deel ik u nog mee dat het niet is uit te sluiten dat in nieuwsmedia berichten over de onderhavige klacht verschijnen voordat wij u in het bezit hebben gesteld van de beslissing. Ik vraag uw begrip hiervoor. Voor meer informatie betreffende de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep, alsmede de tekst van de Nederlandse Reclame Code verwijs ik u naar onze website www.reclamecode.nl/nrc/. Tot slot laat ik u weten dat de hoeveelheid klachten niet bepalend is voor de vraag of de Nederlandse Reclame Code is overtreden. Er zijn dus meerdere klachten geweest!
Ook ik vind de 'behaarde aap' echt niet kunnen, ben niet snel ergens niet over te spreken en heb een behoorlijke dosis humor, maar nee... hier kan ik de humor toch echt niet van inzien. Gewoon schunnig...
Haha inderdaad. Het één zal vast wat minder bacteriebeestjes bevatten dan het ander maar over het algemeen is vuil toch niet echt schoon.
Ik weet niet wat ik er van moet denken. De man is onzeker, voelt zich aangesproken. Uiteindelijk blijkt dat nergens voor nodig te zijn er word niet eens naar hem gekeken maar naar het apenmasker. Ik denk dat mensen het niet al te serieus moeten nemen. Al begrijp ikde mensen hier wel, vind het een beetje dubbel
Geachte mevrouw L....., Van de Reclame Code Commissie hebben wij begrepen dat u een klacht heeft ingediend tegen onze Dierentuin commercial. Wij vinden het vervelend dat u zich heeft gestoord aan onze commercial. Wij hebben nooit de bedoeling om mensen te kwetsen met onze commercials. Wij nemen de reacties van de consument zeer serieus en hebben mede naar aanleiding van uw klacht per direct besloten de Dierentuinen commercial niet meer uit te zenden. Deze is op ons verzoek zowel op de televisie als online stopgezet op 16 april jl. en vervangen door een andere commercial. Omdat wij mede naar aanleiding van uw reactie de commercial inmiddels (blijvend) hebben stopgezet, zouden wij u vriendelijk willen verzoeken of u uw klacht zou willen intrekken. De procedure bij de Reclame Code Commissie is wat ons betreft niet meer nodig. Mocht u uw klacht willen intrekken, dan kunt u dat kenbaar maken door voor woensdag 24 april 2013 een reply e-mail op deze e-mail te sturen. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Goed dat ze hem hebben verwijderd. Waar ligt op een gegeven moment de grens hé.. Die wordt steeds verder getrokken omdat we alles maar moeten accepteren. Waarom niet een leuke reclame bedenken waar iedereen hartelijk om kan lachen ipv dat er linken worden gelegd met pesten iod. Ik vind het ook niet nodig dat dit soort reclames op tv komen.
Ik denk het wel. Bedoel ze zenden hem niet meer uit dat was uit eindelijk mijn doel. Met de klacht laten staan bereik je denk ik niet veel meer als wat er nu al gebeurd is.. Ga jij het doen?