Tweede Kamer stemt in met wetsvoorstel Modernisering regelingen voor verlof en arbeidstijden | Nieuwsbericht | Rijksoverheid.nl In tegenstelling tot wat in de media werd uitgemeten blijkt in het wetsvoorstel van half oktober niet te staan dat vrouwen bij een meerling eerder met verlof kunnen. Wel zijn er andere zaken beschreven zoals het verlengen van verlof bij couveusekindjes. Volgens de knov wordt er wel gesproken over het vervroegen van verlof bij een meerling. Bijgaand een link naar de site van de overheid.
In ieder geval is het couveuseverlof er door. Daar ben ik al blij mee want er zijn genoeg schrijnende gevallen die zoiets heel hard nodig hadden/hebben! Moet het nu ook nog de eerste kamer door tot het echt geldig of kan iemand die het nu nodig heeft al opnemen? Daar heb ik geen idee van. Meerlingenverlof geen duidelijke afspraken over maar komt hopelijk nog wel.
De Nederlandse vereniging v bedrijfsartsen heeft wel richtijnen waar je evt naar kan verwijzen. blz 27 onderaan; http://www.nvab-online.nl/sites/default/files/bestanden-webpaginas/RL%20Zwangerschap%20postpartum.pdf
In dit document staan nog veel meer richtlijnen, ook het advies van 10wk na thuiskomst van een couveusekindje staat er volgens mij in...