Deze film heb ik vanmiddag gekeken op DVD ...momenteel in de bioscoop te zien en met 5 Oscars genomineerd! Ik vond het een hele bijzondere film en was erg onder de indruk ervan. Het verhaal was heel realistisch (wel soms heel hard daar moet je tegen kunnen ..anders moet je de film niet gaan kijken)....hele mooie opnames, goede acteurs. Kortom Mirre moest het even kwijt hier ..zo vol ben ik ervan. De tranen hebben op het eind van de film flink gelopen over m'n wangen dat zegt wel iets , want normaal ben ik niet zo snel door een film te raken. Het is een film met Leonardo DiCaprio (hele goede acteur in deze rol!), Djimon Hounsou en Jennifer Connely. Sierra Leone, de jaren 90. Een burgeroorlog verscheurt het land. Danny Archer, een Zuid-Afrikaanse huurling, zit in de gevangenis voor smokkel. Hij ontdekt dat een zekere Solomon Vandy, een visser van de Mende stam die bij zijn familie weggehaald is om in de diamantmijnen te werken, een buitengewone ruwe steen gevonden en verborgen heeft. Hij zoekt contact met Solomon en met hulp van een Amerikaanse journaliste vertrekken ze op een lange tocht doorheen rebellengebied. Naast de roze diamant hoopt Solomon ook zijn familie terug te vinden. En Archer wil een kans om zijn leven terug op de rails te zetten In de film wordt de diamantindustrie in een kwaad daglicht gesteld. Juweliers waren er als de kippen bij om te verklaren dat het beeld dat geschapen wordt dateert uit de jaren '90 en dat er sindsdien een hoop verbeterd is. Ik dacht geef deze tip even en als je interesse hebt moet je maar even kijken op Google voor meer info. Heeft al iemand hem hier gezien en wat vond je ervan? Liefs Mirre
Ik heb hem nog niet gezien, maar hij ligt wel hier naast me! Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat ik hem toch maar 1 dezer dagen ga kijken!
Wij hebben de film ook al een tijdje oops en wij vonden hem allebei fantastisch, heel realistisch en indrukwekkend!
Jaaa ook hier al gezien! 2 weken terug al! En ind. een hele goede film! Blijft boeiend tot het eind, en dat is heel wat bij mij! Zeker een aanrader!
Meestal val ik na 3 kwartier max in slaap bij een film, maar hij was van begin tot het eind boeiend! Indrukwekkend zeker, want krijg niet 1,2,3 .....de film uit m'n gedachte momenteel.Zo hoort een film ook te zijn dan is ie goed gemaakt als hij blijft hangen.
Hij staat bij ons op het verlanglijstje om in de bios te zien. Goed om te horen dat het een goede film is!
wij hebben hem ook al op dvd gezien en we vonden het ook een goede film zeker met die kindsoldaat echt erg, je ziet het nu ook vaak op tv maar dan denk je er niet zo over na maar door deze film wel. indrukwekkend!
hebben hem ook al een tijdje liggen echt heeel mooie film net als de persuit of happiness trouwens vooralsnog is 2007 een goed filmjaar
Ik heb hem braaf ind e bioscoop gezien en vond het echt een geweldige film en ondanks de "goede" afloop vond ik het zeker geen feelgood film maarja.. feit dat je met zo'n bedrukt gevoel de zaal uitloopt zegt natuurlijk wel heel erg veel over de film en je denkt inderdaad wel 2x na voor je een mooie diamant aanschaft. then again.. je kan moeilijk bij de juwelier vragen om een "slavernij-vrije diamant" zoals de film suggereert dat weten ze tenslotte gewoon niet volgens mij.
Wij hebben hem in de bios gezien, toen hij net in de premiere was. Vond het begin vrij heftig! Maar wel een mooi (waargebeurd) verhaal. Dat zet je toch aan het denken..... Maar het einde maakte alles weer goed. Zat gewoon bijna te janken. Dat het hele gezinnetje dan toch weer bij elkaar kwam. En dat hij zijn verhaal kon doen! Is echt een aanrader hoor meiden!
Geweldige film.................. zelfs mijn moeder heeft hem gekeken en die heeft volgens mij al in geen jaren een dvd uitgezeten, hahahaha