vanaf wanneer geen opvolgmelk meer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bunchy, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    dag meiden,

ik geef ruim 6 mdn en bij het idee dat ik zal stoppen word ik onpasselijk (vanaf dan wordt ook stukje symbiose verbroken natuurlijk).. en ik wil liever meneerjte geen opvolgmelk (poeder) meer geven maar anderzijds heb ik ook in mijn hoofd bv tot 9 maanden en vanaf dan wachten op menstruatie en voor een tweede proberen te gaan.. en dan ook nog even genieten van een tijdje vrijheid zonder bv (dus dagjes weg met man en vriendinnen). Maar kan een kindje vanaf 9 maanden zonder melk. Mag hij dan al halvolle melk?
    ik zei net nog tegen mijn man.. waarom is er neit ergens een boek beschikbaar waar alle gebruiksaanwijzingen en hoe het zou moeten in staan?
    dat boek van stefan kleintjes heb ik in huis maar die gaat ervan ujit dat bv oneindig doorgaat dus niet echt van toepassing op mij..

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vanaf 1 jaar mag je kleintje gewone melk. Voor die tijd heeft hij borstvoeding of kunstvoeding nodig.

Als je tot 9 maanden doorvoedt, kun je (in mijn ogen dan) toch net zo goed tot 1 jaar doorvoeden? Die 3 maanden maken ook niet meer uit. En in deze periode gaan ze veel minder vaak drinken, tenminste, Irem drinkt vanaf dat ze 9 maanden is nog maar 3 - 4 keer per etmaal, dus dat scheelt echt wel. Ik vind het echt niet belastend op dit moment met zo weinig voedingen, en zij krijgt nog steeds al het goede van borstvoeding.

3. Alita

Alita Niet meer actief

@Eylem vindt het een beetje een stomme opmerking "Als je tot 9 maanden doorvoedt, kun je (in mijn ogen dan) toch net zo goed tot 1 jaar doorvoeden? Die 3 maanden maken ook niet meer uit."

Ik heb bij onze eerste dochter ook na 8 maanden opvolgmelk erbij gegeven. En rond de 11 maanden al gewone melk. Maar met 9 maanden zou ik dit nog niet doen....dan moet je rond de 8 maanden gaan beginnen af te bouwen met de bv en opvolgmelk gaan geven.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hoezo :( . Ik geef er ook nog een argumentatie achter, heb je die overgeslagen? Ik bedoel het niet lullig hoor maar op het moment kost voeden mij echt zo goed als geen moeite en als ik zou willen, zou ik overdag helemaal geen voeding meer hoeven geven. Het is slechts om aan te geven hoeveel er kan veranderen in je voedingen tussen 6 en 12 maanden. Dus nee, ik vind het geen stomme opmerking.

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ja het staat er een beetje alsof je het haar verwijt dat ze nu al stopt met 9 maanden.....
    Het is haar keuze toch en de vraag was of ze al met 9maanden gewone melk kon geven toch?

Ik weet dat het op het laatst bijna geen moeite meer kost maar goed dat is niet haar vraag;)

Deel Deze Pagina