Na vandaag weet ik weer wat ik eigenlijk elk jaar al wil doen: ECHT warme handschoenen aanschaffen! Wie heeft er echt goede, warme handschoenen (waar je gerust een half uur mee kan fietsen zonder dat je vingertoppen eraf zijn gevroren), en geeft mij de gouden tip? Ik heb al veel verschillende gehad, maar nog nooit handschoenen gevonden die warm genoeg zijn. Waarschijnlijk dat motorhandschoenen wel werken, maar ik ben eigenlijk op zoek naar gewone handschoenen, maar dus wel WARM
Vorig jaar op wintersport heb ik een paar dunne thermohandschoenen gekocht. Het is de bedoeling dat je die als laag 1 draagt, en daaroverheen je gewone skihandschoenen. Ik weet niet of die gewoon genoeg voor je zijn (ze zijn net één stapje minder lomp dan mijn motorhandschoenen). En misschien kunnen 'gewone' handschoenen er ook wel overheen, bijvoorbeeld als je die een maatje groter koopt dan normaal. Maar het dragen van 2 laagjes zorgt voor veel warmere handen dan de dikste handschoenen.
Ik heb leren handschoenen, volgens mij van de Hema. Ze zitten perfect, want je kunt er nog gewoon dingen mee doen, wat ik bij stoffen handschoenen altijd zo'n drama vindt. En ik ga er gerust een half uur mee naar buiten in deze kou. Ze kunnen goed tegen vocht. En volgens mij onder de 20 euro verkrijgbaar.