reclames die eigenlijk niet kloppen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door edelweiss, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik kom het wel vaker tegen dat reclames niet kloppen.

Nu net viel mij de volgende op.

Die van campina. Een kereltje dat zegt: melk is gewoon melk iets wat niets op de wereld kan maken. Behalve een koe.

En dan denk ik dus weer door. En eigenlijk klopt het niet.

Zijn er meer mensen die dit soort dingen opvallen?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nee eigenlijk niet, ik let daar helemaal niet op, reclame vind ik irritant en als er reclame op is ga ik meestal even wat anders doen :D

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja,ik heb het altijd gehad met die reclame voor wasmiddel waar dan een een of andere kerel 'spontane' gesprekjes op straat aanknoopte met vrouwen over hun wasmiddel. En dan stond er rechtsonder in de hoek 'live opgenomen'. Ja duh hoe wil je anders iets opnemen dan? :(

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Vanisch: Voor al uw zichtbare en onzichtbare vlekken... huh? onzichtbare vlekken???

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

ja, die van specsavers! (dacht ik) dan dansen ze op dat dirty dancing nummer, en ziet hij ineens dat bord met aanbiedingen. hij draagt niet eens een bril ;)

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja, ik kan me daar ook aan ergeren, maar meer als de informatie min of meer misleidend is. Zoals met die koe van campina, ach, daar zou ik me iets minder aan ergeren. Iedereen weet op zich wat melk is, dus de klant wordt niet misleid om iets te kopen op basis van vermeende eigenschappen van het product, die niet kloppen.

Ik vind het altijd irritant bij voedingsmiddelen met (bijna) geen vet (kijk eens naar de hoeveelheid suikers en caloriën) of met weinig suikers (maar zitten er dan ook echt minder caloriën in?!). Ik vind het ook heel irritant als een of andere ontbijtgranen-fabrikant zijn product "met extra toegevoegd ijzer" weer promoot, want het hele idee van ontbijtgranen is dat je het met melk of yoghurt eet en dat remt de opname van ijzer. ;)

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doe ik niet, ik ga lekker naar bed! :D

7. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Als die vrouw van de trap valt met haar wasmand. Eerst heeft ze het voor zich uit vast en als ze valt dan pas komt de wasmand achter haar aan ??

En bij die van Vanish. Ze zegt dat ze met citroen heeft geprobeerd maar ze heeft een sinaasappel vast!

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    De zin natuurlijk bewezen. Weet niet eens van welk product.. Dat vind ik zo'n loze kreet...

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Reclame van een datingssite dan knipt ze in zijn ene oor maar houdt het doekje bij zijn andere oor.

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja, reclames vind ik over het algemeen ook gruwelijk irritant. Vooral als ze niet kloppen! Dat met "live opgenomen" ook ja... en inderdaad, koeien zijn niet de enige soorten die melk produceren ;)

Over het algemeen zap ik direct weg bij reclame. Buiten het feit dat ik het een irritante onderbreking vind, staat het volume vaak ook nog eens harder! *schrik* RECLAME! :$ :x

11. flerk

flerk Niet meer actief

Misschien doen ze dat wel expres, die foutjes, (citroen>sinaasappel, haha!) zodat we ze onthouden... Dat is ook de reden waarom de irritatiefactor in reclames zo hoog is.

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ddie ambi pur reclame over het vakantiehuis met stinkende verrassing. Stom en gewoonweg walgelijk idee.

13. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Die van de C1000 over het dagje uit. (Nou dan gaan we naar de speeltuin toe).
    Laten ze oa De Efteling zien terwijl je daar niet eens voor kunt sparen.

14. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Die snap ik opzich nog wel. Ze bedoelen dat er geen acteurs zijn gebruikt maar dat ze willekeurig mensen op straat hebben aangesproken.

Sommige reclame's kan ik best wel om lachen, maar de meeste zijn knap irritant....ideaal voor een plaspauze dus :D

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Melk is toch ook gewoon melk? Sojamelk ed vind ik geen echte melk.

16. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Vochtinbrengende creme? Als onze huid zomaar vocht zou opnemen van n beetje creme, hoe zien we er dan uit na een uurtje zwemmen?

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Maar de zin. Dat kan door niets anders in de wereld gemaakt worden. Behalve door een koe. Dat klopt niet

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hoezo het word toch gewoon door een koe gemaakt niet door een ander dier hoor?

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

En geiten melk paarden melk kamelen melk ezel melk etc dat is ook gewoon melk.

oja moeder melk heb je ook is ook gewoon melk.

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'films, televisie en nieuws'.

Deel Deze Pagina