Wij hadden een kater en een poes, helaas is de kater op de leeftijd van 10 maanden dood gereden en nu proberen we al een tijdje de nieuwe kater te ontwormen. We gebruikten altijd pillen en propte die in hun bekkie, nieuwe kater is ontzettend bang dus dit lukt niet (je kunt m nauwelijks op pakken ) in zijn bek douwen hebben we meerdere keren geprobeerd maar het lukt niet. Toen hebben we poeder geprobeerd maar ook dit laat hij staan. Waarschijnlijk zal hij ook pasta laten staan. Iemand een idee wat we kunnen doen?
Ik heb ook een kat die dat echt niet wil. Natte handoek helemaal eromheen wikkelen en toch pilletje in bekje duwen. Door de natte doek stribbelen ze minder tegen.
Lust jullie kat kaas of worst? Dan kan je het pilletje erin vouwen en zo geven aan de kat.. Als het evt eruit valt zit de geur van het eten eraan en eten ze het vaak nog op.. Geef je hem natvoer? Zo ja, kan je het pilletje ook daarin doen
Je hebt ook pipetjes in de nek die tegen wormen werken. Vraag aan je dierenarts welke merken zij verkopen.
Hebben we ook geprobeerd indd. Hij eet er bij natvoer omheen en bij worst spuugt hij het pilletje uit, heb zelfs mayo op de pil geprobeerd.
De kat er mee overvallen als hij diep in slaap is.. Heel erg flauw, maar dat werkt bij één van onze katten het beste. Wachten tot ze goed slaapt, dan heeeeeel snel handelen (houdgreep, kopje naar achteren en pilletje erin dauwen) (wel voorzichtig natuurlijk) en dan doen alsof er niks aan de hand is.. Anders inderdaad iets proberen wat de kat erg lekker vindt en dan het hele pilletje erin duwen(rauw vlees, worst etc) (poeder er van maken werkt meestal niet bij mij en dan weet ik ook niet of ze alles binnen heeft)
Wij lieten het wel eens door de dierenarts doen als we er toch waren voor de inenting (die gaf dan een drankje of injectie). En als we het thuis deden, deden we het met een drankje en dan in een spuitje, dan kun je het achterin de keel spuiten en spugen ze het minder snel uit.
Die pasta kun je in zijn bek smeren, die spuugt hij niet gemakkelijk uit. Vaak zijn katten daar ook niet vies van; is een beetje stroopachtig.
Je zou bij je dierenarts eens naar Stronghold kunnen vragen. Dit is een pipet en daarmee ontworm je de kat maar het is ook tegen vlooien. Succes!
Ik maakte altijd poeder van t pilletje en dan deed ik t door een lepeltje natvoer. En vervolgens niks te eten geven tot t op was, dat ging gelukkig bij mijn katten we snel.
Je kan ook een pillenschieter halen, werkt hier heel goed! Pilletje schiet je dan als het ware achter in de keel, waardoor ze het niet meer uit kunnen spugen en je ook niet met je hand in zijn bekkie hoeft te zijn. Hebben ze sowieso bij de dierenarts, maar ook bij dierenwinkels.
Je hebt broadline voor katten. Helpt erg goed en is een pipet. Een assistent kan je evt ook helpen met toedienen. Pasta helpt soms op de poten. Of met een pillen schieter. Denk dat een pipet het handigste is
Die vinden ze hier ook erg lekker. Ik heb 4 katten rondlopen, en met dat ik de la van de kast in de gang open doen zitten ze er allemaal bij Het is nog net niet matten wie er als eerste lekker mag lebberen
Bij 2 van mijn katten duw Ik het in hun mond achter in zodat ze het opeten. Bij de andere doe ik het pilletje in wat leverpastei en dan eet ze het zo op (De andere twee trappen daar niet in).
Ik heb ook een kat die daar zo moeilijk over doet. Van alles geprobeerd, maar het enige wat echt heeft gewerkt hier, is zo'n kaassnoepje van whiskas openbreken, pilletje erin duwen en het snoepje weer tegen elkaar aanduwen.