Hoe kat ontwormen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hadden een kater en een poes, helaas is de kater op de leeftijd van 10 maanden dood gereden en nu proberen we al een tijdje de nieuwe kater te ontwormen.
    We gebruikten altijd pillen en propte die in hun bekkie, nieuwe kater is ontzettend bang dus dit lukt niet (je kunt m nauwelijks op pakken ) in zijn bek douwen hebben we meerdere keren geprobeerd maar het lukt niet.
    Toen hebben we poeder geprobeerd maar ook dit laat hij staan.
    Waarschijnlijk zal hij ook pasta laten staan.
    Iemand een idee wat we kunnen doen?

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb ook een kat die dat echt niet wil. Natte handoek helemaal eromheen wikkelen en toch pilletje in bekje duwen. Door de natte doek stribbelen ze minder tegen.

3. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Lust jullie kat kaas of worst? Dan kan je het pilletje erin vouwen en zo geven aan de kat.. Als het evt eruit valt zit de geur van het eten eraan en eten ze het vaak nog op..

Geef je hem natvoer? Zo ja, kan je het pilletje ook daarin doen

4. Babystew

Babystew Niet meer actief

Je hebt ook pipetjes in de nek die tegen wormen werken. Vraag aan je dierenarts welke merken zij verkopen.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hebben we ook geprobeerd indd.
    Hij eet er bij natvoer omheen en bij worst spuugt hij het pilletje uit, heb zelfs mayo op de pil geprobeerd.

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Idd gewoondruppels in de nek met een pipet

7. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    De kat er mee overvallen als hij diep in slaap is.. Heel erg flauw, maar dat werkt bij één van onze katten het beste. Wachten tot ze goed slaapt, dan heeeeeel snel handelen (houdgreep, kopje naar achteren en pilletje erin dauwen) (wel voorzichtig natuurlijk:D) en dan doen alsof er niks aan de hand is.. Anders inderdaad iets proberen wat de kat erg lekker vindt en dan het hele pilletje erin duwen(rauw vlees, worst etc) (poeder er van maken werkt meestal niet bij mij en dan weet ik ook niet of ze alles binnen heeft)

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Wij lieten het wel eens door de dierenarts doen als we er toch waren voor de inenting (die gaf dan een drankje of injectie).

En als we het thuis deden, deden we het met een drankje en dan in een spuitje, dan kun je het achterin de keel spuiten en spugen ze het minder snel uit.

9. mumija

mumija Niet meer actief

Die pasta kun je in zijn bek smeren, die spuugt hij niet gemakkelijk uit. Vaak zijn katten daar ook niet vies van; is een beetje stroopachtig.

10. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Op de pootjes smeren deden wij altijd, dat maken ze altijd schoon.

11. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ik gebruikte altijd exil pasta,gewoon rechtstreeks de bek in , werkte altijd super!

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Je zou bij je dierenarts eens naar Stronghold kunnen vragen. Dit is een pipet en daarmee ontworm je de kat maar het is ook tegen vlooien. Succes!

13. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Ik maakte altijd poeder van t pilletje en dan deed ik t door een lepeltje natvoer. En vervolgens niks te eten geven tot t op was, dat ging gelukkig bij mijn katten we snel.

14. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Je kan ook een pillenschieter halen, werkt hier heel goed! Pilletje schiet je dan als het ware achter in de keel, waardoor ze het niet meer uit kunnen spugen en je ook niet met je hand in zijn bekkie hoeft te zijn.
    Hebben ze sowieso bij de dierenarts, maar ook bij dierenwinkels.

15. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Dit doen wij ook en ze vind het nog lekker ook.

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je hebt broadline voor katten. Helpt erg goed en is een pipet. Een assistent kan je evt ook helpen met toedienen.

Pasta helpt soms op de poten. Of met een pillen schieter.

Denk dat een pipet het handigste is :)

17. Talvi

Talvi Niet meer actief

Pilletje tot poeder malen met een vijzel oid en dan door natvoer doen 😊

18. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Die vinden ze hier ook erg lekker.
    Ik heb 4 katten rondlopen, en met dat ik de la van de kast in de gang open doen zitten ze er allemaal bij :D Het is nog net niet matten wie er als eerste lekker mag lebberen ;)

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Bij 2 van mijn katten duw Ik het in hun mond achter in zodat ze het opeten. Bij de andere doe ik het pilletje in wat leverpastei en dan eet ze het zo op (De andere twee trappen daar niet in).

20. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik heb ook een kat die daar zo moeilijk over doet. Van alles geprobeerd, maar het enige wat echt heeft gewerkt hier, is zo'n kaassnoepje van whiskas openbreken, pilletje erin duwen en het snoepje weer tegen elkaar aanduwen.

Deel Deze Pagina