Reclames op tv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje84, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djooys

Djooys Niet meer actief

En omdat dat bij jullie toevallig het geval is, is het gelijk bullshit dat bv beter is voor je weerstand... apart.. Dus eigenlijk hoeven er geen wetenschappelijke onderzoeken meer gedaan worden dan... want jullie hebben het al getest voor de hele wereld... ;)

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Mijn nichtjes zijn echt niet de enige twee voorbeelden hoor, ken dr nog wel meer ...

Wat ik met het bullshit gebeuren bedoel is dat KV net zo goed voor je weerstand is als BV .. Vind ik ;)

3. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    wil het vuur niet opstoken, maar er is laats nog uit onderzoek gebleken dat pasgeboren kinderen met bv minder vaak infecties krijgen....

Infants who were breastfed for 4 months or 4 to 6 months did not have lower risks of upper
    and lower respiratory or gastrointestinal tract infections in the first 6 months compared
    to never breastfed infants (all p-values > 0.05) (Figure 1). Compared to never breastfed
    infants, those who were breastfed for 6 months or more had lower risks of upper respiratory
    tract infections (adjusted odds ratio (aOR) 0.62 (95% confidence interval (CI): 0.49,
    0.78)), lower respiratory tract infections (aOR 0.60 (95% CI: 0.40, 0.91)) and gastrointestinal
    tract infections (aOR 0.46. (95% CI: 0.30, 0.70)). Between 7 and 12 months, the risks of
    upper and lower respiratory and gastrointestinal tract infections were similar in infants
    who were breastfed until 4 months and who were never breastfed. Infants breastfed for
    4 to 6 months or 6 months or more had lower risks of lower respiratory trac).t infections
    (aOR 0.54 (95% CI: 0.37, 0.81) and aOR 0.54 (95% CI: 0.37, 0.78), respectively

bron:Generation R op 4 na onderste onderzoek...

4. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    oh, en verder vind ik dat iedereen vooral moet doen waar zij goed bij voelt... krijg alleen een beetje jeuk bij dingen als, kv is net zo goed... Kv is een hele goede 2e, en ik ben verschrikkelijk blij dat het bestaat, en van zulke goeie kwaliteit is. Maar het is niet het zelfde.... (dat is net zoiets zeggen als dat kant en klaar maaltijden net zo goed zijn als groente vers uit de moestuin....)

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Daar staat dus dat kinderen die 4-6 maand bv gehad hebben GEEN lager risico hebben dan kinderen die kv hebben gehad.... (over de 1e 6 maanden dan he)
    En bij meer dan 6 maand wel.
    Tussen 7 en 12 maand is er geen verschil tussen wel bv (tot 4maand) of geen bv.
    En die laatste regel kan ik geen soep van koken. (behalve dat de risico's dan wel lager zijn, en zo hoort het ook, het is niet voor niets de natuur)

Zo word ik ontzettend moe van al dat gezemelzeik over hoe goed borstvoeding wel niet is... Het is de natuur, zo is het bedoelt..Soms gaat het niet zo of wil een moeder het niet. WHO CARES!!!!

6. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    het staat dr een beetje ingewikkelt, mara tot 4-6 maanden bv maakt eht niet uit, daarna geeft het wel een lager risico. Ik reageer puur even op het feit dat iemand zegt, het is net zo goed voor de weerstand, wil even aangeven dat dat bulshit is.. Zoals je zelf al zegt, het is de natuur. Het kan dus niet net zo goed zijn...verder zeg ik ook, iedereen moet vooral doen wat hij/zij goed dunkt...:)

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Maar begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf KV gegeven en mijn zoon is perfect gezond. Maar ALS de natuur het goed regelt, dan is het beter.
    MAar helaas zijn er gewoon veel gevallen dat het niet goed geregeld is ( te weinig voeding in de melk of helemaal gee aanmaak enzo) En dan is kv een heel goed alternatief

8. kippiekip

Ik blijf het ook gewoon bullshit vinden, ik ken genoeg kv kindjes die echt niet vaker ziek zijn dan de BV kindjes dus ja ik vind het bullshit..

Nogmaals ( als je goed had gelezen ) zeg ik dat BV uiteraard altijd het beste zal zijn maar ja soms heb je geen keus en dan is de KV een zeer goede manier om verder te gaan. Je kindje word er echt niet ongezonder door en zal er echt niet meer infecties door krijgen, tuurlijk het kan maar dat kan met BV ook... ;)

Mijn beide kids zijn KV kids, bij de eerste heb ik het geprobeerd en kwam er niets op gang, van alles geprobeerd maar op een gegeven moment gaf ik meer KV dan BV omdat er gewoon geen melk was, tja dan is de keus snel gemaakt en ga ik gewoon op KV over, dit was echt een hel dus bij de tweede ben ik gelijk op de KV over gegaan na een paar dagen want het was weer precies het zelfde verhaal.
    Mijn kids zijn nooit ziek, tuurlijk wel eens een keer verkouden maar wie is dat niet met dit achterlijke weer. Meer infecties hebben ze echt niet gekregen. En dan kan er gezegd worden '' Ja maar omdat jij toevallig twee gezonde kindjes hebt wilt dat niet zeggen dat dat voor iedereen zo is '' Nee duh dat snapt me neus ook wel maar ik wel meerdere voorbeelden om me heen waarin ik zie dat het geen hol uitmaakt of je nou BV of KV geeft, het is tegenwoordig zo goed ontwikkeld dat je zonder gezeur en gezeik KV kan geven....

9. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    En jawel... hier is hij weer.. de BV VS KV discussie...

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Even offtopic, Ik geef mijn zoon nu volledige bv op verzoek en vraag me af of het advies van het consultatiebureau klopt. Moet ik inderdaad aanvullend aan de bv vitamine d en vitamine k geven? (doe dit nu wel, maar ze zeggen wel meer wat niet klopt). Ook wordt er gezegd dat ik vitamine a zou moeten geven (zowel aan mijn dreumes van 1,5 die nu gewone koemelk drinkt als aan mijjn baby van 7 weken), dit doe ik nu niet, maar wat doen/deden jullie en waarom?

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Door ons klimaat en onze huidige levenstijl hebben de meeste mensen in Nederland een vitamine D tekort. Daarom bevat veel moedermelk ook minder vitamine dan een kind nodig heeft en is het beter om zelf D te nemen en aan je kind te geven.

12. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    IDD!
    En, opvolgmelk is alleen ontwikkeld omdat je voor de 1 variant geen reclame mag maken. Dus dan maken ze 2, 3, 4 etc.
    Ik blijf er van poedermelk, brrr

13. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ha ha! De meeste kdv's die Nutrilon verstrekken hebben alleen nummer 1 en 2 en gaan daarna over op melk omdat Nutrilon 3 en verder gewoon dikke onzin is en voornamelijk duur. Als op mijn werk een ouder vraagt of ze dreumesmelk moet kopen zeg ik dus ook echt van niet, tenzij het kindje bv veel te mager is oid.

14. kippiekip

@dirksmama: Wat zou je volgens jou dan wel moeten kopen als je geen BV kan geven ??

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Rebekka, de eerste 3 maanden Vit K bijgeven, dat maakt je kleine daarna zelf aan. 't Advies is om Vit D t/m 3 jaar te geven.
    Als je borstvoeding geeft, is het voor je zelf ook goed om extra vit D in te nemen (zit ook in zwangerschaps/borstvoedings multivitamines).

@Kippiekip, mijn dochter heeft altijd borstvoeding gehad. Als ze het wil, krijgt ze na de bevalling dagelijks afgekolfde melk of ze moet zelf weer willen drinken.
    De baby zal ook borstvoeding krijgen. Mocht het niet kunnen, ook geen afgekolfde melk, zou ik proberen om donormelk te krijgen.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    die reclame is eigelijk pro borstvoeding... haha... want ze zeggen dat je het immuumsysteem moet ondersteunen. En dat doe je dus met borstvoeding en niet met kunstmatig gefrabiceerde koemelk.

Ik erger me nou nooit aan reclames... maar toen ik dit zag dacht ik wel... wat een hoop valse info in 1 spotje!

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja maar die moeder gaf het toch zelf aan de kdv leidster ;)
    Dus ze moest het nog zelf kopen ook...

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tja ik heb ook na zitten denken aan donormelk.

Maar toch niet gedaan omdat het idee me niet aanstond dat hij melk van een andere vrouw uit een ander lichaam zou drinken.

In het ZH kreeg hij ook al FV dus ben ik dat blijven geven.
    Voelde me er prettiger bij als donor melk in ieder geval.

Vind de reclame niet irritant maar hij slaat werkelijk kant noch wal. Zoals k eerder al zei immuunsysteem krijg je niet van melk.

19. adi

adi Niet meer actief

20. kippiekip

Die donormelk snap ik persoonlijk echt niet, ik zou er niet aan moeten denken dat mijn kindjes de melk van een andere moeder krijgen, dan geef ik nog liever de KV die gewoon heel goed is tegenwoordig.

Deel Deze Pagina