Reclames op tv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje84, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    jeetje seg, ga ik nu in elk topic een discussie over kv of bv lezen ?

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Oh, ik was al weer gestopt met zwangerschapsvitamines. Zal ze maar weer eens gaan halen dan. Hoe lang moet ik dit blijven slikken dan? Zo lang ik bv geef? Wordt dan wel duur. Ik neem aan dat je met gezond/gevarieerd eten ook al een heel eind komt?

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Rebekka, als je goed gevarieerd eet, kun je prima alleen vit D. nemen, gewoon dezelfde als je aan je kleine geeft. 't Advies is zolang je borstvoeding geeft.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je hebt ook vit D pilletjes eventueel.

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

Gadver nee moet er niet aan denken dan krijg ik wel het idee van "melkkoe" inm hoofd...

Je weet niet wat zon vrouw allemaal doet...en heeft...

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Dat wordt toch allemaal gecontroleerd? Op ziekten enzo? En bij melkdonor ontmoet je de vrouw in kwestie vaak ook. Mijn zoontje stond op het randje van een bloedtransfusie, dat vond ik pas eng! Bloed van een totaal vreemde! (en ik ook nog vragen of dat bloed dan van een volwassene of een baby zou komen:$)

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Waarom is dat idee zo raar? Er wordt een bloedonderzoek gedaan als je wilt doneren. Misschien dat ik straks wel melk wil doneren, kolfde bij m'n dochter ook erg makkelijk en zat altijd ruim in mn melk. Heb toen wel een paar liter gedoneerd aan een collega voor haar dochter.
    Kromme wereld, het is doodnormaal om melk van een koe te drinken maar melk van een andere vrouw is 'ranzig'??

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Mopje, moet een moeilijke tijd voor jullie geweest zijn!
    Maar een goed voorbeeld, als een bloedstransfusie nodig is, doe je dat ook toch?
    Zo vind ik het nodig dat mijn kindjes borstvoeding krijgen, minimaal het eerste jaar. Als ik dat zelf niet kan geven, zal ik er alles aan proberen te doen omdat wel voor elkaar te krijgen.
    Helemaal als een kindje prematuur geboren wordt bijvoorbeeld.

9. prettymum

prettymum Niet meer actief

Oh ja, dat kan ook, zelf je voeding aanleveren op het kdv. Maar dan zou ik dus nooit een vol pak meegeven want dat gaat nooit op in een maand met die twee flesjes per dag die je kind daar krijgt. Vindt ik ook irritant aan Nutrilon, dat het zo'n groot pak is.

Ik gebruik kv alleen voor door groentehapjes of een papfles als papa die moet geven omdat ik al weg ben naar mijn werk. Met die paar flesjes krijg ik never nooit een pak leeg in een maand..

Is dat dus de doorslaggevende reden geweest om Friso te geven, vanwege de kleine verpakkingen ;). Tegen praktisch nadenkende vrouwen kan geen reclame op, ha ha!

(nu nog even bij vriendinnen vragen of ik een beetje huismerk poeder mag lenen om te kijken of meneertje die ook lust, dan gaan we misschien zelfs wel daarvoor, voor die paar flesjes)

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nutrilon is er ook in kleinere verpakkingen :)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste zes tot negen maanden kunstvoeding als je geen donormelk wilt gebruiken (en die is zo schaars...die krijg je niet zomaar), en daarna gewoon zuivel en geond eten.

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dat jullie je serieus druk maken om zo'n reclame;):(

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Niemand heeft het meer over de reclame ;)

14. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Donormelk wordt streng gecontroleerd en ook nog eens gepasteuriseerd.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mee eens.
    Ik zou ook liever donormelk geven dan koemelk maar ik zou het er emotioneel wel lastig mee hebben. Ik zou het veel liever zelf willen geven.

Deel Deze Pagina