hoi ik lees net jullie verhaal, ik geef ook borstvoeding op verzoek, mijn zoon is 2w en 2 dagen oud, hij komt elke 2\3 uur. dit is een beetje zijn ritme: 00.00-03.00-06.00-09.00-12.00-15.00-18.00-21.00 en soms schuift het wat op en dan heb ik 1 voeding extra. hij drinkt per keer 20 min, aan 1 zijde weigert 2de borst.(houd zijn kaken stijf op elkaar) en is wel gewoon tevreden, nu zegt iedereen even laten huilen want hij hoort er 5 uur tussen te laten vannacht geprobeerd nou mijn hart brak soms echt ik twijfel echt of dat het nodig is want als hij komt drinken na zo een heftige huilbui dan drinkt hij minder want hij is zo onrustig dat hij telkens even los laat en weer vast pakt, hoe hebben jullie de uren ertussen opgebouwd? naar jullie kind kijkend of soms even laten huilen(15-30 min) groetjes wendy
5 uur tussen een voeding? Neejoh veeeel te lang voor een kindje van 2 weken!! Behalve als hij het bv zelf snachts aangeeft Lekker blijven doen zoals je t nu doet hoor! En dat laten huilen is helemaaal nergens voor nodig! Je kleintje heeft gewoon hardstikke honger die laat je dan toch niet huilen.. En bovendien snapt hij nog niks van dag en nacht dus gewoon lekker op verzoek En er komt vanzf meer tijd tussen te zitten dat geven ze zelf aan En zelfs dan komt er overdag nog heeeel lang geen 5 uur tussen voedingen hoor
gewoon op verzoek voeden dan zal je een beetje het schema wat je nu heb blijven houden zit er snachts wat meer uren tussen dat is prima
Ik geef die van mij nog steeds op verzoek en hij komt nog steeds 1x in de nacht (maar dat komt omdat hij lang slaapt van 18.30 uur t/m ca 04.00 uur; we proberen nu zijn 'nacht' een beetje op te schuiven zodat het met onze 'nacht' overeenkomt). Toen hij zo klein was als jouw baby liet ik hem zo vaak komen als hij wilde. Als ze zo klein zijn dan hebben ze gewoon al hun eten nodig op de momenten dat ze dat willen. Mijn ervaring is dat je het niet hoeft te forceren. Op een gegeven moment hebben een ritme en slapen ze ineens door. Bij zo'n kleine baby zou ik niets doen dan enkel de natuur zijn gang laten gaan. Kleintje is net op de wereld en moet dan ineens zoveel. Laten huilen met zo klein heb ik nooit gedaan. Ze hebben nu alleen nog maar mama's aandacht en liefde nodig.
idd gewoon op verzoek blijven voeden vind zijn schema al best netjes je mag bv zo vaak geven als je kind er om vraagt. Je kindje is nog maar 2 weken das echt nog jong pas na een paar maanden komt er echt een ritme in. Dan zal ie snachts ook steeds meer tijd er tussen laten zodat je maar 1x hoeft te voeden. Gewoon meegaan met je kindje anders word je knetter gek!
dank jullie wel meiden, ik dacht er al zo over maar ik hoor zo vaak andere signalen dat ik begon te twijfelen. ik vond het zo zielig het laten huilen en dan drinkt hij nog minder goed ook dus dat werkt ook nog tegen voor hem dan. ik blijf lekker op verzoek geven, als hij wilt krijgt hij melk.
ik kreeg bij het cb ook te horen maar meiske toch nu moet ze er echt wel 3 uur tussen laten hoor pfff dat werkte hier niet hoor. Evy wou vaak 10x per dag bv soms wel 3x in de nacht.
Lekker geven! Ik kreeg ook zulke adviezen, zelfs van de kinderarts. Maar mijn moedergevoel zei ook wat anders. 2 weken is zoooo klein. En met 18 weken nog steeds op verzoek hoor!
Vind het erg vreemd dat ze gezegd hebben dat er 's nachts 5 uur tussen moet zitten.. oké wij hadden geluk dat onze zoon er al heel snel 4-5 uur tussen liet 's nachts, maar er zijn ook genoeg kindjes die dat niet doen hoor. Ik ben toch echt wel een beetje een "klok"voedster maar 's nachts kreeg de kleine gewoon de borst wanneer hij kwam!
Iets wat kinderartsen en andere 'deskundigen' nog weleens over het hoofd lijken te zien: baby's kunnen geen klokkijken... Sterker nog: ze hebben helemaal geen besef van tijd. Lekker aanleggen dus en niet laten huilen. Laat die deskundigen maar lekker janken.
Gekke adviezen krijg jij!!! Laten huilen van de honger, dat is toch niet normaal??! Je zoontje zal er vanzelf meer tijd tussen laten. Hoef je niks voor te doen, hij drinkt naar behoefte. 8 voedingen vind ik zelfs aan de weinige kant voor een baby van 2 weken. De nachtvoeding zal vanzelf gaan schuiven. Op welke manier hangt af van je kind. Onze oudste sliep met 6 weken van 00:00 tot 06:30. Onze jongste is nu bijna 11 weken en zit nu (pas?) in een overgang van een nachtvoeding om 4 naar een ochtendvoeding om 6. Maar zij doet haar lange slaap eerder op de avond (bijv. van 21:00 tot 04:00). Gewoon je kind volgen, dan komt het vanzelf goed. NOOIT laten huilen met honger!!
Je ziet het wendy, zoals ik al eerder zei, je doet het hartstikke goed! En ik weet ook uit ervaring dat, zeker bij een 1e kindje, je gewoon hartstikke onzeker gemaakt kan worden door je omgeving. Hoor al die 'goedbedoelde' adviezen gewoon aan en leg ze daarna gelijk naast je neer. Lastig, maar je word er steeds beter in. Mensen moeten gewoon altijd wat te vergelijken en ze zeuren hebben. STandaard vraag is toch altijd 'slaapt ze al door?' Ik kreeg die vraag zelfs de 1e week al. 'het kindje van een nichtje van de buurvrouw sliep na 2 nachten al door, maar ja, die kreeg dan ook flesvoeding' Eva komt ook echt overdag elke 3 uur. Vaak zelfs om de 2u. Ook drinkt ze maar 1 borst per keer. Ze wil echt niet meer. Net als Viktor, kaken op elkaar. Ik bied het nu dus gewoon niet meer aan. Ze heeft echt genoeg aan 1 borst. Ze regelen het prima zelf die kindjes van ons.
inderdaad boney ik weet vanbinnen ook wel dat onze kinderen het zelf ook regelen, maar omdat zelfs mijn moeder en mijn vriend er vragen over gingen stellen ging ik nog meer twijfelen, maar dat moet ik niet doen, ik ben de moeder en ik voel mijn kind aan mijn moeder en de rest ook wel maar heel anders dan ik. bedankt voor alles adviezen.
5 uur tussen de voedingen laten? Dat is veel te veel voor een kindje van 2 weken! Als hij 's nachts toevallig wat langer slaapt waardoor je aan die 5 uur komt is dat geen ramp, maar als hij eerder aangeeft te willen drinken zou ik hem dat niet weigeren hoor! Zo sneu als ie honger heeft...en bovendien heeft ie waarschijnlijk ook gewoon mama-honger. Lekker knuffelen dus Hij gaat vanzelf wel langer tussen de voedingen laten, als hij daar aan toe is. Gewoon op verzoek voeden, voor zover dat mogelijk is natuurlijk. En anders komt het verzoek een keertje van jouw kant! Volg je gevoel, dat zit er zelden naast!
Mijn ervaring: hoe meer je voed op verzoek, hoe sneller er meer tijd tussen gaat zitten en regelmaat in komt Eerste 8 weken heb ik 10-12 voedingen per dag gehad en wat wisten mensen t een stuk beter!!! Zuigbehoefte, krampjes, laten huilen, gewoon moe, verwennen etc werd er zo moe van! Week 8 savonds enorm clusteren, urenlang continue aan fe borst maar ik gaf er aan toe... Week 9; 5-6 voedingen per dag en slapen van 20:00 tot 08:00 De natuur regelt het heus wel!
Ik voed nog steeds voor het grootste deel op verzoek. Soms stuur ik het wel een beetje maar als hij opeens eerder dan 'normaal' wil drinken, dan mag hij dat. En dat er 's nachts minimaal 5 uur tussen moet zitten, is echt onzin!