Je had van Veilig verkeer Nederland ook eentje met een foto-album van een meisje, dat album eindigt abrupt, geloof ik met geluiden van een aanrijding.
Zo'n meertje van yoghurt waar aardbeiden enzo doorheen zwemmen en op t laatst nog een banaan onder begeleiding van muziek van de peer gynt suite van Edvar Griegs . En een aantal in de reacties hierboven staan me ook nog goed bij.
Heeeee BIERTJE!!!! Skileraar Rudi van Heineken duizend mijlen onder zee zit een man op de wc Yogho Yogho Pietertje die echt niet kan voetballen Calve pindakaas
O jee is het al zo laat ik moet mijn moeder nog uit bad halen.... ( reclame van geweldig genoten, kaasjes volgens mij)
Van KPN... Goedemoggel... maar dat liedje van die sandwichspread kan ik nog steeds meezingen. en de eerste die me binnenschoot was uiteraard van de rolo!
Deze reclame moet meerdan 30 jaar oud zijn en ik ken dat liedje nog uit mijn hoofd Waarom? Ik had liever andere dingen onthouden (hoe je moet rekenen met breuken bijvoorbeeld, want dat moest ik deze week aan zoon proberen uit te leggen, euh...hoe zat dat ook alweer?)
Die Sandwich spread kan ik ook nog zo zingen. Net zo makkelijk als dat ik het alfabet op dreun. Toch wel goed bedacht dus haha.
Ondanks dat ik er kotsmisselijk van word vind ik dit echt een reclame die je altijd bij blijft, dat is wat ik noem een goede reclame. Ze zouden vaker dit soort reclames moeten laten zien.
Ik begon ook meteen het liedje van sandwich spread te zingen toen ik dit topic zag... dat was toen net nieuw en heel speciaal! En yogho yogho... “valt een eikel uit de boom, die lijkt sprekend op je oom”
Niet uit mijn jeugd die zijn al voorbij gekomen. Maar ik vond de cup a soup en de "het waren 2 fantastische dagen" erg grappig. Uiteraard "ik ben van de duyvis en nou hoort ik dat ee hier een fuif is". De oude mora reclames.
Die van Hooghoudt, dubbele graanjenever; "ga maar lekker aan de plomperd zitten, met je favoriete drink" En met die beer van John West; "look, an eagle"
De Rolo reclame met de olifant: Nanananana! Calvé pindakaas, wie is er niet groot mee geworden? Was ook een reclame van met een jongetje bij een slootje + bruggetje naast een voetbalveld ofzo? Staat me vaag wat van bij.... Geen specifieke reclame, maar die van Mona toetjes, Mora van Cora en Even Apeldoorn bellen vond ik altijd leuk. Hoewel, die van Mona toetjes weet ik niet helemaal zeker of die wel echt leuk waren, maar staat me in ieder geval wel nog wat van bij, niet in de laatste plaats omdat een klasgenootje in één van die reclames heeft gespeeld.
Hij is terug!!! Althans... Een 2021 versie dan.. Met een meisje en haar vader met een danoontje in een knijpzakje op de fiets.. Wat later dus een bakfiets blijkt te zijn, die zij voort trapt met papa in de bak voorin...