Mijn moeder neemt mij mee voor een midweek Praag. Super lief en heel veel zin in. Hebben jullie nog leuke tips voor bepaalde terrasjes, shopstraatjes en activiteiten die we op ons to-do-lijstje moeten zetten? Het enige wat we vooraf hebben gepland is een operavoorstelling wilden we altijd al eens meemaken
Absoluut de Karelsbrug en brugtoren! Heel speciaal en moet je wel gezien hebben. In het centrum is er dan nog de klok, de astronomische klok. De Sint-Vituskathedraal is indrukwekkend. Verder het plein met de kleine stalletjes met souvenirs en eventueel een rondritje in een koetsje. Heel veel plezier!!!
Veel plezier, Praag is prachtig! Hoogtepunten vond ik: - de Praagse burcht - Karelsbrug - het gouden straatje - het wenceslavplein - de astronomische klok - pleintje vlakbij de klok met allemaal kraampjes
Ik vond de Joodse wijk ook heel indrukwekkend. Je kunt daar een synagoge in waar heel veel namen van omgekomen joden opstaan en die werden toen ik er was ook voorgelezen. Vond ik heel indrukwekkend. En de joodse begraafplaats ook, heel bijzonder. Ik vind Praag verder heel mooi en compact en zou veel lopend doen. Dan zie je meer. Veel plezier!
Zoals hierboven al beschreven, dit zijn idd prachtige bezienswaardigheden.. Wij vonden de joodse synagoge prachtig om te bezoeken en neem vooral een rondvaart.. zo kun je genieten van een prachtig uitzicht, het weer (hopelijk) en zie je weer net andere dingen.. In elk geval, heel erg veel plezier.. Het is een prachtige stad..