Normaal word mijn dochter altijd rond 5.00/6.00 wel wakker maar vanochtend werd ik zelf rond 7.00 wakker en dacht goh ze is niet eens wakker geweest, nou rond 7.45 werd ik weer wakker en moest naar het toilet, loop langs het kamertje van mijn dochter om te kijken ligt ze er zo bij: Echt ik schrok ervan dat ze zo met haar gezicht in het matras lag, gelukkig een goed ademend matras maar had me hart wel ff op hol.
Ja uiteindelijk super schattig maar op het moment vond ik het niet zo grappig helemaal omdat ze zo laat wakker was, ik bedoel het is toch je ergste nachtmerrie om je kindje zo te vinden en dan niet meer ademend...
Heb een tijd terug precies hetzelfde meegemaakt. Ook even gaan kijken, omdat het zo stil bleef en haar op precies dezelfde manier aangetroffen als op jouw foto. Sindsdien ligt ze heel vaak zo te slapen. Altij op haar buik, met of zonder die handjes voor haar gezichtje en af en toe ook haar knietjes opgetrokken. Dat ze zo kan slapen!!!!
Ik heb precies hetzelfde gehad, Finn sliep van 5,5 maand tot 8 maanden geen nacht door. Eerste nacht dat ie weer doorsliep vond ik 'm inderdaad op z'n buik in bed en door dat korte nekje leek het ook nog eens of tie met z'n gezicht in het matras lag. Ik trok 'm supersnel uit z'n bed om te kijken of alles goed was, natuurlijk was alles goed alleen was meneer super chaggereinig omdat hij zo ruw werd wakker gemaakt . Sindsdien slaapt Finn het liefst op z'n buik (net zoals z'n ouders ).
Aahhhh Sprietje!! Wat een schetige foto idd. Ik ken het hoor! Heb onze kleine man ook eens zo zien liggen. Je krijgt een hartverzakking! Dat gevoel is onbeschrijflijk.. Daarna wilde hij niet eens meer slapen in bed. Kruipen, kruipen, kruipen.. heb hem nu maar met een das door de armsgaten van zijn slaapzakje vastgelegd. Las de tip hier op ZP, werkt perfect, voor zolang als het duurt. Hij slaapt weer heerlijk rustig
Schattig! Heel apart, als Eva heel lang slaapt dan ligt ze ook altijd in die houding. Dat zie ik dan op de afdrukken op haar gezichtje. Ze slaapt overigens altijd op haar buik.
poeh ja ik zou ook schrikken! Maar echt een lieve foto hoor! Echt alsof ze verstoppertje aan het spelen is, even tellen en ik kijk echt niet!
Hier slaapt ze ook wel eens zo. Kan me voorstellen dat je er van schrok! Maarre lieve foto en bekende slaapzak!
Die handjes!!!! zoooo...lief ( ik denk dat veel mama's zoch in jou verhaal herkennen , is toch je aller grootste angst)
Kan me voorstellen dat je wel een beetje schrok, maar in princiepe is je kindje oud genoeg om zelf de kracht te hebben om haar hoofdje zelf te draaien als ze het benouwd zou krijgen. Maar het is wel een erg scheetige foto. Mijn zoontje vind ik ook zo regelmatig of met zijn knietjes opgetrokken onder zijn lijfje, dat je denkt dat kan niet lekker liggen...
Nou jullie hadden gelijk hoor, vannacht lag ze er weer zo bij en maar zwaar ademen Heb haar hoofdje maar ff gedraaid. Trouwens ik ben ook een buikslaper dus ze heeft het niet van een vreemde.
Onze dochter is dan inmiddels al 19 maanden oud, maar die slaapt inderdaad al vanaf dat ze ongeveer 7-8 maanden is altijd op haar buik. Hoe vaak we haar ook terugleggen op haar rug... ze draait binnen vijf minuten naar haar buik. En inderdaad vaak met opgetrokken knietjes. Ook ik ben een regelmatige buikslaper, dus daar zal het wel vandaan komen. Voor vastleggen... ik ben er geen voorstander van, (maar dat komt omdat vrienden van ons hierdoor een kindje hebben verloren) en daarbij... dochterlief kan dan niet eens inslapen omdat ze pas inslaapt op haar buik.
Ahh wat ligt ze er lief bij. Ik kan me voorstellen dat je ervan schrok. Onze zoon is op zijn buik gaan slapen zodra hij zelf om kon draaien. Ik ben toch wel blij dat we een aerosleep hebben. Niet omdat ik denk dat het wiegendood voorkomt, maar omdat ik nu wel weet dat hij gewoon door kan ademen.