Goedemorgen, Ons zoontje is 10 weken en weegt 5 kilo (geboren met 37 weken). Hij drinkt momenteel 6 x 150/5 om de 4 uur, ook 's nachts dus ongeveer als volgt: 06:00, 10:00, 14:00, 18:00, 22:00 en dan 02:00. Hij laat er s'nachts dus niet meer dan 4 uur tussen terwijl hij dat een week of 2 geleden wel al gedaan heeft, 5 uur liet hij er toen tussen. Hij slaapt overdag vaak niet zo lang en ik vermoedt dat hij honger heeft af en toe. Vaak gaan de flessen na 15/20 minuten op en soms na 10 minuten al. Hij is dan een beetje onrustig na de fles en vraag me dan af of hij kramp heeft of gewoon nog honger. Wat raden jullie aan? Ergens beginnen met ophogen naar 180cc precies? en dat dan op alle flessen doen of eerst een of twee flessen? Ik ben zo bang dat hij straks 6 x 180/6 wil en dat kan natuurlijk niet. Weet gewoon niet hoe ik het aan moet pakken, ook met het idee dat hij nu al tegen de 1000 cc zit over 24 uur en hoe moet dat dan straks de komende maanden? Ik zie hem nu niet als een hongerige baby omdat hij het wel een uur of 4 uit houd, maar had wel verwacht dat hij op dit gewicht s nachts wat langer tussen de voedingen zou kunnen laten en dat ik dan met ophogen vanzelf op 5 flessen van 180/6 zou komen. Is het een idee om overdag op te hogen en de fles s nachts af te bouwen als het niet vanzelf gaat? Graag jullie advies en alvast bedankt! Charlie
Hoi Charlie, Je mag inderdaad maximaal 1 liter voeding (= 30 schepjes poeder) per dag geven. Je mag wel altijd wat extra water bij de fles doen, vaak kan dat al wat helpen. Ook wat lauwwarm water tussendoor geven mag altijd. Je kan bijvoorbeeld het laatste flesje wat ophogen naar 180/6. Dan geef je hem 's nachts een kleiner flesje (120/4), evt. met wat extra water. Je kunt ook eens op zijn drinktempo letten. Als het sneller gaat dan 15-20 minuten kan je misschien een kleiner speentje proberen, hij moet dan meer zuigen en vaak helpt dat ook een beetje. Welke voeding geef je nu aan je zoontje? Groetjes Linda
Hoi Linda, Bedankt voor je antwoord. Hij drinkt nu Friso Comfort ivm verborgen reflux. Voor de reflux heeft hij nu nexium wat lijkt aan te slaan. Ik heb vandaag weer een kleinere speen gebruikt en dan doet hij 30 minuten over de fles van 150/5. Lijkt me weer net te lang maar goed. We hebben flessen van Dr. Browns. Is Friso Comfort lichter verteerbaar dan andere voedingen? Charlie
Hoi Charlie, De Friso Comfort is niet lichter verteerbaar dan andere voeding. Hij is qua basis gelijk aan de Friso Standaard. Mocht je niet uitkomen met de tips die ik je gegeven heb, dan kun je ook overwegen om te gaan mengen met Friso Extra. Dat is een voeding voor hongerige baby's (wel qua dikte gelijk aan Friso Standaard, dus de voeding wordt dan wel wat dunner). Deze valt wat zwaarder. Groetjes Linda
Ok bedankt Linda! Hij heeft vannacht al 5 1/2 uur er tussen gelaten op de laatste fles met 180/6. Misschien gaat het lukken met 5 x 180/6 de komende weken en vervalt de nachtfles dan vanzelf. Groetjes, Charlie