Misschien moeten mensen eens stoppen het te zien als 'straffen'. Dit vind ik toch zulk gel*l! Iemand die rookt of drinkt tijdens haar zwangerschap kan zich daar reuze prima bij voelen, maar dat maakt het dus niet minder schadelijk voor het kindje. Dat geklets van 'als jij je er goed bij voelt' en 'we zijn allemaal de beste moeders voor onze kindjes'. ONZIN. Als dat zo was, dan gebeurden er geen familiedrama's, hoefden er geen kindjes naar pleeggezinnen en had jeugdzorg geen werk.
Familiedrama's, jeugdzorg?? Jeetje mina, je maakt het nu echt wel heel erg bont!!! Het gaat hier om een blikje red bull niet om moeders die hun kinderen mishandelen. Ga eens reëel nadenken.
Zeg hilly, kun je je misschien een beetje inhouden? Persoonlijk vind ik het erg vervelend dat je alles aangrijpt om anderen rot te laten voelen over zichzelf koffie en red Bull en roken en gezinsdramas zijn totaal verschillende dingen! Uitzonderingen daargelaten, doet iedereen alles dat in haar macht ligt om zo goed mogelijk voor haar kinderen te zprgen. Zowel binnen als buiten de buik. Besef aub dat jr mensen heel erg kunt kwetsen met jouw heftige reacties. Bovendien klopt veel van wat je zegt ook niet helemaal en gaat het helemaal niet meer over de vraag van TS. Tenzij je zelf perfect bent is het aan te bevelen je kritiek op anderen wat te matigen.
Ik wist helemaal niet dat je geen softijs mocht. Ik heb in de zomer samen met Norah gewoon wel eens een softijsje gegeten! Red bull vind ik af en toe wel eens lekker, maar heb het al heel lang niet meer gedronken. Tijdens deze zs heb ik meer zin in sinas en bitter lemon als ik een frisje drink. Heb wel eens gehoord dat bitter lemon en tonic niet zou mogen, maar heb het aan m'n gyn gevraagd en mag gewoon een glaasje drinken. Wat verder de 'regels' mbt energie drink is weet ik niet, dus kan geen advies geven. Maar mij persoonlijk lijkt me dat af en toe een blikje geen kwaad kan, maar nogmaals, ik heb geen verstand van energie drink.
Ik grijp niks aan. Ik zeg gewoon wat ik vind van mensen die aangeven niet te kunnen of willen stoppen met roken/drinken/rauw vlees eten/energiedrinks/koffie etc. En ik zeg wat ik vind van het non-argument waarmee elke kritiek hier wordt ontvangen: de zwangerschapsforum-godwin 'elke moeder doet het beste voor haar kindje'. Dat is namelijk gewoon niet waar. Niet elke moeder doet het beste. Niet elke moeder maakt de beste keuzes. En niet elke moeder beschikt over zelfreflectie om echt eerlijk naar haar keuzes en motieven te kijken. Ook niet alle moeders op dit forum.
Zo ook jij niet. Wel makkelijk om een oordeel te vellen, terwijl je zelf veilig achter je schermpje zit. Als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik ben het met Hiilly eens. Het is onzin dat het okay is om een paar sigaretten te roken als je zwanger bent, want 'je doet je best om te stoppen'. Ik heb ook gerookt en weet dat het moeilijk is om te stoppen, maar je hebt gewoon geen keuze. Als je rookt neem je een hele grote en in mijn ogen domme risico. Dat is mijn mening en ik vind het jammer als iemand zich daarbij gekwetst bij voelt. Het gaat niet om te kwetsen, het gaat om realisatie kweken en zoals Hilly zegt, zelf reflectie en confronteren. Een roker is iemand die verslaafd is en graag hoort dat het okay is om door te gaan. Elk excuus om maar door te roken. Als genoeg mensen zeggen dat er geen excuus bestaat, dan help je daar iemand veel meer mee dan het klopje op het hoofdje van, "ga maar gerust door, ik weet dat je het moeilijk hebt". Zoveel caffeine is ook niet goed voor de kleine en het maakt niet uit dat je het liever niet wilt horen, je moet het gewoon niet doen. Na 9 maanden mag je gewoon weer roken en red bull drinken, maar nu gewoon even niet, dat is wat ik tegen mezelf zeg, al hoop ik natuurlijk dat ik niet weer begin
Misschien even nadenken over de manier hoe je het brengt dan? Je opmerkingen zijn echt wel hard om te lezen. En waarom iemand dan zo willen kwetsen? Ik kan ook een gemene opmerking maken over de MMM en jouw overgewicht, maar dat doe ik toch ook niet? Omdat je dat gewoon niet kan maken. Nee niet elke moeder maakt altijd de beste keuze. Maar ik ga er wel vanuit dat elke moeder zijn best doet om dat wel te doen. En dat die keuze niet de keuze is die jij zou maken, is niet jouw pakkie aan om over te oordelen. Leef en laat leven.
Dit bedoel ik En even over roken: dat vind ik afschuwelijk om te zien! Ik begrijp dat niet en kan het me niet voorstellen. Maar dat wil niet zeggen dta die vrouw automatisch een slechte moeder is. Je hoeft niet hard te oordelen. Je mening geven is iets heel anders wat jij doet. Ben ik dan ook een slechte moeder omdat ik dagelijks een kopje koffie drink en ook een keer cakebeslag van een spatel heb gesnoept? En even on topic: redbull zou ik toch niet snel nemen. Ik drink zelf wel 1 a 2 kopjes koffie, of 1 koffie en 2 thee. In redbull zit echter zoveel meuk dat ik het niet zou aandurven. Al denk ik nou ook weer niet dat er iemand direct aan doodgaat als je een keertje een blikje ervan drinkt.
Dronk voor m'n zwangerschap giga veel red bull, ik kon er letterlijk mee ontbijten en savonds weer mee naar bed gaan. Elke poging om te stoppen hield ik maar een paar uurtjes vol vanwege de gigantische hoofdpijn die ik er dan van kreeg. Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik er gelijk mee gestopt en gek genoeg helemaal geen afkick verschijnselen gehad
Ik dronk ook in een week wel zover blikjes. Nu neem ik eigenlijk geen eigen blikjes meer. Neem alleen heel af en toe een nipje van mijn vriend even voor de smaak. En ja dan zullen mensen zeggen dat doe je toch niet is slecht en alles. Maar afgelopen dinsdag een controle gehad en was weer helemaal perfect. Verloskundige zegt ook af en toe even een klein nipje.