Hallo, Ik ben sinds het begin van de zwangerschap gewoon 24 uur per dag misselijk, niet dat ik moet braken, maar gewoon een heel rot gevoel in mijn buik. Ik heb er al wat voor gevraagd aan de huisarts, daar kreeg ik reistabletjes voor, maar ik mag er maar 1 op een dag! Daar is het niet van over. Hebben jullie tips? Ondanks de misselijkheid heb ik toch heel veel zin in eten en kan ik mw soms niet bedwingen met snoepen. Hoe kan dit? Groetjes Dineke
dit had ik ook toen ik zwanger was, wat voor mij hielp was de hele dag door blijven eten, ik nam minimaal elke 2 uur in ieder geval een klein beetje te eten en zo de hele dag door, zo kon ik de misselijkheid een beetje opvangen dat is helaas de enige tip die ik voor je heb veel sterkte
Winneke's systeem helpt mij ook goed op dit moment. Gewoon veel kleine maaltijden per dag. Ik probeer het zo gezond mogelijk te houden, dmv crackers, beschuit, halve boterhammen, enz. Ik ben al vijf kilo afgevallen, dus af en toe neem ik ook kaaskoekjes, toetjes, enz tussendoor. Succes!
Ik heb dat ook, dat ik de hele dag wel wil eten, maar dan alleen ongezonde dingen, chocolade, chips enz enz ... Ik vind dat echt vervelend!
Dat is ook vervelend, begrijp wat je bedoelt. Ik probeerde in het begin ook om het bij crackertjes en soepstengels te houden maar dit hielp echt niet. Merkte dat het wat beter ging als ik stevige maaltijden nam en rond 15.00 uur iets hartigs als een gehaktbal om de avondmisselijkheid te beperken. Dit systeem houd ik er nu nog in, tussendoor probeer ik zoveel mogelijk fruit te eten. Gelukkig merk ik dat de misselijkheid minder wordt en ben er ook niet gigantisch door aangekomen. Het is beter om iets te nemen waar je echt trek in hebt, dan kan je het tenminste ook weg krijgen..
ik heb dat ook: met vlagen ben ik misselijk. Maar dan toch met vriendlief naar de mac donalds en dan een big mac eten. Het slaat nergens op!
Héél herkenbaar. Ben zowat opgelucht om dit hier te lezen. Ik ben ook de hele dag door misselijk en het stomste is dat van de gezonde dingen juist m'n maag begint te draaien terwijl ik dan opeens wel heel veel zin in friet kan krijgen of een boterham met chocolade pasta (boterhammenvlees krijg ik gewoon niet af). Ik eet maar waar ik trek in heb zodat ik tenminste nog íets binnenkrijg, maar erg happy voel ik me er niet bij. Ik wil juist gezond eten en heb ook juist altijd vrij gezond gegeten! Begin een beetje bang te worden dat ik niet alles binnenkrijg qua vitamines etc... Ik probeer gezond te eten, maar vaak word ik alleen al misselijk van de geur en de aanblik... Hoe doen jullie dat met het koken van warm eten? Groetjes, Ellis
Ik herken dat ook hoor heel misselijk zijn en dan toch vreetbuien hebben, blijkbaar is het toch een ander soort misselijkheid dan wanneer je niet zwanger bent. Ik probeerde in iedergeval zoveel mogelijk gezonde dingen te eten maar dat lukte zeker niet altijd. Ik heb standaard rijstewafels, cup a soup en veel fruit in huis en zo min mogelijk snoep e.d.
Ik ben toevallig vandaag naar de dokter geweest. Ik heb sinds een week tabletjes voor de misselijkheid, deze helpen een paar uur en dan is het ook weer over. Mijn vraag was of ik er niet een paar van mocht slikken per dag. Het advies was om er zo min mogelijk te slikken, het liefst geen 1! Was dat even jammer, de baby krijgt ook al deze medicijnen binnen en dat is niet schadelijk, maar beter is van niet. Het advies was: Probeer elk uur iets te eten van een cracker, appel oid zodat er altijd iets in je maag zit. Het schijnt dat het dan minder is. Ze zei alleen niets over chips en chocolade, jammerrrr ! Ik ben ook zo vreselijk moe, kan de hele dag wel slapen, ook dat heeft volgens de dokter te maken met de zwangerschap en kan in de toekomst wel minder worden.
OOOh, echt erg! Wel lache! Heb je geen partner dan waar je voor moet koken, of vind die alles best! Ik heb er ook niet echt zin in hoor, vooral die etensluchten die dan je neus in vliegen, m'n maag draait er van om!
Haha tja mijn vriend is iets afgevallen Nee hoor, hij maakt wel wat voor zichzelf of we halen wat of laten iets bezorgen..echt gezond is het niet maar dat komt wel weer.. Iets opeten gaat nog wel, meestal liggend het beste resultaat maar idd die geuren..echt walgelijk!