hydrofiel doeken, verschil in kwaliteit?

Discussion in 'De babyuitzet' started by lillibit, Oct 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik ben in ieder geval door dit forum goed op de hoogte gebracht van het nut van de hydrofiele doeken, dus ben nu maar langzaam begonnen met inslaan... dat wil zeggen, sta ik toch in bijv de Hema, meteen maar een pak meenemen! ;) Nu vond ik wel dat die doeken van de Hema, die ze nu voor een vaste prijs hebben, vrij ruw zijn. Is dit overal het geval of is er ook nog kwaliteitsverschil en zijn sommige doeken gewoon niet fijn? Voor het geval ik straks met een scheepslading doeken zit die zeer doen op baby's huidje, haha!

2. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik heb alle hydrofieldoeken bij de Hema gekocht en ben er heel tevreden over.
    Nadat ze gewassen zijn en evt. in de droger zijn geweest verneem je niks meer van die ruwheid.

3. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    ik vind die van de hema ook heel fijn...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,860
    113
    Ik vind die van Teddy het best, Hema aardig en Ikea het minst. Ik hoef niet eens te kijken wat op het labeltje staat als ik ze uit de droger haal, die van Teddy zijn en blijven gewoon het mooist.

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Die van de Hema doen het zo te horen goed, en ik heb ze natuurlijk nog niet gewassen, dus dat zal dan ook nog wel schelen! Teddy, dat merk ken ik niet?

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Mijn moeder gebruikte Teddy's en kwam ze tegen op zolder. Zien er nog uit als nieuw (ongelooflijk) dus ik ga ze ook weer gebruiken. Die kwaliteit is dus goed!
    Heb zelf een paar van het kruitvat en prenatal gehaald zodat ik zelf kan kijken wat me het beste bevalt. Haal er ook nog wat van de Hema. Heb ik een mooie collectie :D
    Heb begrepen dat je ze ook kunt verven dus misschien dat ik dat ook nog doe.

7. CindyCM

CindyCM Actief lid

May 21, 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb alle luiers bij Prenatal gekocht. Ik heb ze net gewassen en ze zijn niet ruw. Of ze goed bevallen, moeten we nog maar afwachten.....

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ze van Hema (6 voor 6,95), Prenatal en Kruidvat(Bambino). Ik vind die van Hema dus drie keer niks, erg dun en na een paar keer wassen hangen er allemaal losse draadjes aan, Prenatal gaat wel redelijk en die van Kruidvat vind ik tot nu toe het beste..

9. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

Mar 19, 2010
    2,399
    0
    0
    Ik vind die van de Hema het fijnst (niet het goedkope pak maar degene uni+dessin). Prenatal gaat en degene van de Babydump vallen tegen.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb van de Hema en Kruidvat, na een paar keer wassen zie je absoluut geen verschil meer. Die van de Hema leken zachter te blijven maar dat is nu ook al niet meer zo, helaas

11. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik heb ook Teddy doeken, vind ik het fijnste. Teddy heet tegenwoordig: Isi Mini (teddy).

12. Energy84

Energy84 Actief lid

ik heb hydrofielen van wibra, prenetal en ikea. Ikea is bij ons favoriet, blijven mooi in de was en lekker zacht, wibra is een goeie middenmoter en prenatal komt gewoonweg als vodjes uit de was (60 graden en geen wasverzachter)!

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ik vind die van de kruidvat super! ze zijn echt heel fijn zacht zelfs als ze buiten gedroogd zijn (zonder wasverzachter want dat gebruik ik zowiezo niet)
    van ikea zijn wat stugger maar hoe vaker ze gewassen zijn hoe zachter ze worden
    Ik heb van Hema alleen de washandjes en die vind ik wel wat stugger dan kruidvat, maar ik krijg haar gezichtje er wel mooi mee schoon ;)

14. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik vind ze vooral allemaal zo dun!
    Als ik kijk naar de katoenen-luiers die mijn moeder vroeger had.. dat was zacht en wat dikker.
    Nu kun je er doorheen kijken (Hema, Wibra)

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    446
    83
    Limburg
    Hier die van de V&D en die bevallen ons heel erg goed.

16. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

Aug 26, 2008
    1,036
    0
    36
    Heb alleen ervaring met die van de hema en prenatal. Vind die van de hema absoluut veel mooier blijven.

17. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Zeker voor in het begin vond ik ook de flanellen doeken erg lekker. Deze zijn pas echt zacht en nemen ook veel vocht op. Ik legde er altijd een over Nick zijn lijfje als hij uit bad kwam en met een tweede droogde ik hem af.

Ik heb in mijn stapel hydrofiel luiers er één of twee tussen zitten die zo gigantisch zacht zijn, maar ik weet niet meer waar die vandaan komen! Op het labeltje staat niks. :(

Verder vind ik Hema doeken erg prettig. Prenatal vind ik redelijk stug. Ik heb van Hema die met motiefjes en die zijn erg lekker.

18. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ze allemaal bij de hema vandaan. De blauw gekleurden en de witte. Heb ze alleen nog niet gebruikt...! ;)

19. VeraM

VeraM Actief lid

Apr 22, 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik heb doeken overal vandaan gehaald. Ik vind die van de Hema het fijnst. Blijven hier heerlijk zacht en de kleuren blijven ook mooi. Die van Ikea die krimpen toch wel een stukkie meer en zijn stugger. Die van prenatal, babydump en v&d zijn een beetje middenmoot hier.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik heb die van Hema en Prenatal. Heb een lichte voorkeur voor Hema, maar merk niet zoveel verschil. ;)

Share This Page