Bekeuring of niet.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Amare, 7 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

2. bloemtje1989

15 okt 2013
    88
    0
    6
    Gewoon een boete waar moeten ze anders de grens trekken? Mevrouw kiest er zelf voor om te parkeren volgens mij moet iedereen zich aan de regels houden

3. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Inderdaad

4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Gewoon betalen hoor. Zou wel heel raar zijn als je een boete niet hoeft te betalen omdat je er het geld niet voor hebt. Dat moet je je bedenken voordat je fout parkeert.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind dat ze gewoon een bekeuring moet krijgen. Je kan toch niet iedereen met een lager inkomen maar matsen? Als je aan de regels houdt krijg je ook geen boete, heel simpel.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Precies!

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Zelfde met snelheidsboetes. Vandaag ook op mijn fb iemand die het er totaal niet mee eens is en daar gaat haar nieuwe bed. Tja dan noet je niet 100 rijden waar je 80 mag punt.

8. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City

Precies, als ze dit bij iedereen gaan doen wordt er flink misbruik van gemaakt en komt er alleen maar ellende van. Gewoon laten betalen. :)

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik denk er niet zo zwart-wit over. Tuurlijk is ze in overtreding en dus krijgt ze een boete. Maar zo'n boete is bedoeld als straf en voor mensen met een hoger inkomen is zo'n boete veel minder erg dan voor de mensen met een lager inkomen terwijl de overtreding exact hetzelfde is. Die laatste groep wordt dus eigenlijk veel harder gestraft

10. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Je weet vooraf dat je het geld niet hebt voor een boete dus moet je de overtreding ook niet maken, ook al is het een groot winkelcentrum met weinig parkeerplekken, dan rijd je nog maar een rondje in de hoop dat er dan wel een plekje vrij is of ga je een heel eind verderop parkeren, zij kan het, iemand met invalidekaart die kan niet een eind lopen wanneer er een aso op zo'n plek parkeert.

11. p1982

p1982 Niet meer actief

gewoon laten betalen

en waarom zouden mensen met een hoger inkomen het wel moeten betalen, die mensen hebben er vaak hard voor geleerd en werken er hard voor

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Ik vind dit wel iets om over na te denken: Een boete van 370 euro is voor iemand met een salaris van meer dan 4.000 euro amper een straf, terwijl het voor iemand met een minimuminkomen het huishoudgeld van 6 weken kan zijn", zegt de wijkagent op Facebook.

het doel van de boete is naar mijn idee ook; iemand straffen om te zorgen dat ze het niet weer doen.
    Ook met snelheidsboete.

Mensen die het écht gemakkelijk hebben, leren er niet van, en doen het zo weer... Terwijl een ander bij een boete van 100 euro écht een volgende keer wel een andere beslissing neemt.

Ik kan me voorstellen dan ook dat de dame in kwestie wel een boete krijgt, maar bijvoorbeeld 1/3 - van het bedrag, maar dan wél met melding dat bij herhaling (binnen een x aantal jaar) het bedrag dan wél normaal uitvalt.

--> en daarbij; het gaat niet alleen om haar in dit stukje; als moeder zijnde, is het hele gezin nu érg zwaar gedupeerd.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een boete door eigen toedoen... Het was je eigen keuze om je niet aan de regels te houden. gewoon betalen dus.

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dit komt omdat de boetes zo belachelijk duur zijn. Agenten zouden zich niet met deze vraag moeten bezig houden, maar iemand met een schuld opzadelen waar ze nog jaren de gevolgen van draagt, ik snap dat je dan twijfelt.

Nu ben je natuurlijk behoorlijk dom om je auto op een invalide parkeerplaats te zetten, gewoon buiten een parkeervak parkeren op een parkeerplaats is tenslotte 'maar' 90 euro.

Dat voorbeeld van die apotheek van deze agent vond ik helemaal raar, juist daar is de kans toch zeer groot dat een minder valide iemand de parkeerplaats wil gebruiken.

15. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Lijkt mij ook wel wat die bijstand, als dat betekend dat ik regels zomaar aan mijn laars kan lappen.................. ;)

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Z.n bekeuring is idd een hap uit je budget, Vorig jaar zelf ondervonden. Rood rijden was een duur grapje. Heb mijn lesje hopelijk wel geleerd. Doe ik zeker elk stoplicht negeer ik niet meer. Ik stop zelfs als het oranje is geen twijfel meer. Probeer wel stoplichten te ontwijken van kan ik die omwijken om niet te hoeven stoppen. Goedkoper en sneller. Dan door rood rijden. ( totaal niet goed is natuurlijk).

17. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Dus.. boetes zouden inkomensafhankelijk moeten worden..:D

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Eigen schuld dikke bult

Zo asociaal om op een invalide plek te gaan staan...

Bijstand of niet...gewoon betalen.

Wat een onzin om daar onderscheid in te maken...zo maak je iemand die in de bijstand zit dus "anders" dan iemand die niet in de bijstand zit.

Dan moeten ze de straf anders maken...boete innen: niet door geld maar in natura. Laat ze een half jaar 1 dag in de week een invalide persoon gaan helpen

19. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Waarom zou een boete van 370 minder hard aankomen voor iemand met een salaris van 4000? Daar wordt vaak hard voor gewerkt, offers voor gebracht en betekent niet dat geld geen of minder waarde meer heeft. Misschien heeft iemand jaren moeten studeren dat salaris te kunnen verdienen en betaalt daar nog de rekening van. Vind het een kortzichtige gedachte dat iemand met meer inkomen daar minder van zou voelen.

20. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Eens. Natuurlijk moet iedereen zich aan de regels houden, maar het systeem van boetes is niet eerlijk. Het zou beter zijn als die gebaseerd zijn op het inkomen, dat je per inkomen en per overtreding een percentage boete zou moeten betalen. Zo voelen ook de hogere inkomens het en hoeven kinderen van bijstandsmoeders geen droog brood te eten. Want de kinderen lijden er uiteindelijk onder, hoe stom de fout ook is van de ouder.

Deel Deze Pagina