Welke allergieen heb je? Ik zou idd eens met een natuurvoedingsdeskundige gaan praten, die kan waarschijnlijk wel achterhalen welk voedsel de slijmvliezen irriteert en welke niet. Melkproducten staan erop bekend de slijmvliezen te prikkelen, maar je kunt bv ook een glutenintolerantie hebben waardoor je oa hooikoorts kunt ontwikkelen. Het is even zoeken naar wat voor jou werkt. Mijn moeder is 26 jaar nonstop verkouden geweest (huisstofmijt) en heeft nu nergens meer last van, dus het kan zeker
kijk eens naar het boekje ' de dunne vegetariër ' dit was ons eerste vegetarische kookboek en vanaf dat we die hebben aangeschaft hebben we het eten nooit meer saai of kaal gevonden...
Zo dan. Ik heb dezelfde ziekte als pluk en ik schrik van jouw uitspraken. Erg kortzichtig! Eigen schuld dikke bult zeker? Ik heb altijd erg goede voeding gekregen en heb bewust geleefd. Soms heb je pech in het leven. Niet elke ziekte is een welvaartsziekte. En ook die mensen willen niet ziek zijn
https://www.idfa.nl/nl/tags/project.aspx?id=1B09A811-DB80-4F8A-8BDA-4A1A0AA31E29&tab=- Ik ben benieuwd naar deze documentaire, ik ben het ook met haar eens dat als je een dier eet, je het ook moet kunnen slachten. Zou het een prima idee vinden als dat een 'verplichting' zou zijn. Dus net als op de basisschool een tuintje, ook een keer een jaar lang voor een dier zorgen en het dan zelf slachten, pas dan mag je vlees kopen. Een soort rijbewijs maar dan anders. Dat klinkt misschien heel vreemd, maar ik vind het eigenlijk volkomen logisch. Niet omdat niet gewoon iemand anders dan vlees voor je zou kunnen kopen of iets dergelijks, maar omdat ik denk dat het een enorme impact zou hebben op hoe mensen kijken naar dieren, naar vlees en naar de industrie die daar bijhoort. Eten prima, maar weet dan wat je eet en wie.
Oh af en toe vraag ik me echt af waar ik de moeite voor doe, sommige mensen Sarcasme modus aan: Ja meis, het is absoluut je eigen schuld, dat is helemaal wat ik gezegd heb. Jij bent een willoos slachtoffer en ik zeg je nu midden in je gezicht dat het aan jou ligt. En ik denk absoluut dat iedereen graag ziek is, ja ha-die-ha lang leve de ziektes, wat een geluk! Zo en nu sarcasme modus weer uit...
Eens. Gelukkig eet ik geen vlees en hoef ik het niet te zien. Maar dit is zeker een grote overweging voor mij geweest om vegetarisch te gaan eten. No way dat ik een dier zou kunnen doden om mijn buikje te vullen. En het zou een mooie eye-opener zijn voor hen die graag de andere kant opkijken wanneer ze een kilo-knallertje kopen.
Vegetariër omdat je 'no way' een dier zou kunnen doden? Maar dat is toch een groot luxe probleem van deze westerse wereld? Sterker nog: ik zou liever een van m'n eigen kippen slachten, als ik zou weten hoe ik dit goed zou moeten doen, dan het uit de winkel halen. Van mijn kippen weet ik dat ze een goed leven hebben gehad.
Ik heb ooit een kip geslacht (grootouders met een boerderij), zo moeilijk is het niet hoor, goed plukken anders blijven de veertjes zo plakken bij het eten . En wild moet een paar dag versterven, volgens mij had dat met parasieten te maken (maar of dat ook zo is weet ik niet zeker). Het villen lukte mij niet zo goed, maar dat is een gebrek aan ervaring.
Omdat ik vind dat als je vlees eet (en dat is voor mij iets heel normaals, omdat we als mens nu eenmaal omnivoor zijn) je ook alles moet gebruiken van het dier. De veertjes dus voor de kussens (of voor bepaalde eiwitten die daar uitkomen), De organen voor kattenvoer, het vel en ander slachtafval voor de frikadel etc etc etc. Ik vind dat we dit verschuldigd zijn to de rest van de wereld om dezelfde reden waarom mensen hier vinden dat je veganist moet worden: een dierenleven is daarvoor te veel waard en kost te veel. In alle opzichten. Aangezien een particulier niet op die manier kan slachten wil ik dat dus ook niet. Ben wel voorstander van slachten zoals mijn pleegouders laten doen: die kopen 1 keer per jaar met een aantal mensen een koe bij een 'scharrelboer'. Het beest wordt tot op de laatste haar gebruikt.
En jij denkt dat , omdat je ervoor zet dat je een sarcasme mode aan hebt, op deze manier mensen te mogen kwetsen. Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar in mijn wereld is dit not done (zelfs niet als je ervoor zet dat je je sarcasme mode aan hebt)
Ik ook. Maar omdat ik dat niet nodig heb, zou ik het niet kunnen en dus vind ik het niet terecht om het wel te eten.
Het idee is ook niet dat niemand het zou doen, maar dat mensen weten dat het dus een levend wezen is en dat je daarmee leert omgaan en het geen abstract 'product' is dat je alleen kent vanuit de verpakking.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je altijd wijs vond overkomen maar in dit topic reageer je jammer genoeg niet zo. Ontopic: Ik heb de documentaire nog niet gezien wat ik wel van plan ben. Laatst zag ik een filmpje hoe er met dieren in een fabriek werd omgegaan en dat bedrijf op non-actief hebben gezet. Serieus ik had de tranen in mijn ogen staan Hier eten wij al bewust minder vlees maar moet eerlijk zeggen dat het ook steeds minder smaakt op de een of andere manier. Wij proberen zelf zoveel mogelijk overal op te letten wat kan. Ik zeg daarbij ook eerlijk wat anderen doen is hun eigen keus. Wij proberen onze kinderen daarin zo milieubewust mogelijk op te voeden waar het kan. Over ziektes: Ik denk niet dat veel ziektes alleen door eten komt. Wel bijv. diabetes en hart- en vaatziekten maar dit is vaak (dus niet altijd!) een oorzaak van slecht eten. Kanker bijv. iedereen heeft die cellen in zich en bij de een ontplooit het zich en bij de ander niet. Daarnaast is gebleken dat mensen met ernstig vitamine D te kort zeer grote kans op kanker hebben. Er is onderzocht en blijkt dat bijna alle mensen met kanker ernstig vitamine D te kort hebben. Maar vitamine D is niet uit voedsel te halen. Ik weet nog niet zo goed wat ik precies van gezond eten en ziektes moet vinden daar heb ik nog niet helemaal een mening over. Feit is dat gezond eten (dus onbewerkt ed) sowieso beter is voor je lichaam. Maar ook ik ga echt niet te gezond eten
Er wordt ook gezegd (de onderzoeken ernaar ken ik niet) dat dierlijke eiwitten ervoor zorgen dat kankercellen zich kunnen ontwikkelen en geraffineerde suiker ervoor zorgt dat de kanker kan groeien. Dus in dat geval is het wel verstandig om op je vleesinname te letten. Wij zoeken hierin een middenweg. Wat betreft vitamine d, zoals jij het omschrijft is klopt het niet helemaal. Want mensen met vitamine d tekort lopen meer risico op kanker zeg je en bijna alle mensen met kanker hebben een tekort aan vitamine d. Maar dan kan kanker toch de oorzaak zijn van het tekort? En dus niet andersom, dat je daardoor kanker krijgt.
Er blijkt veel mensen met kanker ernstig vitamine d te kort te hebben. Er is in ieder geval een verband gevonden maar ze zijn nog aan het onderzoeken hoe en wat. Weet je ik denk dat hierin nooit echt een duidelijke reden naar voren zal komen en overal hebben ze een vermoeden in. Ik probeer thuis zo gezond mogelijk te leven waar het maar kan met af en toe iets ongezond er tussen.
Niet helemaal waar, er bestaan enkele vissoorten waar veel vitamine D in zit (o.a zalm). Maar dan moet je dat wel consequent minimaal 2x per week eten, dus een pilletje is dan waarschijnlijk effectiever.
Oh dus voor de duidelijkheid: mijn woorden mogen verdraaid worden, want ik zeg zogenaamd dat mensen het aan zichzelf te danken hebben terwijl ik keer op keer aangeef dat ik geloof dat er meerdere opties voor behandeling zijn. En als dit tig keer gebeurd mag ik het niet spuugzat zijn? Mijn geduld raakt ook een keer op, zeker als ik aangeef zelf ook ziek te zijn en mijn ervaringen deel in mijn zoektocht naar alternatieven voor de behandeling die ik nu krijg. Als het aan mensen hier ligt moet ik enkel op mijn artsen vertrouwen en zal de zoektocht naar genezing of verbetering van mijn ziekte nutteloos zijn. Ah in dat geval zal ik dus moeten leren leven met het feit dat mijn huidige medicatie, dat op de korte termijn werkt, mij op de lange termijn heel ernstige complicaties zal geven waardoor ik nu niet alleen een hoge bloeddruk heb maar voor de lol ook mijn eierstokken uitgeschakeld zijn. Hiephoi een kleine bijwerking, minieme priijs om te betalen voor mijn gezondheid, nietwaar? Oh en ik zal mogelijk vroegtijdig komen te overlijden, klein detail. Waarvan ik na slechts 1 jaar slikken al de wrange vruchten pluk. Nee hoor ik zal echt niet braaf doen wat 'men' vindt dat ik hoor te doen. Er zijn andere opties en als je het daar niet mee eens bent: prima, jouw leven! Maar ik weiger me keer op keer te laten betuttelen door mensen die niet willen geloven dat er meer is dan de westerse medische wetenschap.
Oke.. Nogmaals dan; ER IS NIEMAND DIE ZEGT DAT VOEDING GEEN EFFECT HEEFT!! Weet je wat het is, als zo'n beetje iedereen je post verkeerd leest, ligt het waarschijnlijk meer aan hoe JIJ het geschreven hebt dan aan hoe wij het lezen. Wat er staat, strookt blijkbaar niet met wat jij bedoeld. Ik dacht dat we het daar al over eens waren. En dan neem je nu weer een stap terug en dan leg je ons woorden in de mond die wij nooit gezegd hebben? Lees je eigen posts eens goed terug zou ik zeggen, echt goed. Zonder je eigen onderliggende gedachte erbij te zetten, ik weet dat dat moeilijk is maar dat zou wel helpen om te begrijpen waarom mensen steeds over die paar posts van jou vallen.