red de wereld en word veganist

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door AnnaCF, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Naiviteit blijkbaar ook, dame ;) Fijn dat jij het zo lekker vind, who cares about the rest? Geniet ervan... Doneer in het vervolg vooral niet voor de arme, verhongerende kindjes in Afrika, KWF, WNF, Oceana, het diabetesfonds etc. want dat haalt niets aan met zo'n leefstijl.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ook weer zo ontzettend zwart wit en kudde gedrag.
    Wij eten ook vlees vis etc maar dat zijn geen hompen stukken vlees op ons bord maar gewoon een bescheiden stukje vlees.
    Die nieuwe schijf van 5 is natuurlijk helemaal een complete giller.
    Kun je net zo goed direct tussen 6 planken gaan liggen.
    Dat geneuzel over de aarde blablablabla bla maar wel met zijn allen in 2 auto's per gezin blijven rijden,met het vliegtuig op vakantie en voor een dubbeltje eerste rang meeliften met de hele meute.

3. Vlinder84

Je reacties zouden hilarisch zijn, als het niet dieptriest was hoe ernstig jij een gebrek aan kennis hebt. En zelfs met dit gebrek aan kennis, durf jij met droge ogen te beweren dat wat jij doet prima is. Verdedig jij je keuzes door naar anderen te wijzen. Neem vooral de verantwoordelijkheid niet, steek je kop in het zand en weiger vooral om te leren. Aanvaard nooit dat er nieuwe inzichten komen, richt je felheid jegens mensen die wel willen leren, die wel verder kunnen en durven denken. Dankzij deze display van domheid, dank voor je voorbeelden, zijn we er voorlopig nog lang niet. Ignorance is bliss...

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Jeetje jij hebt last van hormonen.
    Heb je geen eigen leven dat je je zo enorm loopt op te fokken over wat een ander doet of laat.
    Als jij veganist, activist wil worden of wat dan ook dan moet je dat vooral niet laten maar loop niet anderen af te zeiken die niet helemaal meegaan in deze hysterie.

5. Vlinder84

Hahaha dank je. Ik hoef helemaal niets te schrijven, noch te onderbouwen om te laten zien met wat een nonsens je komt. Dat kun jij helemaal zelf :D

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Jij bent pas lachwekkend en jij praat over gebrek aan kennis.
    De kudde achterna lopen en alles klakkeloos aannemen dat is pas een gebrek aan kennis en hilarisch.
    Hoe noemen ze dat ook alweer O ja
    Wie de kudde achterna loopt loopt in de stront van een ander en daar pas ik voor.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan is dan toch heel knap van mezelf vind ik hihi

8. Vlinder84

Zolang ik die kudde niet opvreet, maar de rest van de wereld wel, zullen we allemaal in elkaars schijt blijven lopen. Maar het is zinloos om dit aan een bepaald slag volk uit te leggen. Can't argue with stupid.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Dan heb je ieder geval nog een missie in je verdere leven om een bepaald slag volk te overtuigen.
    Je zou je anders ook maar gaan vervelen.

10. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Op welke manier is vegetariër zijn en je verdiepen in dit soort zaken 'de kudde achterna lopen'? Het absolute gros van de mensen eet vlees en die industrie bestaat niet omdat ze dat allemaal op de meest zorgvuldige manier doen, ze verdiepen zich dus nergens in. De kudde, dat is die meerderheid.

11. Vlinder84

Kom je nu elke keer met dezelfde belediging? 'Jij hebt zeker geen lefuh jonguh, dus daarom loop je zo te l*llen!' Kom toch eens met een echt argument, anders blijf je het beeld dat ik van je heb maar bevestigen. Ik heb best tijd en zin om een gefundeerde discussie aan te gaan, maar dat doe je niet. Waarom niet?

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een deel van de tekst kan ik niet lezen.
    Dialect?
    Jij gooit met dingen als een bepaald soort volk en dat vind je niet beledigend?

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Allemachtig leven en laten leven dames!!

de een is er heel erg mee bezig. de ander een beetje en weer een ander helemaal niet..

Iedereen doet voor zichzelf wat hij/zij kan/wil doen..
    Respecteer dat en doe wat jij vind dat goed vind.. Maar ga je mening niet opdringen aan de ander ongeacht wat voor mening..

Want dames Meningen kunnen verschillen

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Amen !

15. Vlinder84

Ja, meningen mogen zeker verschillen. Maar als je even terug leest naar wat Anouk in haar eerste post schreef, dan gaat zij wel direct de verdediging in en wijst ze naar anderen. Dan kun je iemand er keer op keer op wijzen dat haar assumpties niet kloppen, maar dat is nutteloos. Daarom wil ik graag argumentatie horen waarom iemand er, ondanks de kennis die er is, toch voor kiest om door te blijven leven zoals ze al deed. Wetende dat dit heel slecht is voor ons allemaal. Als je naar een ander wijst omdat die in een auto rijdt, maar zelf wel 5 keer vlees per week eet, dan heb je het niet begrepen. En dat mag hoor, maar meng je dan niet in een discussie waar mensen er wel serieus over willen praten. Het is best vervelend wanneer je een gesprek probeert te voeren en er loopt een dreinende peuter tussendoor die een ijsje wil en wel nu. Die peuter heeft absoluut recht op erkenning en aandacht, maar het stoort het gesprek wel. Daar doet Anouk me nu heel sterk aan denken, alleen maar roepen en niets toevoegen.

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Maar als jij de feiten dan ze gepresenteerd krijgt aan de hand van tal van onderzoeken krab je dan niet achter je oren en denk je nou misschien moest ik hier eens wat mee doen?

Als je je niet geroepen voelt prima jou keus. Maar in het algemeen vind ik het heel treurig dat mensen die verantwoording niet zelf willen nemen.
    En als je een beetje je geschiedenis kent dan weet je dat we pas na de 2de wereld oorlog masaal vlees zijn gaan eten en zuivel gaan drinken. Voor die tijd was dat nog niet zo massaal.

Dat geneuzel. Sorry hoor lekker verantwoordelijk naar je kinderen en eventueel kleinkinderen. Nee ik gun de volgende generatie wel wat meer dan een dorre woestijn. Maar het is een ver van je bed show en voor veel mensen is veranderen moeilijk. Maar als ik zeg dat 50% van de broeikasgassen van de veehouderij is en 13% van transport. Dan ben je echt milieubewuster door geen vlees te eten en wel een keer per jaar op vakantie te gaan met het vliegtuig.

Oh ja en ik heb geen auto. Doe alles met de fiets en het ov. Gaat prima.
    En ik probeer niet teveel mee te liften. Door de boodschappen bij de natuurwinkel te doen en alleen het hoognodige bij AH. wat niey wil zeggen dat ik het allemaal zo perfect doe. In tegendeel, ik zie voor mezelf nog wel een paar verbeterpunten. Maar ik weiger wat dit betreft om mn kop in het zand te steken.

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Nou word er dus weer meningen opgedrongen, want je moet gewoon geen vlees eten want anders denk je niet aan je kinderen? kom op zeg...

Ik doe mijn uiterste best om te denken aan het milieu en weet ik het wat..en ik wil gerust een stukje vlees minder eten.. Maar waarom moet er maar gestopt worden met vlees eten want anders denk je niet aan de gezondheid van je kinderen? Waarom deden de mensen vroeger het dan niet? of mag ik dat weer niet zeggen want dat is niet relevant?

Mijn mening is dat iedereen zoals ik al zij op zijn eigen manier meehelpt, en daarvoor hoef je niet bij mensen door de strot te duwen dat ze minder/geen vlees moeten eten.. Dat is ieder zijn eigen keus, en prima tuurlijk meningen zijn goed om te lezen maar dat betekend niet dat je het continu moet blijven herhalen..

18. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Dat gepiep over niet mogen oordelen, waar slaat dat eigenlijk op? Je mag best oordelen, alleen niet elk oordeel is waardevol. Wanneer iemand een moord pleegt, vinden we het allemaal heel normaal dat te beoordelen, we eisen zelfs dat iemand er voor wordt veroordeeld. Het is namelijk niet acceptabel om iemand te vermoorden en dus mag oordelen. Maar dat het niet acceptabel is, is ook niet altijd zo geweest en is geen natuurlijk gegeven. Het is een ethisch oordeel, dat met de tijd is veranderd. Onze argumenten worden anders, dingen worden herzien. Ooit werden vrouwen hier gezien als minderwaardig, nu niet meer. En dan oordelen we over andere culturen waar vrouwen nog gestenigd worden, dat die achterlijk zijn. Nu zijn er hele goede argumenten, ethisch, praktisch, om te overwegen dat vlees eten eigenlijk best wel eens veroordeeld zou moeten worden, of in ieder geval de hoeveelheden en het soort dat nu gegeten wordt. Maar omdat dat nog niet sociaal geaccepteerd is, mag er nu ineens niet worden geoordeeld en is dat 'geen respect hebben'. Nogmaals, respecteren is niet hetzelfde als alles goedkeuren, net als van je kind houden niet betekent dat die alles mag. Soms doen mensen dingen die zowel zichzelf als een ander schaden. Iemand respecteren is dan volgens mij diegene wijzen op dat gedrag, omdat je de schade wilt voorkomen. Dat dat nu als betweterig wordt gezien, omdat bij veel mensen de kennis over dit onderwerp om welke reden dan ook beperkt is, maakt nog niet dat het fout is om hier gewoon eens een keer duidelijk een eerlijk over te zijn.

19. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Zo zwart/wit is het helemaal niet. Maar zoveel vlees eten als gemiddeld gedaan wordt en uit de industrie waar dit geproduceerd wordt, is - en dat kan met allerlei rationele argumenten verdedigd worden - slecht op heel veel manieren en laat deze planeet niet leefbaarder achter voor je kinderen. Juist in de laatste generaties is deze industrie en de hoeveelheid zo enorm veranderd, en daarom speelde dit voor mensen vroeger ook niet.

20. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

En voor hetzelfde geldt valt er volgende week een meteoriet op onze aarde en is de hele mensheid uitgeroeid... Wat ik inmiddels wel heb geleerd is dat je moet leven met de dag en dat je moet genieten. Alle respect voor de dames die anders in het leven staan en heel bewust met het milieu bezig zijn en zich verdiepen in de vleesindustrie om vervolgens vegetariër of veganist te worden om de wereld te kunnen redden, maar het zou ook fijn zijn als deze dames wederzijds respect hebben voor de mensen die hun leven anders verkiezen te leven. De één is een wereldverbeteraar, een ander houdt zich weer bezig met andere zaken. We hoeven toch niet allemaal hetzelfde in het leven te staan ofwel?

Deel Deze Pagina