Robot stofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door Disneyfan, 29 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Hoi

Ik wil graag een robot stofzuiger. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben?

Wij hebben een hond dus deze moet ook goed hondenharen opzuigen.
    Ik zou er graag 1 willen van rond de 200/300 euro.
    Ik weet dat ik zelf nog een aantal keer per week zelf nog zal moeten stofzuigen.
    Deze heb ik gezien op bol.com heeft iemand hier ervaring mee?
    Zoef Robot Bep BS200Z - Robotstofzuiger -Zeer geschikt voor honden en katten haren.-

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik wilde toendertijd een wat goedkoper model om te kijken of ik het wat vond. Hebben een medion en die doet het perfect met 2 grote honden en een kat.
    Als deze ooit kapot gaat koop ik gewoon weer dezelfde.

4. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik stofzuig echt niet nog meerdere keren pet week hoor, nu we een robot hebben :)
    Als dat had gemoeten had ik er het nut niet van ingezien.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben de Blaupunkt Bluebot xsmart. Kan ook dweilen. Ideaal

6. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Dat is via de Lidl toch?

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Nee via bol.com, maar volgens mij is het het huismerk van de aldi.

8. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Kun je een robot in de kast opruimen//wegzetten? Of moet het laadstation altijd in de huiskamer staan?

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Als de stofzuiger zelfstandig terug kan naar het laadstation, dan is dat wel het handigst. Maar je kunt de robot ook bijvoorbeeld naar boven brengen om daar te stofzuigen, dan keert hij terug naar waar je hem neergezet had, dat zou in theorie natuurlijk ook beneden kunnen. Je hebt dan wel een stopcontact in de kast nodig voor het laadstation, want opladen duurt best even.

mevrouwtje vindt dit leuk.
  10. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
  11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Het staat specifiek in de link bij de beschrijving van de stofzuiger dat hij dat doet.;)

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij gaan alle robotstofzuigers zelf terug naar hun laadstation, als die bereikbaar is. Ze kruipen uiteraard niet zelf in een kast en kunnen ook niet de trap op of af. ;)

Wij hebben het laadstation beneden onder het dressoir. Maar ik gebruik hem ook boven. Dat moet ik hem uiteraard zelf brengen en als hij klaar is weer terugbrengen.

Wij hebben een medion. En ach. Tja. Bij tijdgebrek fijn dat er in ieder geval iets gedaan is. Maar ik vind het geen volledige vervanger voor zelf stofzuigen. Ik stofzuig normaal 2 keer per week. In drukke periodes schiet het er 1 keer per week weleens bij in. Dus nu een robotzuiger en dat is prima: hij een keer, ik een keer.

Maar als ik meerdere keren achter elkaar de robot laat zuigen en zelf niks doe, zie je dat echt wel.
    Nadeel van onze medion is ook, dat hij helemaal in de war raakt van onze zwarte mat. Dus de hal kan ik hem niet laten doen. Tenzij ik de mat afzet zodat ie daar niet op komt. Maar dat doen kost net zoveel tijd als zelf even de hal stofzuigen.

Als je trouwens veel kinderspeelgoed, kabels of andere spullen op de vloer hebt, kan zelf een rondje stofzuigen 'met de Franse slag' (lees: om je rotzooi heen stofzuigen) net zo snel zijn als de vloer helemaal vrij maken voor de robot. Want de vloer moet echt wel vrij zijn van duploblokjes, schooltassen, verlengsnoeren e.d.

Onze robot dweilt ook. Althans: hij aait zachtjes met een vochtig doekje over de vloer. Prima voor boven. Daar lopen we toch niet met schoenen, er wordt niet gegeten etc. Dus die vloer wordt nauwelijks vies. Sterker nog: zelf neem ik echt niet de moeite om daar te dweilen. Dus in dat geval is een robot die stofzuigt en de vloer vochtig afneemt een vooruitgang t.o.v. niet dweilen.

Beneden hebben we een witte vloer (waarom?? :cry::cry:) Daar lopen we wel geregeld met schoenen aan. Daar is de dweilfunctie echt volledig kansloos.

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Ja als hij klaar is gaat hij terug naar het laadstation.

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
  15. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Ja dat van het dweilen heb ik eerder gehoord. Daar is bij ons ook te veel vuil voor denk ik. Ik dweil zelf 2 a 3x per week dus dat zal ik ook wel blijven doen.

16. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wij hebben deze :)
    Heel blij mee! Haren van de hond zijn geen probleem en er zitten rubberen borstels onder dus zit niet vol met haar. Alles wordt opgezogen.

32A5D80A-6AFD-4737-9FA0-35A324E661C6.png

17. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.027
    113
    Vrouw
    Wij hebben een roborock sinds een paar weken en ik ben er heel blij mee. Zie link.
    Hij kan ook dweilen. En via via Google home kan ik roepen "hier liggen kruimels" en dan komt hij aangereden haha. Kan allemaal via de app worden ingesteld. Echt ideaal!

marloes80 vindt dit leuk.
  18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De no-dweil zone van deze robot spreekt me wel aan. Dat mis ik bij onze medion wel. Ik hoop dus dat medion dat gaat jatten. Wij proberen, voor zover we er zelf invloed op hellen, geen Chinese hardware en software in huis te halen. Dus om die reden zou een Roborock (xiaomi) voor ons toch afvallen.

19. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.027
    113
    Vrouw
    Wat is daar de reden van?

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben fan van onze James! Een Roomba irobot. Zuigt de mat in de hal ook altijd perfect, nog beter dan met de Dyson steelstofzuiger. Nadeel is dat je alles van de grond moet halen. Wij zetten dan ook de stoelen op de tafel enzo. Dat kost even wat werk. Maar dat is minder werk dan zelf moeten stofzuigen. Je kan hem gewoon in een kast zetten, maar dan moet je of daar een stopcontact hebben, of jezelf eraan herinneren dat je hem wel op tijd eruit haalt om op te laden.

Deel Deze Pagina