Ja bij jou gaat het nu toevallig wel goed, maar het kan ook anders uitpakken natuurlijk. Ze rade het niet voor niks af. Mijn verloskundige noemde een lijstje op wat niet goed is tijdens een zwangerschap, ze zei ook heel duidelijk dat redbull echt heel slecht is voor zwangere vrouwen, nou gelukkig drink ik het nooit. Maar ze had het er wel duidelijk bijgezegt. Het is zo al niet goed voor je, dan is het al helemaal niet goed tijdens een zwangerschap. Ik snap ook niet dat mensen het dan toch drinken tijdens een zwangerschap. En ik snap ook niet dat mensen zeggen dat ze het wel drinken en dan zeggen dat het kindje er niks aan over heeft gehouden. Ze waarschuwen er wel duidelijk voor dat het kindje er wel iets aan over KAN houden, waarom het risico dan wel lopen door het wel te drinken?
maar ja iedereen maakt toch wel zijn eigen beslissing dus ik zou me niet zo druk maken om wat anderen wel of niet doen. ik zou zelf ook niet elke dag gaan drinken, maar zoals ik over 9 maanden nog op 1 hand kan tellen denk ik dat er meer mensen wel eens een wijntje nemen of elke dag moeten ze ook zelf weten. Iig het is niet goed voor je en ook niet voor je kindje, dan misschien alleen nog maar water want vruchtensap is niet goed als je maagzuur hebt en zo kan je wel door blijven gaan en mag je helemaal niets meer. O en dat overleef je zeker niet
Tja, zo lust ik er nog wel tien. Maar er zijn een aantal dingen die niet goed zijn voor een zwangerschap zoals alcohol drinken, roken, drugs gebuik en te veel caffeïne. Als je door dat te laten gezondheidsrisico's kunt verminderen... tja...
Klopt , tegenwordig mag je helemaal niks meer als je zwanger bent ! Daarom maak ik me dus ook niet druk om 1 blikje Redbull..
voor alle geinteresseerden: Food-Info.net : Gezondheidseffecten van cafeine lees paragraaf 6.4 maar even door en oordeel zelf
en hier nog een stykje wikipedia mbt taurine het wordt zelfs toegevoegd aan KV en zit ook in BV Taurine - Wikipedia
Ik persoonlijk vind een vergelijking met drugs en roken tenopzichte van redbull wel erg ver gaan. Tuurlijk weet (bijna) elke zwangere wel dat dat soort dingen verboden zijn maar we hebben het over af en toe een blikje redbull, geen heroine Maar zeker mee eens dat wat je kan laten je moet laten, op soms een uitzonderingetje na zo'n 1x per maand ofzo is mijn mening, zo doe ik het iig.
vruchtensap en redbull vind ik echt niet te vergelijken. Vruchtensap is alleen "slecht" voor jezelf als je maagklachten hebt, maar niet voor je kindje. Redbull wel
agg ik dronk ook af en toe n red bull heb ik niets van gemerkt aan de baby.. maar ja je moet het niet overdrijven natuurlijk..
niet alles heeft meteen uitwerking op je baby en het kan ook mazzel geweest zijn. Helaas zien heel veel mensen dit anders.....
red bull is verboden.. maar koffie mag je met mate drinken?? nou als jij eens in de zoveel tijd n redbulletje drinkt denk ik wel dat dat overeen komt met een kopje koffie.. vind gewoon dat er teveel ophef wordt gemaakt over wat je wel en niet mag als je zwanger bent.. en in sommige dingen kan ik mij wel vinden zoals o.a. drugs, alcohol, roken en sommige eetwaren maar met andere dingen heb ik zoiets van kom op zeg het wordt teveel overdreven.
Redbull is niet om dezelfde reden slecht als koffie. Er zitten meer dingen in die slecht zijn. En 1 blikje in de zoveel tijd kan idd wel, maar niet elke week een paar. Maar dat is mijn mening... Als ik koffie dronk dan had ik nooit ergens last van, wanneer ik 1 blikje redbull nam kreeg ik hartkloppingen...toch wel apart. Mocht het dus ook niet meer drinken van de ha
ik heb er nooit last van gehad maar dat komt misschien omdat ik vóór de zwangerschap elke dag wel 1 a 2 blikjes dronk en in de zwangerschap dronk ik er 1 a 2 in de week.. tja alles kan je drinken en eten met mate, overdrijven is nooit goed.
Lotte, WAAR lees jij dan dat Red Bull slecht is? Er zijn in deze discussie door jou, mij en Sannie306 diverse onderzoeken aangehaald, maar in geen daarvan is aangetoond dat Red Bull slecht zou zijn. Wel dat er veel cafeine inzit (een stof die in meer voedingsmiddelen voorkomt, en waar so wie so voorzichtigheid mee geboden is), en dat er van de overige werkzame stoffen - die zelfs in hoge doses geen schadelijke effecten laten zien in gezonde, niet-zwangere volwassenen - niet met zekerheid gezegd kan worden dat ze geheel onschadelijk zijn, al wijst niks erop dat ze schadelijk zijn. Laat mij een onderzoek zien waarin wetenschappelijk aangetoond wordt dat Red Bull slecht is, en ik neem mijn woorden terug. Enne... vruchtensap alleen slecht voor jezelf als je maagklachten hebt? Praat eens met je tandarts, die zal je iets heel anders vertellen!
ik vindt gewoon dat het ieder zijn keuze is! als mensen er niet mee eens zijn met het drinken hoef je andere dit niet kwalijk te nemen! en iedreen houd rekening mee dat ze een baby in de buik hebben! ik zou het pas mensen kwadelijk nemen als ze drugs gebruiken..en veel alcol drinken!
Tja ik denk dat je me niet goed begrijpt, ik wil vruchtensap niet met redbull vergelijken, ik zeg alleen dat ook dat weer negatieve werking op je kan hebben en als je zo doorgaat je niets meer mag, Ik vind drugs en redbull geen vergelijking maar ja dat had ik al gezegd. Ik vraag me trouwens wat af he: Als je geen leverworst mag omdat er teveel vitamine A inzit waarom mag je dan wel een multivitaminedrankje waar ook veel vitamine A inzit??? Wie weet dat? Ff beetje offtopic maar ben wel nieuwsgierig.
ik denk dat je mijn hier niet meer bedoelt of je heb het niet goed gelezen! en over de leverworst open daar een form van hem je meschien meer mensen die je erbij willen helpen.