Lengte zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Brigit, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    #1 Brigit, 2 jul 2010
    Laatst bewerkt: 2 jul 2010
    Hallo,

Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben, nu zou ik volgens mijn eigen berekening morgen 4 weken moeten zijn.
    Als ik op sites mijn gegevens in voer 5 juni laatste menstruatie en cyclus ongeveer 23 (cyclus ligt tussen 21 en 23 dagen) dan geeft het aan dat ik 4 weken en 4 dagen zwanger ben.
    Nu zit ik ook op sites te kijken naar de zwangerschap van week tot week. Nu staat overal dat je vanaf 4 weken kan testen, bij mij is het natuurlijk anders ivm mijn korte cyclus.
    Hoe berekenen jullie een korte cyclus? Houden jullie toch echt de laatste menstruatie aan of houden jullie ook rekening met de korte cyclus en de tijd van innesteling ed. Want als ik het zo lees zou ik dan idd 4 weken + zijn want volgens die sites kan je pas testen als er HCG vrij komt (met een normale cyclus van 28 dagen). En HCG komt vrij na de innesteling. Pff ik weet het niet meer...

Ik heb 2 dagen na mijn NOD echt een knaltest in mijn handen gekregen, zodra de urine over het stripje liep kwam de streep al. En heb al vanaf afgelopen zaterdag geen eetlust en steeds ongikrampen en steekjes. Kan je zo snel al klachten hebben? Pff als het antwoord ja is wil ik niet weten hoe mijn komende maanden worden :) Hihi dat heb ik er echt wel voor over hoor!:D Ben veel te blij, nu maar hopen dat het blijft zitten

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!

Goetjes Brigit

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

bij zo'n korte cyclus gaan we uit van de echo-datum, maar je bent wrs langer zwanger omdat je ovulatie wat vroeger geweest zal zijn.

Mirjam

Deel Deze Pagina