Redden jullie het financieel met een kleintje erbij

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MIss X, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Redden jullie het financieel met een kleintje erbij?

1. Voor ons maakt het geen verschil

2. Wij redden het redelijk

3. Wij redden het wel, maar moet wel op elke cent letten

4. Wij redden het nauwelijks

5. Wij komen niet uit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij weten nog niet zo goed hoe het gaat. Ik denk wel dat we het gaan redden hoor, zonder problemen. En ook wij zijn van die mensen die regelmatig uiteten gaan (eigenlijk wel elke week).
    Voor de babyuitzet hebben we de dure dingen met hulp kunnen kopen. Dus gedeelte van de kinderwagen hebben we gehad, de helft van het kamertje.

En dalijk met kleertjes kopen zullen we niet de duurste kleertjes kopen, we kijken gewoon een beetje uit met wat we doen.

En voor nu is het natuurlijk nog zo dat de luiers door het ziekenhuis (dus ziektekostenverzekering) worden betaald.

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja het is onze derde, en met een puber, tiener en baby moet je wat meer plannen. maar we redden het wel hoor! ;)

3. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Wij redden het prima. Ik bedenk me heel goed waar ik mijn geld aan uitgeef en koop me niet helemaal scheel aan onnodige dingen. Als ik na de bevalling besluit om even niet te gaan werken, is dat ook nog mogelijk financieel gezien (niet dat ik dat zou willen hoor). Mijn vriend is de kostwinner (eigen zaak) en mijn inkomen is puur een extraatje voor mezelf eigenlijk. Hopelijk blijft het ook zo... Heb geen zin om me zorgen te gaan moeten maken om geld, maar ja, dat heb je niet altijd in de hand.

4. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Wij redden het ook prima! tuurlijk merk je wel verschil maar ik kan nog steeds doen wat ik wil, we gaan ook nog gewoon uit eten en zo.

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik zeg altijd maar zo: je leeft naar wat je hebt.

Voordat wij een kind hadden gingen we iedere week uit eten en zeker 1 keer in de maand een weekeind weg.

Nu gaan we soms uit eten en 2 keer per jaar een weekeind weg met zijn 2e ofzo.
    Ik hoef ook niet te werken maar wil dat wel graag.
    Daardoor kunnen we lekker sparen.

Er zijn periodes dat we even krap zitten als de meneren van de blauwe enveloppen aankloppen bij ons bedrijf maar dat is een maand en dan gaat het weer goed.

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik heb van te voren ook een globale berekening gemaakt wat we kwijt zouden zijn voor kinderopvang, en andere vaste lasten.

maar ik verwacht eigenlijk geen problemen dat we het niet zullen redden.

7. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    pff wij redden het ook wel,wou na de bevalling graag op part time overschakelen,maar dit gaat niet,spijtig genoeg
    misschien dak na de bevalling ipv 6 dage per week 5 dage per week ga werke,das dan 4 dage per maand minder,da voelt ge ok al direct he

8. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een chreche,ik moet 3 dage per week,en trek je daarvan terug via belasting?

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    dat verschilt natuurlijk erg veel per creche en b het is inkomensafhankelijk

maar per 1 januari 2007 krijg je meer terug omdat nu iedere werkgever verplicht is om zijn deel mee te betalen.
    maar mijn vriend en ik verdienen allebei nog goed en krijgen best een groot bedrag terug
    je hebt hier een rekenprogramma voor maar waar deze staat weet ik zo even niet
    Wij persoonlijk zijn op dit moment ongeveer 75 euro per maand kwijt voor 2 dagen voor 1 kind

10. Niet meer actief

Ik heb nog niet echt ervaring. Krijg nu nog mijn fulltime salaris. Per 23 april ga ik 24 uur ipv 38 uur werken. Mijn man blijft gewoon 40 uur werken, maar heeft een nieuwe functie. Hij gaat er dus in salaris op vooruit. Dat compenseert mijn salaris weer. Wij verwachten prima uit te kunnen. Voorheen gingen wij vaak uit eten en vooral verre vakanties. Die zullen nu niet meer zo zijn. Soms ben ik wel eens bang wat er zal gebeuren straks, maar ik moet niet zeuren. Heb altijd graag controle op alles;) hihi

11. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Wij waren gewend om lekker te leven. Gingen 1x per maand zeker stappen, kochten mooie kleren, het maakte allemaal niet zo uit.
    SInds Merijn er is ben ik 2 dagen minder gaan werken en dat merken we duidelijk.
    Dus nu moeten we goed opletten wat we doen.
    het leven is over het algemeen duurder geworden dus ik wijt niet alles aan Merijn ,maar ja, opletten is er wel bij. We kunnen niet zomaar alles kopen wat we willen.

12. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

We hebben nog geen kinderen, maar gezien onze huidige financiele gang van zaken denk ik dat er niet veel problemen zullen zijn. We zijn niet schatrijk maar er komt genoeg binnen en we hebben geen luxe wensen waardoor er genoeg overblijft voor ons toekomstige kleintje(s).

13. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    Wij gaan het denk ik prima redden. Ik hoef ook niet te werken

14. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Hier geen verschil

Ik ga minder werken, maar mijn vriend is nu met een opleiding bezig en hij gaat meer verdienen.

15. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik moet meer op de centen letten.
    Omdat ik alleen ben straks met de kleine, en ik mijn werkdagen ( werk dan weer op 0-uren basis) aan moet gaan passen aan mijn ouders, want die passen straks enkele dagen in de week op de kleine.
    Maar momenteel probeer ik tussen de 25 - 60 uur in de week te werken, om het straks wel wat makkelijker te hebben, financieel.
    Helaas breekt het me nu op, maar heb helaas geen andere keus, als het mij niet lukt dan weiger ik ook wel, maar ik probeer door te zetten.

Maar we gaan het wel redden, daar ben ik van overtuigd!

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij merken ook geen verschil... een baby kost niet veel vind ik (behalve die eenmalige grote aankopen zoals kamer, wagen enz.). Straks als ze naar school gaan zullen we er een stuk meer aan kwijt zijn maar het is toch niet te voorspellen hoe ons saldo dan is. Ik ben overigens thuis en mn man werkt.

17. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    We waren al nooit van die spenders, al ging het altijd wel op. Maar ik merk niet echt verschil nou de kinderen er zijn.

Deel Deze Pagina