redden jullie het?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door odet, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL

500 aan vaste lasten is wellicht wel erg veel? Ik zit namelijk precies hetzelfde, 1500 inkomen, 721 huur.

Ik kom namelijk op 360,- aan overige vaste lasten, inclusief autoverzekering en wegenbelasting! En zelfs nog een sport en mobiel abonnement.

Ik zou heel kritisch je abonnementen door kijken en schrappen of wijzigen wat je kunt.
    Ik heb bijvoorbeeld mijn energie een stuk omlaag gekregen zonder mijn expartner en betaal nog geen 100 euro pm voor gas en licht.
    Ook je tv etc kun je flink op besparen...

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Super, dank je voor de uitleg. Stukje stress minder inderdaad

3. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De woningbouw geeft huurverhogingen automatisch door aan de belastingdienst. Dus ook daar hoef je niks mee te doen...

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik huur particulier dus zal even kijken hoe dat gaat dan

5. odet

odet Niet meer actief

360,- vaste lasten?
    100,- gas en licht?
    ik betaal nu (incl mijn man) 180 aan gas en licht.
    onze tv is best duur geloof ik aan abbo (dacht iets van 50,-)
    140 vgz
    weet nu even niet meer waar de rest vandaan kwam, maar die 500 was echt zonder auto en sport abbo e.d.

en als ik maar 1/3 van mijn loon mag verwonen, dan mag ik maar voor 300 wonen.
    dat kan hier echt niet.

6. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja 360,- incl alles... handig shoppen... Zuinig met stroom en water, terwijl ik ook gewoon een vaatwasser heb en om de dag draait.
    Ongeveer 5 a 7 wassen per week, ook op 60 graden.

gas/stroom 91,-
    Verzekering bij fbto met losse modules 97,-
    Tele 2, internet, basis tv en telefoon 33,-
    Autoverz WA Plus 42,-
    wegenbelasting 46,-
    inboedel en aansprakelijk 11,-
    mobiel 20,-
    sport 18,-

Echt niet onmogelijk hoor maar je moet wel met het minimale akkoord gaan...

Daarnaast heb ik 250 pm voor boodschappen en 90,- pm voor benzine...

7. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet lukken, maar met weinig luxe. Ben dan niet alleenstaand, maar heb het zeker moeilijk ( gehad vooral)
    Wij hebben geleefd van 900 euro per maand aan bijstand ( man was schoolverlater dus je wordt de eerste zes maanden gekort).
    Ook wij hebben twee kinderen en kregen daarvoor toeslagen etc.
    Onze huur was 540 en kregen 230 aan huurtoeslag. Daarnaast beide een eigen risico van 850 dus een premie die we konden denken doormiddel van de zorgtoeslag.
    We hadden geen auto en geen telefoon abonnement, geen sport abonnementen of andere bijzaken.

We kwamen maandelijks niet rond omdat we ook nog eens schulden hadden.

Ondertussen heeft mijn man werk en verdient 1340 geloof ik.
    Nog steeds niet veel aangezien we een derde kindje krijgen en groter moesten gaan wonen ( woonde in een appartement zonder lift met twee kleine slaapkamers.) onze huur bedraagt nu 699 euro. We krijgen 260 aan huurtoeslag en nog steeds t maximale aan zorgtoeslag etc.

We hebben geen auto, geen tv abonnement, geen sport abonnement abonnementen. Alleen een internet abonnement van 10 pm

Daarnaast geen uitjes, geen nieuwe kleding ( voor de kids meestal tweedehands). Ik maak alles zelf en zijn wekelijks 50 euro aan boodschappen kwijt, incl schoonmaakmiddelen.
    Er zijn zelfs weken dat er echt niks overblijft en dus moet doen van 30 EUR voor een week. Ik zelf heb ook nog een gluten allergie dus ooknnog eens duur eten.

Oké k geef toe, k word depressief tijdens het typen van dit bericht..

Maar wat ik dus eigenlijk wilde zeggen.. Kinderen hebben alleen liefde en aandacht nodig.. En onderdak natuurlijk, verder komen ze niet snel te kort.

8. odet

odet Niet meer actief

pffff zit hier nu te huilen.

ook ik weet dat het allerbelangrijkste is dat ze liefde en aandacht krijgen.
    maar als ik dan denk aan alles wat ze nu hebben en straks (nu eigenlijk al) niet.
    hoe moet dat bijv met sinterklaas?
    en we konden overal naartoe, binnenspeelplaats, strand, vakantie, pretpark, zwemmen.
    dit alles kan nu niet meer en daar heb ik erg veel moeite mee.
    ik gun ze zo graag alles :(

9. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Ga met je kinderen naar de kinderboerderij. Maak een 'zoektocht' naar speeltuinen en fiets daar langs. Neem een flesje water mee en crackers en je hebt nog een picknick ook.

TV voor 50 euro per maand?! Wij hebben alleen netflix. 8 euro per maand. Geen gewone TV maar ook echt niet nodig. Zelfs zonder netflix moet het ook lukken met de DVD's die in huis zijn.

Boodschappen hoeven niet gek duur te zijn. Je wordt vanzelf creatief. Op een gegeven moment is het zelfs een sport om alles zo goedkoop mogelijk te vinden :D
    Kringloopwinkels zijn een schatkamer. Op facebook zit ik op een 'ruilen en weggeven' groep. LEUK! In je eigen regio, dus makkelijk te fietsen en vaak echt leuke ruiltjes tegen weinig :)

Mensen zijn vaak veel behulpzamer dan het in eerste instantie lijkt.
    Besparen kan. Echt. Je moet het alleen kunnen zien. Die berg waar je nu tegenop kijkt moet je niet zien als 1 lange wandeling, maar als kleine stapjes waardoor je vanzelf bovenaan komt.

Maak een plan. Geen idee hoe oud je kids zijn, maar betrek ze erin.
    Mijn dochter ruilt graag zelf oud speelgoed voor andere dingen via facebook. Waar ze niet mee speelt ruilt ze in voor iets anders, en dat is net een cadeautje dan :)
    Sinterklaas en kerst gaat niet om dure cadeau's of luxe. Het gaat om samen zijn. De cadeau's maken niet de herinneringen die zo dierbaar zijn, het is de tijd die je samen besteed en de sfeer die je in je hart sluit.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Het word op de kleintjes Letten maar het moet lukken.
    Mijn moeder heeft het ook alleen gedaan met bijstand en zonder een dubbeltje alimentatie, ze heeft zichzelf altijd tekort gedaan om mij te laten paardrijden, uitjes te geven en cadeaus.
    Ik zou ook kijken voor een goedkopere woning, deze is best duur.
    ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar is een baan zoeken geen optie?

Deel Deze Pagina