eenkennig nu al?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cat2, 15 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ons dochtertje is 3,5 maand. Tot een paar weken geleden was er niets aan de hand. Mensen die hier op bezoek kwamen konden haar optillen en bv flesje geven. Ze lachtte en vond het prima. Sinds kort is mij opgevallen dat ze erg eenkennig is. Als iemand anders dan mama of papa in de buurt is begint ze al te huilen. Er hoeft maar iemand anders in de kinderwagen te kijken en dan huilt ze ook. Visite die haar nu optilt, ook als ik haar eerst laat wennen, dat gaat niey. Dan begint ze hard te huilen.
    normaal is dit toch pas vanaf een maand of 7? Hebben meer mensen dit zo vroeg meegemaakt? Ook als mijn vriend haar een flesje geeft houdt ze mij de hele tijd in de gaten. Hebben we iets verkeerd gedaan of is er iets wat we nu kunnen doen hieraan?

2. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    O nee hoor, had mijn dochter ook al vanaf een maand of 4. Nu nog, zo af en toe. Vervelend he?

Ik heb er niks aan gedaan, het gaat wel over. We gaan wat minder op visite dan normaal, en als ze het niks vindt blijven we maar eventjes. En men moet maar even accepteren dat ze niet op schoot gaat. Dat komt wel weer.

Mijn dochter heeft het niet bij iedereen meer, en ook niet altijd. Hangt van haar bui af denk ik.

3. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hier ook een fase gehad rond de 4 maanden, was 'bang' dat rond 8 maanden weer terug zou komen, maar tot nu toe valt het erg mee.

4. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Hier ook al met die leeftijd. Lekker accepteren en dan fijn bij papa en mama zitten.
    Hier zelfs zo erg dat papa op gegeven moment niet goed meer was. Gelukkig was dat in week weer voorbij.

5. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had het met drie maanden al. We gingen voor het eerst een avondje naar het theater met ons twee. Opa en oma oppassen. Nou dat was een drama, toen we thuis kwamen was niet alleen onze dochter volledig overstuur, ook oma was in tranen. Ze hadden ons niet gebeld, omdat ze ons dat avondje uit gunde. Maar hadden ze toch maar gebeld, want ik denk er nog altijd met een naar gevoel aan terug (en dochter wil nog altijd niet graag bij deze opa en oma zijn, weet niet of dat nou daardoor komt). Maar vanaf die tijd is ze heel eenkennig geweest, met periodes dat het extreem is (zoals nu, met de 17 maanden sprong) en soms ook betere periodes. Ze is heel kieskeurig in wie ze wel en niet vertrouwt. Dus het kan heel goed!

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier ook!
    Al is het al wel weer wat beter aan het worden..

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja hoor, hier ook gehad. Normale ontwikkeling, inderdaad beetje aan de vroege kant dus zal wel stukje karakter meespelen.

Bij gezelligheid, samen eten etc, dan ontdooide DL wel, maar nog steeds (nu 22 mndn) duurt het even. Oma en opa mogen haar inmiddels wel een kusje geven (als ze snel zijn).

Ik heb altijd tegen mensen gezegd dat ze het niet af moesten dwingen en haar ruimte moeten geven (waren M en Sm het niet mee eens helaas).

Mijn vriend heeft ze het niet bij trouwens, wij zijn voor haar even vertrouwd. Misschien kan je dat wat extra stimuleren, is wel handiger!
    Hier had (heeft) papa vaste taken , qua bepaalde voedingen en in bad doen enzo.

8. Hier ook op die leeftijd al hoor! En als ze dan in de supermarkt begon te huilen omdat een vreemde tegen haar praatte en ik zei dat ze een beetje eenkennig was, kregen we altijd te horen dat dat ééééécht nog niet kon en dat ze daar véééééél te klein voor was ;) Ze heeft het nu nog steeds, trouwens. Moet echt héél erg wennen aan nieuwe gezichten en wil absoluut bij niemand anders dan papa, mama of haar broer zitten..

Wat ik wel altijd mooi vind; andere kinderen zijn echt geen probleem. Bij mijn broertje van 11 heeft ze er helemaal geen last van en als er kinderen op het schoolplein bij de wagen komen staan, is er ook niets aan de hand. Maar een volwassene.. Ai :D

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    ugh wat naar! ik ken het!

on topic,
    ook hier begon ze bv spontaan te huilen als ze mn vader zag rond die leeftijd.
    nu is ze vrienden met iedereen, mits een van ons er bij is. Iedereen krijgt een "hey!" met een high five of boks. Maar zodra wij uit beeld zijn of weg gaan begint ze nog te huilen :) Ik merk dat het nu vooral is als ze ons weg ziet gaan (bv bij de gastouder) maar zodra ik de woonkamer deur dicht heb is ze stil en vind ze het wel weer prima.

komt vast goed! Ik raaf je aan om dr niet panisch cast bij je te houden. Maar wat ik altijd doe ik dat ze even een wen periode bij mij op schoot heeft en ik dr dan los laat (en dus niet meteen aan de visite geef). dan kan ze even dr ding doen en zien dat alles oké is.

10. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Haha schattig! Zie het helemaal voor me: "Hey gozer! *boks*" Zoals de petjesjeugd dat doet zeg maar, maar dan een heel schattig meisje ;)

Deel Deze Pagina