Bang voor mannen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Eden28, May 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Mijn kleine meid is dus bang voor mannen, vrouwen geen probleem! Ze is dan alleen een beetje verlegen. Maar als mannen tegen haar gaan praten dan krijst ze het uit. De enige man bij wie ze het niet heeft is haar papa. Ook voor haar opa's is ze bang

Wat is dit toch?

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Die van mij ook hoor! Vooral rond die leeftijd, het wordt nu weer beter. Maar nog steeds is ze veel eenkenniger rondom mannen (en oude vrouwen) dan bij (jonge) vrouwen.

Bij haar lag dat denk ik aan dat ze gewoon meer met vrouwen in aanraking kwam, en ook meer verschillende. Ze heeft thuis natuurlijk wel haar papa, en ze heeft haar ooms en opa's, maar ook voor haar ooms was ze erg bang, en de opa's moeten ook elke keer weer even hun best doen om haar vertrouwen te winnen (gaat wel steeds sneller).
    Terwijl alle leidsters op de creche jonge vrouwen zijn, dus ik denk dat ze daar gewoon vertrouwder mee is...

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Misschien komt het door de lage stem? Kinderen houden meer van hoge stemmetjes toch? Onbewust gaat je stem toch altijd wat hoger wanneer je met kinderen praat. Of zeg ik nu iets raars ;)

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Nou, mijn dochter is nog iets jonger dan de jouwe, maar die begint nu al met iedere kerel die ze ziet te sjansen, ze zwaait dan alsof haar leven er vanaf hangt hahaha. Soms wordt het bijna gênant:D.

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Haha ja dat kan ook. Op het KDV was er ook zo'n meisje, die was gek van mannen, was echt niet weg te slaan bij mij man de de leidsters mochten er toen niet weer terug pakken haha

6. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Mijn dochter is verlegen rond mannen maar tegelijkertijd denk ik dat ze ze heel leuk vindt. Klinkt wat raar maar er is ook een soort aantrekkingskracht/nieuwsgierigheid want als we naar m'n moeder gaat dan is ze in het begin heel erg verlegen naar haar vriend toe maar als ze eenmaal loskomt dan mag hij wel met haar spelen (optillen en zo heeft ze liever niet). Bij thuiskomt praat ze honderduit over hem maar ook over andere mannen die ze tegenkomt en waar ze heel verlegen bij is. Er is dus wel een soort van overmatige interesse.

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    onze dochter heeft het zelfde, altijd al gehad. wat dus een drama is als we ergens op bezoek zijn of bezoek hebben. dan zit ze aan mama vast geplakt en ohwee als ze tegen haar gaan praten of aanraken. dan gilt ze het uit. en dit heeft ze al vanaf haar geboorte.. sommige mannen zijn ondertussen geaccepteerd, zoals mijn vader (daar logeren ze soms) maar mn schoonvader.. nee die nog niet.
    en ik vind het rond uit K*T, want nu is er niemand die op beide kids kan passen behalve mijn ouders..

Share This Page