Rede tot ontslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Je kunt geen vrije dag opnemen want die heb je niet, je hebt aangeboden thuis te werken maar dat mag niet van ze, en er is overmacht in het spel.. Nee, je hebt naar oplossingen gezocht, dus ik vind dat ze je hiervoor echt niet kunnen ontslaan.

Maar ik heb in meerdere topics van je dingen gelezen hoe het er daar aan toegaat waarvan ik denk 'wtf?', dus het zou me nog nauwelijks verbazen eigenlijk :)

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    haha, ja of praktisch naast zn werk woont denk ik. Mijn man's werk is gelukkig super relaxed, als ik naar het ziekenhuis moet voor het een of ander krijgt hij gewoon vrij (zonder dat het hem wat kost) zodat hij bij de kinderen kan blijven. Gisterenavond waren ze ook heel duidelijk, blijf hoe dan ook thuis, wij zijn gesloten.

3. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nou zo gaat het er echt niet overal in Engeland aan toe hoor, ik lees ook dingen van haar waar van ik denk WTF?

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En daar hebben ze op zich natuurlijk op wel een punt.

Maar.. Kun je niet ipv een verzoek naar die agencymanager sturen...
    Er een mededeling van maken?
    "In overleg met ... Zal ik vandaag niet aanwezig zijn"
    Kun je altijd nog zeggen dat je wel een vrije dag ervoor opneemt als ze moeilijk doen. Maar je hebt jezelf in ieder geval wel ingedekt.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gelukkig maar :$

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb het drie jaar geleden gehad met de hevige sneeuwval toen.

Trams reden niet bussen reden niet.
    Ik stond tot mn knieën in de sneeuw op sommige stukken was het gewoon gevaarlijk omdat je de stoepen niet meer zag of putten oid.
    Werk gebeld en die zeiden doodleuk je gaat maar lopen! En doe je dat niet ben je je baan kwijt.

Toen heb ik gewoon gezegd prima! Maar ik ga geen gevaarlijke capriolen uithalen om op mijn werk te komen.

En heb er daarna gewoon nog 3 jaar gewerkt. En de volgnde dag werd ik netjes door mijn teamleider gehaald en gebracht samen met meerdere collega's

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen idee of het geacceptteerd is dat ik niet aanwezig ben of niet, heb nog geen telefoontje of mailtje van hem gehad.

Wel van collega's of ik even wat mailtjes wilde vertalen maar dat kan natuurlijk niet omdat ik niet thuis mag werken. Zit nu met m'n dochtertje te spelen..

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmm, ik had dan toch mijn goede wil getoond en iig wat mailtjes vertaald... Dan hebben ze nl. helemaal niks om over te klagen, maargoed. Blijkbaar kun je ook zonder je baan, anders zou je denk ik wel die moeite doen. (Helemaal niet vervelend bedoelt).

9. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Gaat hij dan ook die taxi betalen?

Hier kost een taxi mij meer als dat ik die dag verdien.
    Dan blijf ik dus gewoon thuis.

10. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik zou idd ook even die mail;tjes vertaald hebben... al is het maar voor je collega's die zonder jou harder moeten werken

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Tsss spelen in de baas z'n tijd, ga maar gewoon 30 km fietsen, goed voor je conditie!! :p

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

dat zou ik ook doen. Laat in ieder geval je goede wil zien...

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als mijn trein niet rijdt of ik ben 2 uur enkel onderweg voor een traject van 20 minuten, dan is dat maar zo. En dan raak ik niet op 't werk.

Als alles weer es vertraging heeft bij de spoorweg, tja, dan kan ik er niks aan doen dat ik te laat ben op mijn werk.

Ik heb wel een flexibele baas. Die zelf dagelijks in de file staat met de wagen en dus snapt dat zijn medewerkers af en toe te laat kunnen zijn. En openbaar vervoer promoot.

Het belangrijkste is dat ik "globaal" mijn uren haal.
    Kom ik dus pas om 10 uur binnengewaaid in plaats van om 9 uur ofzo, dan werk ik gewoon 's avonds of de volgende dag een uur langer.
    Geraak ik er echt niet, dan werk ik op een andere dag die week of de volgende week (ik werk 3 dagen per week).

Nee, ik sta er niet om te springen om te laat te zijn of niet te gaan. En ik doe echt wel mijn best om op tijd te zijn. Maar ik kan niet toveren en gelukkig beseft mijn baas dat wel (ik moet overigens eerst 5 minuten te voet, dan 10 minuten met de bus naar 't station, dan 20 à 25 minuten met de trein, dan 15 minuten met de tram en dan nog een dikke 5 minuten te voet - ik vertrek goed op tijd, maar in heel die ketting zijn er quasi dagelijks wel kleine vertragingen).

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Denk niet dat het een reden tot ontslag mag zijn. Maar hoe ga je dat straks in de winter doen dan, als de treinen niet rijden vanwege hevige sneeuwval?

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Tja of dat de juiste instelling is... kweetniethoor...

Tenzij je baas zich daar volledig in kan vinden.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Die mailtjes had ik dan wel weer mee geholpen..

17. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Dit dus. Ik denk dat ze er niet echt rekening mee gaan houden helaas. Ik heb in de winter 3 kwartier door de sneeuw kunnen lopen (nouja wil je het lopen noemen?) om op mijn werk te kunnen komen. De bussen reden niet omdat dit te gevaarlijk was, sneeuw lag te hoog. Ik zakte ook echt weg in de sneeuw. (was ook nog op 24 december, dus super rustig op kantoor omdat iedereen (alle klanten) met kerstmis bezig is) maar de baas zei dat ik toch moest komen werken. Was mijn eigen probleem / verantwoordelijkheid dat ik geen vervoer had en ik moest maar daar zien te komen.

18. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Ik vind het geen goede reden voor ontslag, maar als ik het zo lees is het wel vaker voor gekomen. En als dit vaker voor komt dan mogen ze het wel gebruiken als een reden voor ontslag.

Is er niet iets te regelen dat je op de kosten van de baas een taxi kan pakken of de kosten kan delen?
    En anders toch kijken of je wat dichter bij huis kan werken.

19. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Heb het dan wel over als ik echt niet met ander vervoer op mijn werk kan komen. Dus geen fiets,auto, ov.
    Het echte uiterste dan..

20. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal

fout fout fout, je wil goodwill omdat je niet kon komen, goodwill moet je verdienen, en als je door het vertalen van een mailtje de goodwill van je collegas kan krijgen, JA dan doe je dat.

is je mentalitijd altijd zo? dan zou het inderdaad best eens zover kunnen komen dat je ontslagen wordt, wellicht vandaag niet maar van het winter wel.

Deel Deze Pagina