Hier ben ik het wel mee eens. Kan je ook echt niet maken tegenover je collega's die door weer en wind zijn gegaan en nu harder moeten werken.
Nou ja, als mijn man op 1 dag 160 pond moet betalen om op zijn werk te komen dan werkt hij dus 4 dagen voor niets. Lijkt me niet de bedoeling of wel? Die mailtjes had ik overigens wel gedaan, dat is toch geen moeite?
ik bekijk het even van de andere kant baas kant. Ik zou niet blij zijn dat me personeelslid niet zou komen door slecht weer maar dat van vandaag kan ik dan wel weer in zien. je hebt na eer en geweten gehandelt maar kon echt niet op je werk komen nou dan zou ik me er bij neerleggen als baas. Maar dat je nog te flauw bent om die emails niet te vertalen daar zou ik echt pislink om zijn en echt niet leuk vinden. dit zou wel een rede kunnen zijn dat ik je eruit zou gooien. De baas moet wel uitzonderingen voor jou maken maar anders om niet. Regels zijn regels zeg je maar je zou het ook niet leuk vinden als je bijvoorbeeld een ziek kind hebt en de baas zegt dat je niet na huis kan.dan ben je ook blij dat je wel na huis zou mogen als uitzondering. het moet van twee kanten komen en daar krijg ik bij jou niet het idee van. Sorry voor deze reactie maar bekijk het ook van de andere kant. En ja ik ben deels chef. vandaar dat ik mischien zoeen reactie geef.
Wij hebben veel personeel, als ze door het weer niet kunnen komen is dat pech voor ons. Als ze dan niet willen reageren op een mail van ander personeel, is dat voor ons een reden om te ontslaan ja. Sorry voor mijn reactie maar mooier kan ik het niet maken. Vervelend en heel naar voor je maar toon dan tenminste wel dat je wil.
Ja 3 kwartier okay, maar mijn man is 5.5 uur onderweg (onder normale omstandigheden) als hij zou moeten lopen. Wij wonen ruim 22 mile van mijn mans werk af, met de trein een klein half uurtje, als er bussen zouden rijden moet hij 4 keer overstappen en duurt het 4,5 uur, een fiets hebben we niet (en vanuit hier naar hartje London fietsen is ook geen doen ook) dus ja, dan houdt het al snel op helaas. Gelukkig heeft mijn man een zeer nette werkgever, en zoals vandaag is gewoon het hele kantoor dichtgegooid.
Ik denk dat je met deze actie zojuist je eigen glazen hebt ingegooid. Ik denk dat je de volgende keer helemaal niks meer hoeft te verwachten. Ben bang dat je met deze actie ook geen vrienden met je collega's gemaakt hebt. Wanneer je een dag vrij had opgenomen, kon ik me er nog iets bij voorstellen maar nu je "gratis" thuis zit vind ik het persoonlijk een vreselijk nare instelling.
Helemaal mee eens!!! Sorry maar ik zou me kapot irriteren aan zo'n actie van een collega.... Zelf door weer en wind, 3 uur file getrotseerd, naar kantoor gekomen. Het is hartstikke druk omdat de helft van het personeel niet kon komen. Dan vraag je een collega om hulp en dan krijg je doodleuk als antwoord 'mag niet thuiswerken" en "zit met mijn kindje te spelen". Sorry maar flexibiliteit moet van 2 kanten komen....
Nee maar ze mocht ook niet thuisblijven en dat deed ze toch... In dit geval had ik, zeker omdat je baan op het spel staat die mailtjes behandeld om mijn goede wil te tonen.
Van haar teamleider mocht ze wel thuisblijven toch? Alleen wist ze niet hoe de baas zou reageren.. (maar ja, ik was op 1 of andere manier echt wel gegaan, desnoods met taxi. Dan maar evt een dure rekening daarvan. Mn baan is me heilig, en als ik die niet zou willen verliezen had ik er dat zeker voor over).
Ikzelf ook hoor, vandaar mijn reactie ook. Als het dan echt niet zou lukken zou ik of vrij nemen of via de mail bereikbaar blijven zodat ik thuis kon ondersteunen. Ik heb zelf zo'n collega dus misschien dat ik daarom ze heftig reageren dan schiet zo'n opmerking ik zit lekker met mijn dochtertje te spelen en vertaal die mails niet in het verkeerde keelgat.
Beetje late reaktie misschien, maar ik heb ervaring met beide kanten van het verhaal: heb jarenlang in Londen gewerkt, en ook regelmatig i.v.m. weeromstandigheden met geen mogelijkheid op mijn werk kunnen verschijnen. Nu had ik een zeer begrijpende werkgever (wel een vast contract), dus dit was nooit een probleem. Mijn ervaring met Werkgevers in Engeland is sowieso uitsluitend positief. Nu wil het feit dat ik voor een agency werkte (dus bij de agency zelf)... Het feit dat de agency boss van TS kwaad was is logisch: a) Hij loopt inkomsten mis voor elk uur dat TS niet werkt, en b): het is zijn taak om slecht nieuws over te brengen on behalf of het bedrijf waar TS werkt. Haar manager zal dat zelf niet doen, daar betaal je een agency voor. Het is echter niet aan de agency om te bepalen of TS ontslagen wordt of niet. Die keuze ligt bij het bedrijf welke haar inhuurt. Feit is wel dat TS een tijdelijk contract heeft, welke op elk moment zonder reden opgezegd kan worden. Indien haar manager vindt dat ze normaal gesproken prima functioneert zal ze m.i. over dit akkefietje haar baan niet verliezen. Als e.e.a. echter al niet zo lekker liep is dit een handige aanleiding voor opzegging contract... @TS: ben je inmiddels weer gaan werken? En wat waren de reakties?
Een hoop ophef over het feit dat ze de mails niet wil beantwoorden. Maar als ze als compensatie een verlofdag heeft ingeleverd dan vind ik het geen probleem dat ze de mails niet beantwoord. Ze heeft immers verlof, ongeacht de omstandigheden waarin/waarop het is genomen. Indien ze thuis zit in tijd van de baas tjah, dan was het misschien verstandig om dit wel te doen. @TS ik hoop dat je geen problemen hebt gehad verder.
Ik denk dat je me misschien verkeerd begrijpt. Ik vond 3 kwartier door de sneeuw baggeren al van den zotte! Wat ik probeerde te zeggen is dat de werkgever het weinig zal interesseren hoe je op je werk komt, als je er maar komt. Helaas word er niet vaak met de situatie rekening gehouden.
Maar weigerde wel mails te beantwoorden van collega's die misschien wel heel veel omwegen hebben gemaakt om uiteindelijk op het werk te komen. Maargoed TS laat eens horen hoe of wat?