Hallo allemaal, Wij hebben rolluiken in ons huis, dus sowieso gaan 's nachts alle rolluiken dicht en is de kamer helemaal donker. Overdag hangt er verder niets voor de ramen boven. Is het toch handig iets van gordijnen op te hangen? Zat zelf te denken aan een rolgordijn , lichtdoorlatend? (mijn rolluik is nl al erg verduisterend op zich) Bij de praxis heb je wel leuke heb ik gezien. Wat doen jullie en wat zou jullie advies zijn?
verduisterende gordijnen hier. of in elk geval, die moeten er komen als je de gordijnen voor overdag wil, zou ik toch wel een redelijk verduisterend gordijn nemen, ipv licht doorlatend. tenzij je ook overdag de rolluiken dicht wil doen natuurlijk
Ik heb een verduisterend rolgordijn en dunne gordijnen. Wil sowieso overdag de kamer van de kleine niet verduisteren. Is wel goed voor zo'n kleintje om verschil tussen dag en nacht te merken naar mijn idee. Gordijnen maken de kamer wel af trouwens.
Zelfde als Saar22. We hebben verduisterend rolgordijn en dunne gordijnen, maar die gordijnen hebben we gekozen omdat het de kamer afmaakt.
Wij hebben de rolluiken ook overdag dicht. En hebben gekozen voor gordijnen erbij zodat het het kamertje "af" maakt. Ons ventje heeft geen moeite met zijn dag/nacht ritme omdat zijn kamertje erg donker os als hij naar bedje gaat. Het dempt ook de geluiden van buiten en dan heeft hij geen last van buren die druk aan het grasmaaien zijn of de buurkindertjes die buiten spelen...
bedankt voor jullie reacties! als ik een lichtdoorlatend rolgordijn neem, kan ik altijd de rolluik een beetje laten zakken. Als ik een verduisterend rolgordijn neem, wordt het altijd donker op de kamer. met een lichtdoorlatend gordijn icm rolluik heb ik nog een beetje keuze wat ik doe , toch?
Wij hebben op onze slaapkamer ook een rolluik en een licht doorlatend gordijn. In principe doe ik overdag alleen het gordijn dicht als dochter gaat slapen maar soms laat ik het rolluik ook wat zakken zodat ze wat rustiger kan slapen.
Wij hebben n verduisterend rolgordijn, alleen komt er nog wat licht langs de zijkanten. Nu hebben we er ook witte gordijnen gehangen, vanwege het geluid en omdat het toch "af" maakt, maar dat scheelt ook in licht. Het is niet super donker, maar donker genoeg om te slapen lijkt mij!
ik heb op de babykamer luxaflex en gordijnen. De gordijnen zijn vrij lichtdoorlatend en met de luxaflex wordt het donkerder. Zowel overdag als 's nachts doe ik beide dicht. Overdag is het veel lichter als 's nachts natuurlijk nooit problemen mee gehad. Op Tycho zn kamer zit een rolgordijn en ik hang er gordijnen voor. Dus ik kan het pikkedonker maken overdag maar dat vind ik niet echt nodig. Het rolluik hangt e rmee romdat de hele dag de zon op die kamer schijnt, dus het wordt er echt bloedheet in de zomer. Er hangen ook lamellen op deze kamer dus gordijnen is niet nodig maar ik vind het net ff ene tikkie gezelliger en warmer aandoen. Onze slaapkamer heeft ook rollui en lamellen maar half jaar geleden toch gordijnen opgehangen en ik vind het mooier staan. Dus hier hang ik evengoed gordijnen op. Ik kijk bij ikea of bouwmarkt, daar zijn ze niet zo heel erg duur als bij een speciaalzaak. xx
Wij hebben rolluiken en een paar lichte gordijnen. Die gordijnen zijn overdag dicht (zon schijnt er 's middags op), en 's nachts gaat het rolluik bijna dicht. In de hoge zomer gaan de rolluiken overdag ook wel dicht (zon er te vol op), dan laat ik de kamerdeur wijd open, zodat het licht van de andere kant van het huis er wel in komt..
Ik zou zeker iets van gordijnen of rolgordijnen kopen, al is het alleen alleen al voor de aankleding. En voor het donker maken heb je het niet nodig dus iets verduisterends heb je niet nodig.
Wij hebben het donkerblauwe (niet superverduisterend maar wel een beetje) rolgordijn laten hangen en er een paar leuke witte katoenen gordijnen met print voor gehangen: maakt niet alleen de kamer af, maar zorgt ook voor wat privacy overdag zodat ik kan voeden in een stoel bij het raam zonder voor al het voorbijrijdende verkeer in mn blote memmen te zitten