Bruiloft en stiefmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door JongeMama22, 14 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongeMama22

    JongeMama22 Niet meer actief

    Dames ik heb even jullie mening ergens over nodig.

    Een paar weken geleden ben ik ten huwelijk gevraagd door mijn vriend. We zijn helemaal in de wolken natuurlijk. Wij willen 10 november 2013 trouwen. Genoeg tijd om een mooie bruiloft te organiseren. Waar we ook mee bezig zijn. Nu waren mijn vriend en ik de gastenlijst aan het maken. Wij hebben besloten om het klein te houden en alleen de mensen uit te nodigen die dicht bij ons staan.

    Mijn schoonvader heeft een vriendin. Sinds ongeveer een half jaar. Zij heeft 2 volwassen kinderen van 18 en 20. Ze wonen wel nog bij haar thuis maar voor de rest leven ze hun eigen leven. Mijn schoonvader en zijn vriendin wonen niet samen,zijnerven daar ook nog geen plannen voor. Nu hebben we haar wel op de gastenlijst staan omdat ze zijn vriendin is en ze is verder ook een aardige vrouw. Haar kinderen hebben we 1 keer gezien , ze lijken wel aardig maatregel we hebben ze niet uitgenodigd op onze bruiloft. Simpelweg omdat we niets met ze hebben, ze zijn niets van ons en ze staan niet dichtbij ons.

    De vriendin van mijn schoonvader vroeg waarom haar kinderen niet zijn uitgenodigd. Dus ik heel duidelijk en vriendelijk gezegd dat wij absoluut niets tegen ze hebben maar om de bovengenoemde redenen niet uitnodigen op onze bruiloft. Zij werd ontzettend kwaad en ze zei dat ze het maar raar vond dat ik onderscheid maakte tussen haar kinderen en mijn eigen broers en zussen. (ja logisch toch) en dat dit allemaal mijn ieder zou zijn , terwijl mijn vriend en ik alles gezamenlijk hebben besloten en erover gehad hebben en zijn het erover eens met elkaar. Ze zei ook nog dat het wel aan mijn hormonen zou liggen.

    Nou is mijn vraag. Ligt het nou aan mij en moet ik toch haar kinderen uitnodigen of zouden jullie hetzelfde hebben gedaan?

    Nou is mijn vraag ben ik echt zo on
     
  2. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Getypt op je telefoon met auto correctie? hihi ;)

    Maar het is jullie dag, en jullie nodigen dus uit wie jullie willen!
    heeft verder helemaal niemand ook maar iets over te zeggen!
     
  3. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Nee hoor, niets van aantrekken. Toen wij trouwden hebben wij ook niet de zonen van de vriendin van mijn vader uitgenodigd, gewoonweg omdat we 1) niets met ze hebben en 2) ze alleen op verjaardagen zien en dat is dus 2 keer per jaar ... en dan wonen mijn vader en zijn vriendin wel samen.

    Jouw bruiloft, jouw wensen...

    Gefeliciteerd trouwens ;)
     
  4. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    #4 Romy1979, 14 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2012
    Ik ben van mening dat je je bruiloft moet vieren met de mensen die dicht bij je staan. En dat doen die kinderen niet.

    Geven jullie ook een receptie/feestje? Dan zou je ze daarvoor kunnen uitnodigen.

    Ow die opmerking dat het aan je hormonen zou liggen vind ik zo flauw...Beetje laag bij de grond.

    edit--> het is nog 16 maanden tot jullie bruiloft. Dus voordat de uitnodigingen de deur ben je zo een jaar verder. Wie weet leren jullie die kinderen nog wel beter kennen en kun je ze alsnog uitnodigen.
    Ik zou me hier dus nu echt nog niet druk om maken.
     
  5. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hier met geregistreerd partnerschap idem.
    En gefeliciteerd.
     
  6. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.315
    911
    113
    Als ze nu al veel jaar bij elkaar waren, zou ik het nog anders vinden maar ze zijn nu net een half jaar samen dus is het toch logisch dat je hun niet nodigt, zo vaak heb je ze niet gezien en je kent hun dus verder niet, persoonlijk zou ik wel een slag om de arm houden want stel dat in het komende jaar (ruim) het contact juist verbeterd of verslechterd kun je je gastenlijst altijd nog aanpassen.
     
  7. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Doen wat je zelf wil!
    En als ze zo boos gaat doen zou ik haar ook niet meer uitnodigen.
     
  8. Flipske

    Flipske Fanatiek lid

    25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou der vertellen dat ze blij mag zijn dat ze als date van je schooonvader mag komen... Een half jaar samen en dan nu al zo hoog van de toren blazen.

    Niks te maken met hormonen, ik snap je volkomen!
     
  9. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ze zijn pas een half jaar samen???? Wat een onzin zeg, die dame heeft een hoop noten op haar zang! Wij zijn ook heel selectief geweest.
     
  10. JongeMama22

    JongeMama22 Niet meer actief

    Ja idd getypt op me telefoon. Sorry voor de taalfouten. De vriendin van mijn schoonvader en ik botsen wel vaker. Laatst zat ze ook dat ze oma wordt. Ik heb haar toen gecorrigeerd en gezegd dat ons kleintje 2 oma's heeft en dat is mijn moeder en de moeder van me vriend. Misschien niet aardig van me om te zeggen. Maar ik ken haar nog geen eens een jaar.

    Het steekt mij ook dat ze mij overal de schuld van geeft. Terwijl mijn vriend en ik dit samen hebben besloten. Wij willen een intieme bruiloft. Tuurlijk de kosten hebben ook meegewogen in dit besluit naar ik en mijn vriend zijn niet zo van iedereen is onze vriend.
     
  11. Gazy

    Gazy Niet meer actief

    Wij hebben op onze trouwdag ook ieder gevraagd hun kinderen thuis te laten. al hadden die niet van die grote kinderen.

    wij hadden iets dergelijks met de collega's van mijn partner. wij wilden niet dat zij hun partners mee namen. we vonden dat ze met elkaar konden komen. Dat werd een hele ophef. Gelukkig hebben we goed contact met de bedrijfsleider en ik heb het algemene email adres een email gestuurd....... want uiteindelijk zou het allemaal aan mij en mijn hormonen liggen natuurlijk..
    Ik heb daarin uitgelegd hoe wij onze bruiloft zien, dat wij het intiem wilden houden, met alleen de mensen waarmee we echt intiem waren. Op de trouwkaart stond ook dat we stiekem gingen trouwen.
    We hebben onze vrijgezellen feesten geheim gehouden, en kennissen hebben achteraf een kaartje gekregen dat we getrouwd zijn..
    Het leuke was.... dat uiteindelijk iedereen het fantastisch vond, wij een fantastische bruiloft hadden waar we iedereen hebben gezien en gesproken. en velen zeiden dat als ze hun bruiloft over zouden doen, zij dit ook zo zouden doen als zij het over zouden kunnen doen. Of mensen die nog niet getrouwd zijn die ons het hemd van het lijf vragen hoe we dat aangepakt hebben.. Ik zou het niet anders willen.....
    Ik zou dus zeggen, leg ze het uit, probeer niet boos te worden, en vraag om hun begrip voor jullie dag .. en wij zeiden.. als het je niet aanstaat kom je niet!
     
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Kijk als ze nu al heel lang bij elkaar waren en jij en haar kinderen een stuk met elkaar opgegroeit zouden zijn ja dan zou ik het raar vinden dat je ze niet zou uitnodigen.

    Maar om nu mensen op je bruiloft uit te nodigen die je maar 2 keer hebt gezien ? Waarschijnlijk zie je de kassajuffrouw vaker, dan moet je die ook uitnodigen, of je kapper ;)
     
  13. Flipske

    Flipske Fanatiek lid

    25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Dat ze zegt dat ze oma wordt is natuurlijk best lief van der. Ze ziet jullie dus wel echt als familie. Dat je kindje haar later oma noemt zal ook lastig tegen te houden zijn, misschien kan je haar voorstellen dat ze Stoma genoemd wordt? ze is toch een beetje de stiefoma...
     
  14. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even ZONDER specifiek op jouw situatie in te gaan:

    Met het opstellen van een gastenlijst, krijg je toch bijna altijd ellende.
    Niet alleen doordat mensen verwachten dat ze uitgenodigd worden, maar soms ook andersom, dat mensen boos worden omdat bepaalde andere mensen ook uitgenodigd worden.

    Het beste advies wat ik je kan geven, is: Doe wat jij zelf goed lijkt!


    Nu specifiek op jouw situatie: Ik geef je groot gelijk. Je hebt ze 1x gezien, hebt niks met die mensen. En JA er is een GROOT verschil tussen jouw eigen broers en zussen en haar kinderen. Sowieso dus de band.

    Hoe ga je hiermee om? Je hebt het al heel netjes gedaan, meer kun je niet doen. Zeg anders: Ik vind het jammer dat je er zo over denkt, maar we hebben onze redenen al gegeven en daar staan we achter.

    Deze situatie zegt meer over haar dan over jullie, hoor!

    Goed punt!
     
  15. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Stoma? Denk niet dat dat op prijs wordt gesteld.
    Stoma (geneeskunde) - Wikipedia
     
  16. Brett

    Brett Bekend lid

    2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt meid, het is jou bruiloft en jij bepaalt wie je uitnodigt. Laat je niet teveel beïnvloeden door meningen van andere!
     
  17. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Hier sluit ik me bij aan.
    Ze heeft niet het recht om zich met jouw bruiloft te bemoeien. Het is JULLIE dag. Ik vind dat ze behoorlijk kinderachtig reageert.
     
  18. JongeMama22

    JongeMama22 Niet meer actief

    Daar dacht ik ook meteen aan :p. Ik wil eerst eens kijken hoe die relatie loopt. Mijn schoonvader heeft om de paar jaar een andere vriendin. Ik wil niet dat ons kindje zich aan iemand gaat hechten en dat degene dan weggaat uit zijn leven.
     
  19. Lexxie

    Lexxie Fanatiek lid

    16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het met je eens.

    Maar -en dat is verre van een verwijt hoor!- als ISIN haar schoenen zou staan had ik het misschien wel gevraagd. De manier waarop zij het doet en zegt is verre van correct.

    Ooit had mijn stiefoma ook een feestje en mijn zus en ik werden niet uitgenodigd, terwijl haar eigen kleinkinderen allemaal wel kwamen... Zag haar geregeld, stuurde wel eens een kaartje als ze in het zh lag of ging wel eens op de koffie... Iets andere situatie dus...
    Heb samen met mijn zus een immense bos bloemen op het feest laten bezorgen... Dacht mij heb je er niet mee, maar voor mijn moeder was het toch wat minder leuk...

    Dus nogmaals, ik begrijp je.. Jullie dag, jullie feest... Wie weet is het volgend jaar andere en komen ze alsnog....
    Maar vind de reactie van stiefschoonmama wel wat aan de maat als ze nog maar een half jaar in de familie zit...
     
  20. Gazy

    Gazy Niet meer actief


    stoma .. sorry maar daar moet ik even heel hard om lachen
     

Deel Deze Pagina