Hallo, mijn dochtertje is nu bijna 8 maanden, en ze geniet nog zo'n 5 a 6 keer per dag van mamamelk Nu mijn vraag: Is bv nog wel voedzaam genoeg als ontbijt? Of moet er binnenkort iets bij? En zo ja, wat dan? Brood duurt hier nog aardig lang, meer dan een half uur, en daar heb ik om 6 uur smorgens voor ik naar het werk/kdv ga weinig trek in, maar pap is op basis van opvolgmelk of ik moet extra gaan kolven om het van bv te maken en daar heb ik ook weinig behoefte aan, ik kolf al drie keer per dag voor de flessen op het kdv.... Iemand tips?
Dat is iets dat op een afstand niet te zeggen valt, maar dat merk je vanzelf aan je kind. Als ze behoefte heeft aan meer, dan laat ze dat vast wel weten. Kan ze misschien in de ochtend wat op het kdv krijgen? Dat een boterham een half uur duurt: ze moet het natuurlijk ook leren eten, en dat kost tijd. En daarnaast, het hoeft geen hele boterham te zijn, als ze een paar hapjes in de ochtend eet naast haar borst is dat ook al mooi meegenomen.
Ver na de eerste verjaardag bestond het ontbijt van mijn zoontje uit borst en daarna fruit. Op gegeven moment ging hij steeds meer cruesli uit mijn bakje mee-eten. Het gaat erom dat je kindje gedurende de dag voldoende volkorengranen binnen krijgt; die boterham in de ochtend hoeft dus niet perse al dat niet in jullie levenswijze past. Je kan ook in de loop van de ochtend een droge volkorencracker geven, zilvervliesrijstwafel oid.
Hier had ze met 8 maanden weer snel honger na de borst. Dus toen begonnen met een boterham. Ik geef nu vaak eerst een volkoren cracker met wat drinken en later bij de oppas eet ze een boterham. Ze heeft nu net 2 beschuiten op zitten eten na haar cracker, dus vandaag doen we het zo.
mijn zoon van 14 maanden krijgt nog steeds alleen bv als ontbijt. pas 2 uur later krijgt hij zijn fruit. gaat nog steeds hartstikke goed, maar dat is wel voor ieder kindje anders denk ik
wat ophelderend om te lezen! Hier kreeg ik al steeds de vraag: wanneer gaat ze nou eens brood als ontbij teten (ze is pas 6 maanden maar goed) maar fijn om te lezen dat dat dus helemaal niet zo snel nodig is!
Hier ook nog bv als ontbijt. Als ik zelf ging ontbijten zette ik haar gewoon in de kinderstoel en gaf ik haar iets in d'r hand. Ze is vanzelf meer gaan eten. De ene keer eet ze een boterham en 3 stuks fruit, de andere keer mikt ze alles op de grond. Geeft niks, ik heb ook de ene keer meer trek dan de andere keer. Ik neem aan dat je zelf ook ontbijt? Dan kan je haar toch iets in haar hand geven? En de rest misschien op het kdv als ze daar behoefte aan heeft?
Hier eet ze pas sinds kort echt iets als ik haar bij me aan tafel zet tijdens mijn ontbijt. Maar ze dronk dan ook nog lang 2 of 3 x in de nacht
Wij boden sinds een maand of 7 altijd een boterham aan, maar pas met een maand of 15 ging ze daar ook wat van eten. Tot die tijd was het altijd alleen borst als ontbijt.
Onze dochter (8mnd) drinkt rond 6.30/7.00 bij mij nog wat in bed en eet vervolgens nog zo'n 2 broodkorsten mee als wij ontbijten rond 7.30/7.45.
Hier kreeg ze enkel borst als ontbijt totdat ze (volgens mij met 8,5 a 9 maanden? ben dat zo snel kwijt..) een uurtje na de 1e voeding weer om een voeding vroeg. Dat heb ik een week of 1,5 a 2 aangekeken en toen ze bleef vragen ben ik toen een boterham gaan geven. Dat ging meteen goed.
Bedankt voor alle antwoorden. Ik moet smorgens om 7 uur de deur uit met de kleine dus nee, ontbijten als in, gezellig aan tafel, dat gebeurd hier smorgens niet. Meestal drink ik snel wat brinta of fruitontbijt weg. Op het kdv krijgen ze niets voor 930 dus dat schiet niet erg op, en van 630 bv tot 930 fruithapje daar schijnt ze niet goed vol te houden nu ze ouder word. Ik ga nog maar even verder bedenken wat ik hieraan kan doen. Want haar smorgens nog eerder wakker maken om er brood in de krijgen zie ik niet zo zitten.
N.ica is nu 9,5 maand en krijgt om 7.30/8.00 eerst de borst en dan een uurtje later een broodkorst maar dat eet ze niet echt dat gaat naar de honden op de grond ... Om 10.00 krijgt ze fruit en dat eet ze wel goed dus volgens mij heeft ze sochtends nog helemaal niet zo'n zin in een boterham
Ik vond dat ook wel een uitdaging. Ik gaf dan 's morgens de borst en had geen tijd om dan ook nog met haar te ontbijten. Gelukkig konden we de gastouder gewoon vragen of ze daar meteen een boterhammetje kreeg als ze binnenkwam. Tegenwoordig krijgt ze geen borst meer 's morgens dus ontbijten we min of meer samen. Ik geef haar een boterham en ik ren het hele huis door om alles bij elkaar te zoeken. Daarna ontbijt ik met haar mee en gaat iedereen de deur uit.
Hier dronk ze met 7 maanden eerst 's ochtends nog flink uit de borst en daarna een halve boterham wat snel een hele boterham werd. ook voor mij was dat op werkdagen niet te doen en dan zette ik mijn eigen wekker 20 min eerder, kolfde, mengde dat met pyama papje (die je met BV kunt maken) en die dronk ze dan als ze wakker was, dat hield ze wel vol. Tot ze 9 maanden was, toen wilde ze geen BV meer en geen pap meer. Nooit meer gewild, beide niet. Succes! X
Dat zal op gegeven momen tóch moeten! Ieder mens en zeker een kind heeft een voedzaam ontbijt nodig. Maar 7 uur de deur uit is wel retevroeg zeg; zo! Moet je man nog eerder weg?
wij gaan ook om 7u de deur uit, maar wij ontbijten wel met zn allen hoor! Vaak komt mijn zoontje om 5.30 voor een ochtendvoeding. Daarna draaien we ons lekker nog even om. Dan ga ik er om 6u uit, om 6.15 ga ik mijn zoontje aankleden en om 6.30 zitten we met zn allen aan het ontbijt. Maar wij eten ochtends allemaal pap. Ik lepel met mn linkerhand mijn eigen pap naar binnen en tegelijk met mijn rechterhand de pap van mijn zoontje
@zogelukkig ja, ik moet eigenlijk om 22u op bed liggen, maar dat lukt niet zo heel vaak... maar goed ik werk ook maar 3 dagen in de week dus die andere dagen kunnen we rustiger aan doen.
Ik moest ook voor 7-en de deur uit toen de jongste zo oud was, en we ontbeten samen, dag begon gewoon om 6 uur voor ons (best taai in de winter...). Ik lag er wel om 21 uur in destijds. Overigens nu nog steeds, maar dat is omdat de kinderen om 7 uur buiten moeten staan om de schoolbus te halen.