redelijk vaak schimmelinfectie. Wat te veranderen aan mijn dieet??

Discussie in 'De lounge' gestart door Clivia, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Candida albicans (is een gist, geen schimmel ;)) die veel problemen kan veroorzaken op plekken waar hij niet hoort te zijn.
    Deze gist is van nature aanwezig in de darmen. Door daar je flora goed te houden, kan het zich niet naar andere plekken verplaatsen. Dit kun je doen door pro-biotica drankjes te drinken. Door antibiotica kan je darmflora kapot gaan, waardoor schadelijke bacteriën in je darm kunnen komen, en de goede bacteriën (waaronder die candida) zich niet in je darmen kunnen nestelen en dus aan de wandel gaan om het zo maar te zeggen.
    Door allerlei redenen kunnen deze dus in je vagina terecht komen.

Je vriend moet zeker ook behandeld worden, want candida is best redelijk hardnekkig. Bij de man is vaak niets te merken aan een besmetting, maar hij draagt de gisten wel bij zich.
    Zo kun je elkaar keer op keer weer besmetten.

zo, dat was het zakelijke stukje :D nu hopelijk iets van een oplossing.

mijn moeder had hier vroeger heel erg veel last van, en had al van alles geprobeerd. Toen ze eenmaal een keer een zware kuur had gekregen die je oraal moest nemen, dus gewone pillen, is ze er uiteindelijk vanaf gekomen. Waarschijnlijk dus ook in de darmen candida gehad, en dat deze telkens bij de vagina terecht kwamen.
    Met deze pillen is de candida dus totaal uitgeroeid, en kon ze niet zichzelf weer besmetten.

Verder wat anderen ook al zeiden, vermijd broeiing in je ondergoed, dus katoenen ondergoed en die wassen om +60 graden. Eet en leef gezond. Had laatst ook een tip gelezen over 's nachts geen ondergoed aandoen.

Ik heb er zelf ook vaak last van, en nu ligt het al een tijdje op de loer (jeuk en irritatie, maar geen witte afscheiding) en na vele canesten nog steeds niet weg. Denk dat ik ook maar weer eens naar de dokter moet :(

2. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    gist brood , suikers , koffie en normale thee

op internet kan je er veel over vinden , boek hoef je er niet voor aan te kopen ,

3. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Slapen zonder ondergoed! Google het maar eens in combinatie met schimmelinfectie.

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Het kan ook helpen om preventief de eitjes of anders tabletten te gebruiken (Vaginale afscheiding: Ik heb candida | Thuisarts.nl). De huisartsenstandaard geef aan dat dit een optie is bij meer dan 3 infecties per jaar.
    Ik had al ruim een half jaar elke maand last (rond mijn ovulatie, niet handig icm kinderwens), slik nu sinds een maand of 3 elke maand 1 tablet fluconazol en ben tot nu toe schimmelvrij. na een een half kun je daarmee stoppen en dan heb je nog best een lange tijd minder kans dat het terugkomt.

5. angel10

angel10 Niet meer actief

ik had enorm last van schimmel infecties tot ik ging scheiden en geen gemeenschap meer had. Heb in 5 maanden geen een keer schimmelinfectie meer gehad.
    De gyneacoloog zegt dat het dus ook door sex veroorzaakt kan worden.

6. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Misschien een gekke vraag. Maar heb je diabetes? Want als je diabetes hebt en je glucose is ''te'' hoog dan heb je ook vaker kans op een schimmelinfectie

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Grappig dat je dit zegt. Ik heb vaak een schimmelinfectie als ik antibiotica heb gebruikt. Klinkt heel logisch dus!
    Ik ben ook altijd heel voorzichtig met ibuprofen want geheid heb ik het dan weer aan mn rekker, na een stuk of 8 tabletten. Zó vervelend!

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik had er ook last van. Elke keer als ik ongesteld werd kwam het weer terug. Zucht...
    Had het ooit gekregen na een blaasontsteking die niet weg ging en waar ik twee keer een AB kuur voor moest slikken.

Heb toen van de dokter een kuur gekregen met medicijnen en daar moest ik er de 3de dag van m'n menstruatie een van nemen. Ik merkte trouwens wel dat in de tijd dat ik geen vriend had en de pil niet slikte ik nauwelijks tot geen last had.

Anyway die kuur hielp perfect maar LET OP als je hen gebruikt en ook de combiepil gebruik dan ook condooms. Want door die fijne medicijnen ben ik nu 37 weken zwanger ;)

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik had het dus ook elke keer na menstruatie. Ben 3 weken gestopt of nou ja flink geminderd met suiker( behalve fruit en 1 k pdag honing) en deze keer is het weggebleven!

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.303
    23.440
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wat Naatasja zegt wilde ik ook net zeggen. Ben doktersassistente en mijn werkgever had al lang bij zo vaak voorkomende candida-infecties een keer het glucose gemeten willen hebben. Dat zou ik zeker een keer laten doen. Kan bij ons gewoon op de praktijk een keer nuchter met een vingerprikje, bij de meeste huisartsen wel denk ik.
    Alle andere tips zou ik ook zeker proberen. Minder suiker kan nooit kwaad. :D
    En dat van die elke maand een fluconazol komt hier ook weleens voor ja.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Katoenen ondergoed is al genoemd evenals geen inlegkruisjes. Heb niet alles gelezen.... is de tip om vanonder bloot te slapen al genoemd? Dat is een heel goede tip namelijk. Kan alles goed luchten ;)

Minder suiker en evt minder tarwe.... speltbrood gaan eten ipv tarwebrood. Speltspaghetti ipv van tarwe.

12. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Minder suiker en gist kan helpen, verder inderdaad ook je partner behandelen.
    In mijn ogen is het vervangen van tarwe door spelt onzin in het licht van jouw schimmelkwaaltje, beide graansoorten bevatten zetmeel (wordt omgezet naar suiker).
    Als je vaak last blijft houden van schimmels na deze tips, zou ik ook je nuchtere bloedsuikerwaardes een keertje laten nakijken.

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Als je aan het vrijen bent geweest met je partner daarna even plassen en alles goed droogvegen.

Ik denk dat als je de sperma niet goed afveegt en zo in slaap valt, dat het dan allemaal gaat broeien en een schimmelinfectie er zo zit...

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier ook elke maand aan de fluconazol....tot nu toe helpt het. Ik slik het alleen al zeker 8 maanden. Tussendoor soms nog wel een gevoel van ja daar komt het weer. Dan neem ik die pil gewoon wat eerder en dan ebt het weer weg. Eigenlijk mocht ik het maar een half jaar gebruiken maar dat was voor de zomervakantie en aangezien mijn vakantie vorig jaar helemaal verpest was door die stomme schimmel had ik nog wat bij besteld. Nu nog 1 in de kast liggen. Twijfel dan meteen of ik er echt mee ga stoppen of gewoon doorgaan....

Hier vroeger nooit last van gehad maar sinds de zwangerschap van mijn meisje,al bijna zes jaar geleden, elke maand wel last gehad. Tijdens ze zwangerschap ging het zelfs maar niet weg. Ik gebruikte die eitjes omdat ik niks anders mocht en dan was het weg voor 3 dagen en dan hup was het er weer:x dat voor zeker negen maanden lang:(
    Ik merk nu ook wel na het vrijen dat het er soms aan lijkt te komen, terwijl mijn vriend al verschillende keren een kuurtje gesmeerd heeft, en nu hij is heeeeeeel hygiënisch op zichzelf dus daar ligt het niet aan. ;)

Ook gebruik ik sinds een half jaar de was emulsie van lactacid, volgens vele niet goed en dat geloof ik meteen maar ik was ten einde raad en ben het gaan proberen. In mijn ogen helpt het wel mee samen met die fluconazol. Dus ik was me daar van onderen ook mee.

Succes want het is echt geen pretje!

Deel Deze Pagina