Hoeveel slaapt/sliep jouw baby van 2 maanden overdag?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by scooby26, Oct 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. scooby26

scooby26 Actief lid

Nov 27, 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    hoi hoi,

Ik zit met een vraagje! Hoevaak en hoelang slapen jullie baby van 2 maanden oud?
    Mijn dochtertje slaapt overdag maar heel weinig. Soms een uur maar meestal minder. We proberen nu al 3 a 4 weken rust regelmaat toetepassen maar zonder succes. Overdag wordt ze iedere 10 min wakker en begint te huilen. We doen het ritueel als volgd, wakker worden voeden, knuffelen spelen en als ze begint te gapen en moe begint te worden dan leggen we haar boven in haar bedje, soms valt ze in slaap maar ben ik dan beneden hoor ik haar meestal al na 10 min huilen. Heb het idee dat ze best wel moe is, maar ze is wel heel alert en oogjes staan wagen wijd open.
    Soms draait ze haar hoofdje weg van me. Want eerste wat we proberen is haar te troosten in bed dit lukt vaak ook wel dan dommelt ze weer weg en soms slaapt ze dan een uurtje maar meestal na 10 min weer wakker en huilen.
    Snachts slaapt ze overigens wel goed in haar bedje. Na paar keer getroost te hebben en ze uiteindelijk toch steeds wakker wordt en het huilen erger wordt haal ik haar maar naar beneden en leg haar langs me op een voedingskussen of verschoon kussen naast me op de bank. Daar zit ze dan overal rond te kijken en slaapt ook niet.
    Nu vraag ik me af heeft ze niet veel slaap nodig of kan ze zichzich niet in een diepe slaap brengen overdag!
    We hebben al alles geprobeert inbakeren, even laten huilen, troosten, speentje handje op dr buik hoofdje maar niks helpt uiteindelijk. als ze naast me ligt op de bank is ze wel vrolijk meestal maar ook beetje jengelig af en toe.
    We hebben al het medische uit latens luiten ze is dus kern gezond en volgens fysio en artsen erg alert en wil al meer dan ze kan.
    Ook van het speentje wordt ze wel rustig in bed maar spuugt deze steeds weer uit en gaat dan huilen tot mama of papa komt :)

Misschien hebben jullie tips of hebben jullie ook een kleintje wat overdag moeilijk of weinig slaapt, zou graag willen weten wat jullie dan doen.
    Laten huilen werkt maar zelden hier, ik laat haar nooit lang huilen vind het zielig en het werkt niet dus daar ben ik gauw van afgestapt.
    Het cb en artsen adviseerde me laten huilen maar ze wordt alleen nog erger overstuur.
    Dus verder weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen om haar rustig en zelf proberen te slapen.
    Hopelijk op wat motiverende tips of adviesen :)

Groetjes scooby26

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Draagdoek werkt hier het beste! Ook destijds bij mijn dochtertje. Laten huilen: nooit doen

3. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    791
    116
    43
    Ben ook benieuwd naar tips! Mijn meisje slaapt ook weinig overdag alhoewel ze wel moe lijkt te zijn. Draagzak helpt hier wel iets, maar soms ook totaal niet.
    Laten huilen doe k ook zeker niet aan!

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    #4 Emmarijn, Oct 3, 2012
    Last edited: Oct 3, 2012
    Heb je ook al uitgesloten dat er een nek of rugwerveltje dwars zit? Artsen kijken hier niet naar, een manueel therapeut wel.

Heb je verschillende soorten inbakermethodes geprobeerd?

Slaapt ze niet liever op haar buik of zij?

Heb je al een knuffeldoekje geprobeerd?

Heb je al eens geprobeerd of ze wel beneden in de wandelwagen wil slapen?

Heb je al andere merken speentjes geprobeerd die ze wellicht niet zo snel uitspuugt?

Oogjes open en alert zijn moet je negeren hoor ;) Onze jongste kon superhard lachen als ze "te vroeg" was wakker geworden en je haar aankeek en vrolijk tegen haar ging praten, dus de truc was om haar vooral niet aan te kijken als ze moe was en nog verder moest slapen, maar alleen speentje teruggeven en haar weer de kans geven in slaap te vallen.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Kamertje wat duister maken, puckababy bakerzakje (hier een groot succes geweest). Tot 9 weken sliep ze ook amper, ze wilde wel maar het lukte niet. Toen begonnen met bovenstaande dingen. Je doet het prima door op de signalen te letten. Stephanie Lampe | Beschrijving Baby in een ritme

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Laten huilen is nergens nodig voor. Jammeren kan, huilen is zielig. Speentje kunnen ze vaak nog niet in houden, dan floept hij eruit.

Mn zoontje schrikt als hij op zn rug ligt ook steeds wakker. Op zn buik slaapt hij heel goed. Het is een beetje wisselend hoeveel hij slaapt, soms slaapt hij echt van voeding tot voeding, soms maar 45 minuutjes na elke voeding, vaak slaapt hij 's ochtends van 9-11, van van 13-16, heel soms nog een hazenslaapje rond etenstijd, meestal niet. En dan om een uur of 20.00 valt hij vaak wel in slaap, avondvoeding en dan mee naar boven naar bed. Hij slaapt overdag meestal in de wagenbak beneden, of na het badje boven in zn wieg. De tijd dat hij heel de dag sliep en we hem slapend over konden leggen is wel echt voorbij, als we weggaan - na een voeding - slaapt hij vaak niet meer echt en is het vaak wel huilen van vermoeidheid. De draagdoek is hier wel een ideale oplossing voor als hij in bedje zn rust niet kan vinden, kan hij niet zelf in slaap vallen, proberen we het op de arm op schoot. Lukt dat ook niet, dan gaat ie in de draagdoek, rondwandelen en dan slaapt hij meestal als een roosje!

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Mijn zoontje heeft ook regelmatig slaap problemen overdag, al gaat het de laatste weken steeds beter!

Ik heb hem een tijd lang heel veel in de draagdoek gehad, hier sliep hij wel goed, terwijl hij in zijn bedje ook steeds na een korte tijd wakker was.

Inbakeren hielp hier wel wat, hierdoor kan hij overdag in ieder geval 45 minuten achter elkaar slapen.

Ik probeer het altijd eerst ingebakerd in zijn bedje, als dat hem niet lukt, doe ik hem in de draagzak en vaak kan hij dan wel slapen. Tegenwoordig is dit gelukkig niet meer bij ieder slaapje nodig.

Ook ben vandaag voor het eerst begonnen met babymassage. Mijn zoon vindt het in ieder geval heel fijn en wordt er lekker rustig van. Ik moet nog zien of dit ook effect op zijn slapen heeft, maar het zou er wel effect op moeten hebben heb ik gehoord :).

8. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,271
    50
    48
    Ons zoontje is nu bijna 10 weken en slaapt overdag ook niet zo veel en ook niet in z'n eigen bedje.

Na de eerste fles van 06.00/07.00 uur wil hij niet meer naar z'n bedje. Dan leg ik hem bij mij in bed en met een beetje mazzel is het 09.30 dat we eruit komen. Dan slaapt hij wel of is in ieder geval rustig. Als dat niet lukt, ga ik met hem naar beneden en laat hem spelen in de box. Hij is dan echt klaarwakker. Na een uurtje ga ik met hem naar boven, wassen/aankleden en leg hem dan in bed. Hij is dan wakker, maar wel rustig. Met een beetje mazzel doet hij nog een hazeslaapje.

Dan krijgt hij rond 11.00 uur de fles en daarna slaapt hij wel. Op z'n buik in de box, want wil niet in bed slapen. Drama, drama, huilen, krijsen en dan zo vermoeid zijn dat slapen niet meer wil lukken. Als ik hem beneden laat slapen, gaat het goed. maar wel in de box, ook niet in de kinderwagen. Hij slaapt zeker tot 15.00, maar vaak ook wel tot 16.00. En anders maak ik hem rond die tijd wakker voor z'n flesje. En na dat flesje slaapt hij niet meer tot we hem rond 20.00 uur op bed doen.

Dat om 20.00 uur naar bed gaan is ook pas sinds een week, want voor die tijd was hij tot de laatste fles van 23.00 beneden bij ons. Soms sliep hij dan weer in de box, maar vaak was hij ook wakker tot die tijd.
    Sinds vorige week lukt het wel om hem eerder naar bed te doen, zonder problemen! Ik ben nu bezig om dat overdag ook voor elkaar te krijgen, maar dat wil nog niet echt lukken. Ik blijf proberen!

9. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn dochtertje was ook erg onrustig en sliep overdag ook maar weinig. (Ook vanwege darmkrampjes).Totdat ik haar op haar buik in bed legde. Ze draaide haar hoofd bij en sliep! Sindsdien (nu 2 weken) slaapt ze ineens ook in haar eigen bed. Vandaag ging het zelfs zo goed dat ze een geweldig ritme van om de vier uur hanteert, en dus elk blok 2 tot 2,5 uur slaapt.
    Maar een draagdoek werkt hier ook prima.

Share This Page