goedenavond, Afgelopen donderdag was het voor mij zover: de curretage. De dag waar ik zo tegenop had gezien. Ik moest om 10 uur nuchter in het ziekenhuis verschijnen. En werd om 12.15 opgehaald voor de narcose. Dit viel mij zo verschrikkelijk mee. Ik werd zo goed opgevangen door de doktoren die mij in slaap brachten. Zo rustig. Dit had ik ook aangegeven dat ik daar best bang voor was. Ze brachten heel voorzichtig de vloeistof in mijn infuus, en ben rustig gaan slapen. Ik was nog geen 3 kwartier later al weer wakker. En zonder pijn. Een beetje kramp alsof je heel erg ongesteld bent. Maar ik vond het meevallen. Bij deze wil dan ook iedereen die dit ondergaat sterkte wensen. Maar vergeet vooral niet je wensen kenbaar te maken in het ziekenhuis..hier houden ze enorm goed rekening mee. Ik mocht gelijk dezelfde avond al naar huis. Mijn man zorgde goed voor mij. Ik had een lage bloeddruk en was erg duizelig steeds. Nog heb ik moeite met de dagelijkse dingen. Alles kost enorm veel energie.. Op dit moment zit ik nog in de ziekte wet. Geestelijk gaat het aardig goed met mij..Heb er al afstand van gedaan. Erg moeilijk was het wel.. We zijn nu wel heel realistisch samen en zijn er sterker uit gekomen. 1 ding weten we heel zeker: we gaan voor een tweede poging. En laten ons niet uit het veld slaan. Het was een hele belevenis..(die ik graag had overgeslagen) maar ik ben er sterker van geworden. Eigenlijk heeft mijn verhaal niet echt een doel..maar wilde graag even mijn verhaal kwijt over de curretage..en wens iedereen veel sterkte.. hopelijk valt het jullie ook mee. En vind iedereen de kracht om verder te gaan! Liefs rian
Hoi Rian, Lief dat je dit met ons wilde delen. Ik zelf ben 4 sept. gecuretteerd en ik heb het precies als jij ervaren. Ik was niet bang maar keek er naar uit omdat dit voor mij het begin zou zijn van een nieuwe start, nieuwe kansen. Het is mooi hoe je zegt dat je sterker bent geworden door deze ervaring. Dat is heel moedig, en je moet zeker niet de hoop opgeven. Nieuwe kansen zul je zeker krijgen en ik hoop voor jou dat je snel weer zwanger mag worden. Veel succes meid. Liefs Vanilia