Enneh, ff ter toelichting. Ik wil nooit meer huren, omdat de woningbouwvereniging hier ontzettend laks is. Toen wij ons huurhuis kregen was het kelderraam verrot. Zou meteen gemaakt worden. Ik heb uiteindelijk een half jaar moeten zeuren voordat het raampje vervangen werd. Iedere keer als we iets kapot hadden duurde het minimaal 4 weken voor er iemand kwam kijken, en dan gingen ze meestal ook meteen weer weg, want ze hadden het juiste gereedschap niet mee, om 2 weken later weer es te komen en het halfgebakken klaar te maken. Nu kan ik elk mankement aan onze woning meteen repareren, meteen goed, en dankzij hele handige familieleden ook nog eens heel goedkoop!!!
Wij wonen in een nieuwbouw huurhuis, met alles erop en eraan, voor maar 530 euro in de maand. We kunnen dit huis van de woningbouwvereniging kopen, maar dan krijgen we meer maandlasten. Dus zou gek zijn als we dat doen. Daarbij is het ook wel handig dat alles buiten eens in de 3 jaar geschilderd wordt en vorig jaar hadden we iets aan onze ketel. Even een belletje en het werd gemaakt. Nu sparen we lekker verder, over een jaar of 5 willen we een stuk grond kopen om zelf te gaan bouwen. Op de plak tegenover ons komt een heel mooi project. Wellicht kunnen we daar aan gaan deelnemen!
Omdat we geen geld krijgen met 1 inkomen. En we wachten stiekem op dat de huizenmarkt instort zodat je tegen een gewone prijs een huis kunt kopen.
Heel simpel omdat wij met ons inkomen (man fulltime ik in de wao) niet genoeg kunnen lenen om een huis hier in deze stad te kopen. Wat wij aan huur betalen mogen we niet aan hypotheek betalen (ook al kunnen we bewijzen dat we het makkelijk financieel aan kunnen) Waarom je dan wel zoveel huur mag betalen heeft te maken met het feit dat je in geval van nood huursubsidie kunt aanvragen (en krijgen). Maar goed nu wonen we hier alweer 16 jaar en wil ik niet eens meer verhuizen.
Ik woon in Twente en ik ben de trotse bezitter van 2 koopwoningen:x:x:x Wij hadden een koopwoning en kregen toen de mogelijkheid om het huis van mijn schoonouders te kopen (zij moesten naar een verzorgingshuis omdat mijn schoonvader dementerend is). Dit is echt ons droomhuis, is vrijstaand met 4 slaapkamers,grote zolder, grote tuin, in een kindvriendelijke straat en op loopafstand van de basisschool. We hebben het helemaal verbouwd en wonen hier nu heerlijk sinds begin maart. Maar........................we hebben dus nog een huis wat nu al een jaar te koop staat wat we dus niet kunnen verkopen. Inmiddels hebben we al 10 bezichtingen gehad en 3 echtparen die het wel willen kopen. Helaas hebben zij ook een koophuis en willen ons huis wel kopen als zij eerst hun huis verkocht hebben. Zo gaat het dus iedere keer :x:x:x Nu hebben we besloten het huis maar de verhuren en dat gaat vanaf volgende week gebeuren voor 650,- per maand. Het is een hoek eengezinswoning, jaren dertig woning met 3 slaapkamers en zolder met vlizotrap en grote tuin op het zuiden. Als er nog liefhebbers zijn om dit huis te kopen het staat in Hengelo,PB me dan maar . Heel jammer dat het moet maar anders moeten we nog langer dubbele lasten betalen.
wij hebben schulden uit het verleden. En krijgen geen hypotheek, die maar afbetalen en tegen die tijd is mijn zaak ook stabiel als het goed is misschien over een aantal jaren.