Bij mij gaan er continu dingen fout bij het VGZ ( zorgverzekeraar ).. spookfacturen, aanmaningen etc. Maar gister als klap op de vuurpijl werd ik gebeld. Mevrouw, ons excuus, we hebben per abuis uw aanvullende pakketten gestopt per 1 mei. Maar per juni gaan ze meteen weer in! De verzonden brief met de bevestiging mag u als niet verzonden beschouwen.. werkelijk waar ik ben het zooooo zat daar! Is het mogelijk na al deze fouten mijn contract te beëindigen?? Heb totaal géén vertrouwen meer in het VGZ!!
Ik zou eens bellen met afdeling klachtencommissie. Misschien dat ze een tegemoetkoming kunnen regelen?
Ik ga meteen eventjes hierna opzoek. Want zit de denken hun hebben makkelijk praten , maar ik neem zorg af bij een zorginstantie wekelijks, krijg ik straks die kosten, zonder dat ik daar iets aan kan doen, mooi weer gepresenteerd.
Gaan ze nu je aanvullende pakket een maand stopzetten zonder dat je hierom gevraagd hebt? Uhhhhhh volgens mij zijn ze niet helemaal goed bezig, gelijk bellen en niet akkoord gaan.
Heb je een klacht ingediend bij de afdeling klachten van VGZ? Zoniet, dan zou ik eerst hier beginnen. Mocht je dan nog geen duidelijk of correct antwoord ontvangen van de fouten, dan kun je naar schillencommissie zorgverzekeraar (SKGZ)
Dit heb ik ook gehad in het verleden Krijg weer de kriebels als ik je bericht lees... Ik had klachten in gediend, hing om de week aan de telefoon met ze totdat ik er echt helemaal klaar mee was en zei na het zoveelste excuus van hun kant: "Weet je wat? Bij deze beëindig ik mijn contract bij jullie, ik ga overstappen." Zit nu bij CZ en hoef nergens meer achteraan.
Maar je kan toch alleen aan het einde van het jaar overstappen of? Veel succes in ieder geval, wat onwijs irritant zeg!
Pfff en daarom ben ik weg bij VGZ. Zelfs een keer een brief van een incassobureau gehad vanwege een factuur die gewoon was betaald maar bij VGZ verkeerd geboekt. Sukkels! Sinds 1-1-2013 daar weg en heb nog tot eind vorig jaar facturen etc gekregen. Blij dat ik weg ben!
Ohhh mn bloed begint weer te koken als ik VGZ zie staan ergens Helemaal gestoord werd ik ervan. Mn man had deze verzekering en kreeg maar brieven en aanmaningen en de hele zooi. En veeeeeeeel geld in 1 keer betalen. Niks verdeeld en dan maak je een regeling word die gewoon niet nageleefd. Heb hem gezegd dat die moest overstappen en heeft die gelukkig ook gedaan. Nu bij de cz verzekerd. ..Vele malen beter! Is goedkoper en meer verzekerd dan bij vgz. Zou een dikke klacht indienen en zeggen dat je wilt opzeggen. Hoop alleen dat dat zomaar gaat, dat weet ik niet. Wij hebben t aan t einde van t jaar gedaan.
Ik heb het ook op het einde van het jaar opgezegd, dat kwam toen redelijk mooi uit gelukkig. Volgens mij kun je niet midden in het jaar je contract opzeggen. Of ja, wel opzeggen maar dan gaat het pas op 1 Januari het volgende jaar in Echt balen, zeg!
Nou dat valt te bezien...als ze niet leveren wat er in het contract staat...volgens mij mag je dan gewoon opzeggen en overstappen. Ik zou even contact opnemen met Juridisch loket of met je rechtsbijstand.