Hallo, Ik zou graag mijn situatie willen benoemen. Mijn kindje is ruim 3 maanden en krijgt volledige bv. Als ik werk krijgt hij afgekolvde melk. Je ziet hier altijd een vieze vette dikke laag op. 5 dagen geleden heb ik gewerkt. 4 dagen geleden aten we spinazie. Sinds 3 dagen heeft onze baby last van groene stinkende ontlasting. Het lijkt met de dag meer te worden, bijna elke voeding. Maar wel erg dun. Nu heeft hij gigantische rode billen. Tevens is hij veel aan t sabbelen. Ook meer op zijn speentje. En de laatste week stopt hij zijn vuistje in Zijn mond. Ik heb gekeken in zijn mond en er zit wel een bobbeltje. Kan dit te maken hebben met tanden die doorkomen of mijn voeding. Hij schommelt sinds een week ook tussen de 5 a 6 voedingen. En wat zou u als tip meegeven. Groeten Nicolet
Groene poep kan door van alles en nog wat komen. En als een kind er geen last van heeft, dan maakt het ook niet uit waar ze door veroorzaakt worden. Groen is een van de normale kleuren die poep kan hebben. Die rode billen kan komen door tandjes, al is dat wat vroeg. Het kan ook een schimmeltje zijn, of gewoon een verkoudheid. 5 a 6 voedingen op een dag vind ik voor een kind van deze leeftijd vrij weinig. Is dit op verzoek? Trouwens, waarom noem je je de room op eigen melk 'vieze dikke vette laag'? Dat is notabene het beste wat je je kind geven kan!
Als melk niet gehomogeniseerd is, zal het vet altijd bovenop gaan drijven. Door goed te schudden zal het vet zich weer verdelen over de melk. Vermoedelijk schud je een pak koemelk als je deze uit de koelkast pakt, maar dat is puur uit gewoonte, campina en melkunie hebben het vet inmiddels al zo klein gemaakt dat het niet meer gaat drijven, maar vroeger was het wel nog nodig, en als je melk bij de boer of sommige biologische merken koopt ook nog. Jouw melk is na het kolven, gelukkig, niet bewerkt en dat betekent dat het vet zich bovenaan verzameld. Dat vet is zoals hierboven al opgemerkt, een van de belangrijkste onderdelen van de melk en zeker niet vies, het is wat we in de volksmond room noemen.
Geen tips of ervaring met de groene ontlasting, wel met rode billetjes. Mijn zoontje heeft al vanaf het begin al bijna elke luier een poepluier en na 2 weken last van rode en kapotte billetjes. Bij het cb gaven ze als tip om er Maizena op te smeren en dit hielp meteen na 1 dag. Toen zijn we gestopt en meteen weer rode billetjes. Dus nu smeren we bij elke verschoning Maizena op z'n billetjes (erg grappig als ie een scheetje laat terwijl het er net op zit..)