Vind dit zo moeilijk.. Ons mannetje krijgt nu anderhalf jaar borstvoeding en nu ben ik weer zwanger, ruim 7 weken. Voel me erg moe en erg ziek, misselijk. Zit de hele dag op de bank en kan het niet opbrengen om verder iets te doen. Eten lukt niet en de eerste kilo ben ik al kwijt. Heb vanmorgen de huisarts gebeld om te vragen hoe nu verder. Kreeg ten eerste het compliment dat ik nog steeds borstvoeding geef. Hij gaf wel aan dat het erg veel energie kost en toch moet gaan nadenken om te stoppen, het was zeker geen advies zei hij. Er zijn wel medicijnen maar niet in combi met de borstvoeding. Nu heb ik dus het besluit genomen om te gaan stoppen. Voel me hier zo verdrietig om! En hoe moet ik dit gaan doen? Hoop dat jullie advies voor me hebben...
Medicijnen voor de misselijkheid bedoel je? Emesafene mag gewoon bij bv gebruikt worden volgens deze b u jsluite.... db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h03160.pdf
Je hoeft niet per se te stoppen voor medicatie! Er zijn genoeg dingen die óók met borstvoeding kunnen, Hier had de huisarts gemberextract voorgeschreven maar omdat die niet op voorraad bij de apotheek waren hebben ze me okugest van vsm meegegeven en dat hielp ook! Gefeliciteerd met de zwangerschap en sterkte met de misselijkheid,en mocht je toch willen stoppen heb je een mooie tijd gevoed!
Emesafene mag gewoon gebruikt worden, heb ik ook gedaan toen ik zwanger was van zoon,en dochter (toen 8 maanden) nog aan de borst had. Ik snap dus ook waar je doorheen gaat. Maar de vermoeidheid staat echt los van de borstvoeding. Zeker omdat je grote man al 1,5 is! Probeer de medicatie,het hielp mij bij enorm! Niet tegen het moe zijn, rusten.rusten rusten...lastig met een dreumes he! Maar daar ligt wel.de sleutel,niet bij het stoppen met bv... Hier hield de bv helaas geen stand, na 2 maanden stond ik droog. Wie weet slaag jij er wel in
Om de medicatie hoef je inderdaad niet te stoppen. Om je eigen rust: als je jezelf echt belabberd oelt zal je melk hoogstwaarschijnlijk snel teruglopen en dan reelt het zich vanzelf, zonder dat je de stress van bewust afbouwen hoeft aan te gaan. Meestal sta je in zo'n geval robd de 10 weken droog.